Pagina 3 van 4
Geplaatst: 08 dec 2009 23:08
door kzentekik_et
Die alu interieur delen zijn gewoon gespoten met een bus matzwart
De deurslingers moeten wel opnieuw gedaan worden. Die hebben standaard een glanzende laag, en na het opdrogen van de lak verschenen er allemaal vlekjes, wolkjes in het spuitwerk...
Geplaatst: 10 dec 2009 16:01
door kzentekik_et
Heb vorige week de gelegenheid gehad de wagen op de tesbank te plaatsen.
Meting is gebeurt in 4é versnelling.
Wee niet of dit betrouware reslutaten zijn ??
Dit zijn de resultaten met volgende upgrades.
_ Einddemper van Martinb
_ BMC Carbon AirBox

Geplaatst: 10 dec 2009 16:10
door Dennizz
Lijkt mij wel realistisch, maar wel aan de hoge kant

Ik ga er eigenlijk vanuit dat een speedster standaard al nooit geen 147 pk haalt. Tenminste dat is met motor zo, misschien met auto`s dat ze eerlijker zijn...
Vermogen aan de wielen moet je het maar niet over hebben in de kroeg

Ik dacht ooit eens om 200 pk op de wielen te willen, maar die gedachten snel laten varen
Heb je toevallig ook de Air/fuel grafiek? Die vind ik persoonlijk altijd wel interessant.
Geplaatst: 12 jan 2010 18:57
door XiPHiAS
kzentekik_et schreef:_ AP Big Brake Kit (iemand hier ervaring mee) ??
Ik heb die laten plaatsen op mijn Lotus Elan, het zijn dezelfde als AP's uit het performance pack je optioneel kan bestelen bij de Lotus Exige.
Supperremmen als je goede koeling hebt, toen ik mijn originele velgen nog had, had ik enorm veel last van trillingen ... en vooral bij het hevig en hard remmen. Dus op circuit was het niet leuk meer. Nu heb ik de S2 velgen dewelke veel meer koeling geven en nu heb ik DE perfecte remmen.
(
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php? ... p=318#p318 - foto met nog oude velgen)
Echter 1 nadeel : vrij kostelijk
Zeer degelijk materiaal, heb die besteld en laten plaatsen bij FVH Motors in Beveren-Leie. FVH Motors is Lotus specialist en heeft ook enkele Speedsterklanten.
www.fvhmotors.be, informeer gerust es met mijn complimenten. (Frederik van LotusForum)
KEURING
Geplaatst: 20 mar 2010 9:55
door kzentekik_et
Deze week op de uiterste dag in het keuringsstation beland
Op aanraden van FVH-motors (
www.fvhmotors.be ) Naar station in Harelbeke gegaan..
Los door keuring geraakt MET:
_ verlagingsveren
_ geboorde/gegroevde remschijven
_ Carbon Airbox, open luchtfilter
_ Redelijk lawaaierige einddemper
_ ...
Motorkap hoefde niet eens open.
Leukste van het verhaal.
Wagen werd Afgekeurd omdat men rechter Dimlicht niet werkte

Geen probleem. Ik keer terug naar FVH-Motors 6 km verder.
Vertel ze het probleem van rechter Dimlicht...
Brandt dat licht daar ineens weer wel
Nuja, voor zekerheid lampje en zekering ter plaatste laten vervangen en onmiddellijk laten herkeuren..
Kunnen terug 1 jaa rop beide oren slapen

