Pagina 3 van 3

Geplaatst: 18 dec 2008 6:58
door Maik
Voor een paar nieuwe tie wraps kan ik dat wel doen Gerard...
Moet ik wel eerst mijn OBD kabel uit mijn auto knippen (kost me dus 5 tie wraps!!! :evil: ).
Je weet waar mijn huis woont....

Geplaatst: 18 dec 2008 8:17
door Treertje
Ik heb een losse handtester (hagel nieuw), kan ik wel voor je opsturen (gratis).
Kan je hem 3 weken lenen.
Gewoon in het nederlands, werkt perfect.

Geplaatst: 18 dec 2008 9:28
door allen
Afbeelding

En nu als de wiedeweerga die oude man helpen Maik! :lol:

Geplaatst: 18 dec 2008 10:13
door Gerard
Maik en Treertje bedankt voor het aanbod maar het is al opgelost.
@Allen wat nou oude man :twisted: ik spring nog over je heen! :wink:

Geplaatst: 18 dec 2008 10:17
door Maik
Opgelost... zo makkelijk kom je er niet vanaf, wat was het? :twisted:

Geplaatst: 18 dec 2008 10:23
door Gerard
Had je je tie wraps al losgeknipt dan?
Waarschijnlijk heeft het motormanagement zich stapje voor stapje aangepast aan een lekkend spruitstuk en moest zich nu weer aanpassen. Alle uitgelezen waardes zijn normaal. Lampje is uit en blijft tot nu toe uit.

Geplaatst: 18 dec 2008 10:24
door Maik
Ah, hopelijk blijft het nu weg.
Had nog niets geknipt, je hebt geluk! :wink:

Geplaatst: 18 dec 2008 10:42
door allen
Springen over een onhandige dwerg van 70 cm. Zo kan ik het ook...

Geplaatst: 10 jan 2009 17:14
door Gerard
Lampje was weer gaan branden. Heb inmiddels de code uitgelezen en die is:O2S 2 Heater Circuit
Malfunction
P0141 Checks for sensor activity
within a given period of time
after cold start
0.25 A < O2S2 current < 1.26 A.

Kan het kwaad om daar nog even mee door te rijden?
Auto start, zelfs met de huidige temperaturen, als een zonnetje en rijdt gewoon normaal.
Verbazingwekkend taai karretje eigenlijk, er moesten alleen geen stukken uitvallen.

heater

Geplaatst: 10 jan 2009 21:08
door Pipo
Gerard, het kan absoluut geen kwaad hier met door te rijden. Je motor blijft op zijn gewone programma draaien.
De lambda-sondes, gebruikt in onze Speedster, zijn van het 'verwarmde type'. Naast het meetelement, hebben zij ook een ingebouwde verwarmingsweerstand die de sonde snel op de benodigde werkingstemperatuur brengt en daar op houdt. De vermelde foutcode is betreffende de weerstand van de 2de sonde. En die kontroleert enkel de goede werking van de hoofdkatalysator en heeft geen regelende functie.
Gewoon de sonde vervangen als je tijd hebt, de fout even resetten en alles is weer ok.

Geplaatst: 11 jan 2009 8:07
door Maik
Duidelijk Ivo :)

Wees er wel op bedacht dat je nu geen andere "nieuwe" foutcodes kan opmerken die mogelijk wel schadelijk zijn (zolang dat verwarmingselement niet vervangen is en je foutcodegeheugen is gereset).

Heb je al zo'n scangauge gekocht Gerard? Onmisbaar op een (getunede) speedster vind ik, en altijd weet je wat er eventueel aan de hand is, ook op vakantie bv :wink:
Ik heb alle foutcodes heel klein en dubbelzijdig uitgeprint en dat documentje ligt altijd in mijn speedster, dat geeft je toch wel een gerust gevoel.

Geplaatst: 11 jan 2009 12:47
door Gerard
O.k. mannen, bedankt voor de info.
Ik heb er nu nog eentje te leen maar ga er zeker een zelf aanschaffen.
Zo'n lijstje altijd bij je hebben is ook een goed idee.