Pagina 3 van 4
Geplaatst: 30 nov 2008 16:15
door SteV6
Allen,
Mijn accu geeft zonder draaiende motor ook 12,1 tot 12,4 Volt. Bij starten zakt de spanning in tot 11,5 om daarna op 14,3 tot 14,6 Volt te komen ...
Overigens is dat nog de af-fabriek accu die helaas 1x tot op 2 Volt ontladen is geweest.
SteV6
Geplaatst: 30 nov 2008 19:40
door allen
Co, ik houd wel van lekker eten, dus zo gek is dat helemaal niet...
@Steve: mijn accu doet exact hetzelfde. Zo te zien is deze niet origineel. De tester gaf verder aan dat m'n accu nog 100% was. Om een voorbeeld te geven, de accu van joy (df) zat na een 15 minuten stilstand op 70%. Hij had ook moeite met starten.
Het is nu niet zo dat ik niet weg kom, want hij start nog altijd. Alleen duurt het soms bijna 5 seconden voor hij loopt en de ruitenwissers zijn nog altijd wat weigerachtig. Je hoort het relais wel, alleen zit er geen beweging in dan totdat je hem even op z'n snelst zet. Gek genoeg werken ze soms weer erg goed, dus ik vrees dat ik er eens goed voor moet zitten.
Geplaatst: 30 nov 2008 20:16
door SteV6
Zitten? Je bedoelt je rug, armen en nek slopen

als je begint met sleutelen aan het Engelse "kreng".
Ik zal je vorderingen volgen, misschien moet ik straks ook nog aan 't werk
SteV6
Geplaatst: 30 nov 2008 22:38
door allen
Wat een geruststelling dat ik niet de enige ben waarvan z'n wagen Italiaanse trekjes vertoont.

Geplaatst: 01 dec 2008 9:02
door Piet
Mijn accu heeft het ook begeven. Ik ga er maar gelijk een nieuwe instoppen in de hoop dat dan alles weer goed is.
Geplaatst: 01 dec 2008 9:40
door SteV6
allen schreef:Wat een geruststelling dat ik niet de enige ben waarvan z'n wagen
Italiaanse trekjes vertoont.

Alsjeblieft zeg, ik hoop toch echt dat mijn zelfbeklede interieur er over 10 jaar beter uitziet dan het interieur van de Ferrari F355 GTS waar ik laatst even in gezeten heb
@ Piet,
Wordt het een gelaccu of een "gewone"?
SteV6
Geplaatst: 01 dec 2008 11:29
door Piet
Een gewone accu.
Accu gehaald vanochtend, krijg dat klote ding er alleen niet uit. Ik kom niet langs de bedrading.
Ik denk dat die jongens van HITec wat kleine draadjes hebben gemonteerd aan de accupolen waardoor ik de bedrading niet goed aan de kant kan doen.
Ik wou dat ik er niet aan begonnen was.
Geplaatst: 01 dec 2008 11:50
door André R
Even doorzetten Piet. Het kan zijn dat de nieuw aangebrachte bedrading in de weg zit, maar ook de originele bedrading is een pain in the ass. Het is alleen te doen, maar het is makkelijker als 1 persoon de kabels weghoudt, terwijl de ander hem eruit tilt. Volgens mij gaat dat ook niet helemaal rechtstandig en moet je een beetje puzzelen. Het is een combinatie van Djenga, de spiraal (die van Ron’s Honeymoon quiz) en van de sterkste man (onderdeel accu liften).
De nieuwe accupolen even van een laagje vaseline voorzien voordat je de accupolen bevestigd.
Geplaatst: 01 dec 2008 13:31
door Maik
Piet, je ontkomt er niet aan om wat van de (originele) bedrading los te halen van de auto, dat wilt zeggen: tiewraps losknippen. Dan kan je de bedrading wat beter uit de weg trekken. Na het montere van de nieuwe accu de boel weer een beetje netjes vastzetten met wat nieuwe tiewraps.
Geplaatst: 01 dec 2008 13:33
door Piet
Bedankt jongens voor de tips. Ik was er al bang voor dat het zoiets zou zijn.
Geplaatst: 01 dec 2008 13:34
door allen
Stiekem is het te gek voor woorden dat een fabrikant, zelfs in Engeland, het presteert om een auto zo debiel te ontwerpen.

Geplaatst: 01 dec 2008 14:36
door stefan
@ allen
het zijn juist die engelse kiekens die zulke rariteiten al jaren in elkaar flansen
ik heb in men vorig leven verschillende triumph modellen gehad
is net dezelfde zever .lees (poepsimpele mekaniek maar o zo idioot
in elkeer gefoefeld) nog maar te zwijgen over hun carburators vroeger
grt stefan & monia
Geplaatst: 01 dec 2008 15:21
door allen
Ja, heb me wellicht verkeerd uitgedrukt.
Wat ik probeerde te zeggen is dat er zo debiel weinig in zo'n auto zit dat het eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn om het zo te bouwen, dat je overal 3 jaar mee bezig bent.

Geplaatst: 01 dec 2008 20:34
door Maik
Zeurpieten allemaal, ik ben al een paar dagen bezig om de bekabeling van de accu wat te ordenen en te verlengen om daar uiteindelijk een hoofdstroomschakelaar tussen te plaatsen, DAT is pas een aanslag op je lichaam!
Morgenavond hoop ik klaar te zijn...

Geplaatst: 01 dec 2008 20:47
door Piet
Je hebt toch een brug, dan hoef je niet zo diep te buigen.
Je bent wel een echte held in mijn boek.