Geplaatst: 24 sep 2010 18:54
door kzentekik_et
Geplaatst: 24 sep 2010 19:12
door Smiley
kzentekik_et schreef:
_ ABS -switch
(moet hiervoor nog speciaal een keertje terug naar amsterdam. Wanneer de ABS uitgeschakeld wordt, werkt enkel met Toerental-meter. Kan dus geen snelheid aflezen en de Km-teller doet het dan ook niet meer
Ergens een draadje verkeerd aangelsoten was de uitleg
Dat is de abs draad links achter, die daarvoor zorgt.
De meesten zetten de switch op links voor.
Welke diffuser heb je nu?
Geplaatst: 24 sep 2010 19:15
door sooike
kzentekik_et schreef:Ondertussen volgende updates gebeurt bij Vbk Amsterdam...................;
Bij Vdk geweest zeker
Knappe foto's, ik ben vandaag ook begonnen met de 2.4, morgen verder doen...................
Wat zijn je ervaringen met de 2.4 inlaat?
Een ABS-switch heb ik ni nodig............
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... c&start=60
Dennizz schreef:Sooike was voor mij de winnaar van de dag. Die rijdt gewoon met standaard banden!!!! een tijd van 0-100 in 6,1 seconden Remmen zonder enige moeite met standaard blokken in de 38 meter en gewoon 2 keer hoor, geen probleem

;
Geplaatst: 24 sep 2010 19:17
door Smiley
sooike schreef:Knappe foto's, ik ben vandaag ook begonnen met de 2.4, morgen verder doen...................
Ik hoop dat je een 100a hebt

Geplaatst: 24 sep 2010 19:28
door sooike

een 120 amp.
Ga proberen er zo weinig mogelijk aan te wijzigen, eventueel de alternator iets naar voor te zetten met "spacers".
Moet het morgen uitzoeken, wat mogelijk is.

Geplaatst: 24 sep 2010 19:35
door Dominique
kzentekik_et schreef:Heel tevreden over de wegligging... Heb wel nog nooit met nitrons (mee)gereden.. dus ken het verschil niet
ignorance is bliss...
rij eens mee en je bent verpest.
het heeft mijn sportieve auto in een sportauto veranderd, en vind het nog steeds de beste upgrade voor de Speedster.
Je bent uitgenodigd om een gevoel te krijgen, ruzie over huishoudgeld is voor eigen risico.

Geplaatst: 24 sep 2010 19:48
door kzentekik_et
sooike schreef:Wat zijn je ervaringen met de 2.4 inlaat?
De wagen gaat vlotter doorheen zen 3e en 4e vind ik
Snelweg gaat de herneming ook iets vlotter :d
kan ook aan de uigeboorde Pre-kat liggen..
Dit is ntt maar watik ervaar... geen hard bewijs..
mss dat ik binnenkort nog een een Testbank uitdraai laat maken
Deze winter plaats ik nog een Tullet of Regal uitlaatspruitstuk en daarna de 65mm gasklep + Remap...
Smiley schreef:
Welke diffuser heb je nu?
Nog altijd deze van Moto-concept
Ben nog geduldig aan't wachten op een 2ehands Carbon examplaar
Dominique schreef:Je bent uitgenodigd om een gevoel te krijgen, ruzie over huishoudgeld is voor eigen risico.

Als je ooit eens in België komt

graag
Geplaatst: 24 sep 2010 19:51
door Smiley
kzentekik_et schreef:daarna de 65mm gasklep
Zit morgen in de buurt van spa op het epmabaantje.
Kom ik dan langs je in de buurt?
Geplaatst: 24 sep 2010 20:02
door kzentekik_et
Smiley schreef:kzentekik_et schreef:daarna de 65mm gasklep
Zit morgen in de buurt van spa op het epmabaantje.
Kom ik dan langs je in de buurt?
Verre van
ik haal dat spul wel op wanneer ik nog eens langs van der kooi moet.
desnoods leg je em klaar op de dorpel zoals je al eerder voorstelde
Tenzij het in je weg ligt ntt...
Aarzel niet om het te zeggen dan... Dan vergoed ik je wel de verzendkosten

Geplaatst: 24 sep 2010 22:05
door Smiley
sooike schreef:
een 120 amp.
Succes ermee.
Als je het beu bent:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/o ... -2-2l.html