Nieuwe velgen
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Heheh, ik ben er ook nog reuze blij meeCo'tje schreef:Nieuwe velgen (TD1.2) en banden (T1R) zitter er eindelijk onder. Tegelijk met een nieuwe setup van Jan de jong. Ben zo blij als een kind....

Bij mij is overigens nog niets afgesteld aan stand van de wielen ect.
Foto-tje

Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Met Nitrons. Voor de afstelling zou ik zeker naar jan de jong gaan. Veel verstand van zaken en een geweldige service.Dennizz schreef:Heheh, ik ben er ook nog reuze blij meeCo'tje schreef:Nieuwe velgen (TD1.2) en banden (T1R) zitter er eindelijk onder. Tegelijk met een nieuwe setup van Jan de jong. Ben zo blij als een kind....Die velgen maken echt de auto! Had jij ook al andere vering?
Bij mij is overigens nog niets afgesteld aan stand van de wielen ect.
Foto-tje
Foto doe ik snel.
allen schreef:Ik had wel tijdelijk een extra setje willen opsturen zodat je daarna die van jou later kan terugsturen, alleen zijn de mijne zwart met een zilveren insert. Dat gaat niet staan.
Ik ga m'n geduld nog maar even op de proef stellen. Echte hopeloos die Engelsen....
Als je slim bent koop je een Japanner of Amerikaan

- Dennizz
Dan noem je ook wel watHerman schreef:Dat kan ook:Dennizz schreef:Je merkt het ook wel duidelijkCo'tje schreef:6 kilo onafgeveerd gewicht besparen vind ik serieus veel. Zeker als een groot gedeelte voor wordt bespaard. 6 kg afgeveerd gewicht zou niet zoveel zijn....Het is toch bijna 10%
Ik dacht dat alleen dat ik op het forum had gelezen dat er meerdere 15 kg hadden bespaart op de velgen + banden. Daar ging ik ook een beetje van uit
Lotus sport magnesium 7Jx16 + Dunlop 200 580 R16 C29D 674 = 12.3kg
Lotus sports magnesium 8Jx17 + Dunlop 235 610 R17 C63D 674 = 15.6kg
Dan bespaar je per achterwiel 20.8 - 15.6 = 5.2 kilo, per voorwiel 17.4 - 12.3 = 5.1 kilo en totaal 20.6kg. Je mag dan alleen niet meer de weg op
Volgende stap zijn natuurlijk de Dymag Carbon/Magnesium velgen (zoek maar op op 't Interpret), gelukkig nog niet leverbaar in 17" en 16"
http://www.dymag.com/Update%20Oct%20200 ... AG%202.jpg

20kg minder gewicht, vliegt je auto echt door z`n toeren heen

- Dennizz
Vandaag de spacers opgehaald en meteen gemonteerd na de buurman z`n schuur leeg geplunderd te hebben voor gereedschap
De spacers zijn van HR. Zag er mooi afgewerkt uit en ze waren "licht", ik had ze zwaarder verwacht. De bouten zijn zwaarder

Dit is voor de verbouwing:

Dit is na de verbouwing, spacer is 15 mm

Meteen een proef rondje gereden en het lijkt wel of ik verschil voel, maar dat kan ook tussen m`n oren zitten. Het is natuurlijk erg lekker weer buiten en ik ben de laatste week bezig om mijn bochten techniek te veranderen. Toch heb ik het idee dat de achterkant minder snel om wil tijdens het rijden van een bocht terwijl je je gas constant houdt.

De spacers zijn van HR. Zag er mooi afgewerkt uit en ze waren "licht", ik had ze zwaarder verwacht. De bouten zijn zwaarder

Dit is voor de verbouwing:

Dit is na de verbouwing, spacer is 15 mm

Meteen een proef rondje gereden en het lijkt wel of ik verschil voel, maar dat kan ook tussen m`n oren zitten. Het is natuurlijk erg lekker weer buiten en ik ben de laatste week bezig om mijn bochten techniek te veranderen. Toch heb ik het idee dat de achterkant minder snel om wil tijdens het rijden van een bocht terwijl je je gas constant houdt.