Pagina 3 van 5
Geplaatst: 21 jan 2009 13:08
door Elise
gewse schreef:Alleen tommy in de e36 reed driftend rond...
Wij hebben ons de vorige keer prima vermaakt, geen enkel probleem.
Maar het is wel zo dat Pascal vermeed om samen met Tommy op de baan te zitten.
Een ongeluk zit in een klein hoekje en ook op Malmedy kan het dus
fout gaan.
Nu hebben we geen enkel idee wie er nog meer meegaan en hebben ervoor gekozen om niet te gaan.
Maar het lijkt er sterk op dat hier geen begrip voor is.....
Geplaatst: 21 jan 2009 13:19
door gewse
Ik begrijp het wel hoor Bert...
Want ik ken die gasten in die peugeots ook niet. Dus het is kwestie van kijken hoe het allemaal verloopt en watvoor afspraken/regels er gemaakt worden.
Geplaatst: 21 jan 2009 13:39
door Elise
allen schreef:Persoonlijk heb ik mezelf geen 1 keer onveilig gevoeld daar.
Je eigen gevoel zegt natuurlijk niets over de beleving van een ander.
Ik heb jarenlang heel fantiek op crossers gereden. In die tijd reed ik, ieder weekend, op diverse crossbanen in Nederland en Belgie.
Wat ik met name in die periode geleerd heb is het inschatten van de capaciteiten van een ander en daarmee rekening proberen te houden.
Als ervaren rijder kan iets heel simpel en eenvoudig lijken, maar voor een nieuweling een enorme uitdaging zijn....
Hou je geen rekening met de capaciteiten van een ander, dan kunnen er hele rare dingen gebeuren

Geplaatst: 21 jan 2009 13:58
door allen
Niemand heeft gezegd geen begrip te hebben of je nu wel of niet mee gaat. Rijden doe je vooral omdat je het zelf wel of niet wilt.
Bij voorbaat de suggestie wekken dat 'niet badteiltjes' gelijk staan aan een zootje ongeregeld zonder respect voor elkaars materiaal, word van mijn kant alleen niet gewaardeerd.
Was je minder bang voor de onderstaande pipo?
Ik wil nog wel even kwijt dat een ongeluk idd in een klein hoekje zit. Maar die wordt niet minder als je met alleen badteiltjes rijdt. je weet immers nooit wie er achter het stuur zit. Kijk maar weer eens naar de geplaatste foto hierboven.

Geplaatst: 21 jan 2009 13:58
door zoonvanlinne150
Ik zou wel willen........alleen geld he....
Andere autoos boeit niet,heb ook bij de vijverber troffee op het circuit gezeten.....
Normaal op straat is ook link...Toch?????
Allemaal liefhebbers op een piepbaantje.....als je in die post leest(over die klapper op malmedy)zie je ook duidelijk dat je op het middenterrein moet staan....
Kan altijd wat gebeuren.........
living on the edge(met TCS aan)

Geplaatst: 21 jan 2009 14:00
door zoonvanlinne150
Geplaatst: 21 jan 2009 14:08
door allen
@Bert: imho is dat gewoon gebeurd. Ik heb zelf netjes achter Pascal aangereden ook al zag ze me 1,5 ronde niet. Ik heb haar destijds ook gezegd dat ze zichzelf vooral niet hoefde te laten opjagen. Een rondje leg je binnen 40 seconden af in een rijtijd van 9 tot 17 uur. Denk dat niemand zich heeft afgevraagd hoeveel rondjes een tragere deelnemer hem / haar had ontnomen.
Geplaatst: 21 jan 2009 14:25
door gewse
ZEVEN !!
hahahaha.... nee hoor

Er was ook niet zoveel snelheidsverschil dat je 'last' had als iemand 'langzaam' reed. En iedereen heeft vaak genoeg op het binnenterrrein gestaan om te babbelen, kijken, etc... dus denk niet dat iemand ooit maar heeft gedacht aan 'gemiste rondjes' lijkt me

Geplaatst: 21 jan 2009 14:44
door Elise
Allen, je trekt de verkeerde conclusies.
Ik heb alles gezegd wat ik erover wil zeggen en heb daar verder niets meer aan toe te voegen.
Geplaatst: 21 jan 2009 16:35
door klinkske
lees ik dat goed? Rally rijders en niet driften? Ik kreeg anders al interesse om mijn rode tupperware boven te halen...
Geplaatst: 21 jan 2009 17:48
door gewse
Hehe naja, officieel mag je niet driften op malmedy.
Maar het wordt wel gedoogd, mits je maar geen burnouts staat te doen. Aangezien dat nou niet echt goed is voor het asfalt.
Geplaatst: 21 jan 2009 18:07
door linne150
gewse schreef:Hehe naja, officieel mag je niet driften op malmedy.
Maar het wordt wel gedoogd, mits je maar geen burnouts staat te doen. Aangezien dat nou niet echt goed is voor het asfalt.
Asfalt

Geplaatst: 21 jan 2009 18:22
door allen
Denk dat hij 'banden' bedoeld.
Driften mag niet afhankelijk van de windrichting en het soort auto's. De baanbeheerder heeft er zelf geen problemen mee.
Geplaatst: 21 jan 2009 19:22
door gewse
ja, burnout is ook niet goed voor het asfalt.
bandenslijtage is wel logisch, maar burnout word het asfalt ter plekke ook veel te warm, en dan kan het wel eens stuk gaan

Geplaatst: 21 jan 2009 19:28
door tommy_hf
Hier moet ik zelf toch even op reageren. Het is Pascal d'r goed recht dat ze niet met mij op de baan durft. Dat staat dan wel even los van mijn geklungel op de baan maar van haar eigen vertrouwen.
Net als Allen ben ik laatst een kletsnat Spa opgegaan, Zolder nat en droog, zandvoort nat en droog.. het kan allemaal als je weet waar je aan begint.
Ik heb meerdere ronden achter de elise aangereden zonder de elise in te halen. Respect voor ANDERMANS materiaal. De enige auto waar ik in de buurt heb gedrift was als ik ACHTER patrick of allenof Michel zat, en dan ook omdat we van elkaar weten wat we doen en dat we dat dan ook wederzijds deden. Zodra er een ander in de buurt was heb ik me netjes ingehouden. Als ik met 30 km/u over de baan wil rollen ga ik naar de scheveningse boulevard met m'n dak open patsen, maar niet een circuitdag rijden.
Erg leuk om er na een paar maanden op deze manier wat over te lezen.
Ik heb iig genoten van m'n dag in de 316i (best snel spul hoor zo'n 1.6 8 klepper) , de geweldige BMW M3 Cecotto die overigens ook eea aan alu en polyester heeft en minder staal dan je denkt , de BMW van patrick heb ik ook ondersturend rondgestuurd en last but not least ook die pisbakwasteil van m'n eigen broer. Geen enkel moment heb ik risico genomen in de buurt van andere rijders. Overigens heb ik geen BMW in het gras gezien, maar wel die soepstengel in die rode speedster
Ik doe in ieder geval weer mee met inferieur staal ofzo.