Pagina 3 van 3
Geplaatst: 29 mei 2009 19:26
door Co'tje
Nieuwe velgen (TD1.2) en banden (T1R) zitter er eindelijk onder. Tegelijk met een nieuwe setup van Jan de jong. Ben zo blij als een kind....

Geplaatst: 29 mei 2009 19:27
door Dennizz
Co'tje schreef:Nieuwe velgen (TD1.2) en banden (T1R) zitter er eindelijk onder. Tegelijk met een nieuwe setup van Jan de jong. Ben zo blij als een kind....

Heheh, ik ben er ook nog reuze blij mee

Die velgen maken echt de auto! Had jij ook al andere vering?
Bij mij is overigens nog niets afgesteld aan stand van de wielen ect.
Foto-tje

Geplaatst: 29 mei 2009 19:37
door Co'tje
Dennizz schreef:Co'tje schreef:Nieuwe velgen (TD1.2) en banden (T1R) zitter er eindelijk onder. Tegelijk met een nieuwe setup van Jan de jong. Ben zo blij als een kind....

Heheh, ik ben er ook nog reuze blij mee

Die velgen maken echt de auto! Had jij ook al andere vering?
Bij mij is overigens nog niets afgesteld aan stand van de wielen ect.
Foto-tje

Met Nitrons. Voor de afstelling zou ik zeker naar jan de jong gaan. Veel verstand van zaken en een geweldige service.
Foto doe ik snel.
Geplaatst: 29 mei 2009 19:53
door allen
Co, het komt niet door de velgen of het onderstel, maar die banden he.... Dat is toprubber!
Iedereen aan de goede wielen, blijven straks alleen Maik en Domique over met foute Breitreifen ATS wielen. En zij doen aan circuit rijden???? Tsk...

Geplaatst: 29 mei 2009 20:07
door Herman
Deleted
Geplaatst: 29 mei 2009 20:11
door Herman
Deleted
Geplaatst: 29 mei 2009 20:15
door Co'tje
Alleen de naafdoppen heb ik nog niet ontvangen..... En nu Allen zijn auto heeft laten poetsen zal ik ook een poetser moeten zoeken

Geplaatst: 29 mei 2009 20:26
door allen
Ik had wel tijdelijk een extra setje willen opsturen zodat je daarna die van jou later kan terugsturen, alleen zijn de mijne zwart met een zilveren insert. Dat gaat niet staan.
Geplaatst: 29 mei 2009 20:31
door Co'tje
allen schreef:Ik had wel tijdelijk een extra setje willen opsturen zodat je daarna die van jou later kan terugsturen, alleen zijn de mijne zwart met een zilveren insert. Dat gaat niet staan.
Ik ga m'n geduld nog maar even op de proef stellen. Echte hopeloos die Engelsen....
Als je slim bent koop je een Japanner of Amerikaan

Geplaatst: 30 mei 2009 10:06
door Dennizz
Herman schreef:Dennizz schreef:Co'tje schreef:6 kilo onafgeveerd gewicht besparen vind ik serieus veel. Zeker als een groot gedeelte voor wordt bespaard. 6 kg afgeveerd gewicht zou niet zoveel zijn....
Je merkt het ook wel duidelijk

Het is toch bijna 10%
Ik dacht dat alleen dat ik op het forum had gelezen dat er meerdere 15 kg hadden bespaart op de velgen + banden. Daar ging ik ook een beetje van uit

Dat kan ook:
Lotus sport magnesium 7Jx16 + Dunlop 200 580 R16 C29D 674 = 12.3kg
Lotus sports magnesium 8Jx17 + Dunlop 235 610 R17 C63D 674 = 15.6kg
Dan bespaar je per achterwiel 20.8 - 15.6 = 5.2 kilo, per voorwiel 17.4 - 12.3 = 5.1 kilo en totaal 20.6kg. Je mag dan alleen niet meer de weg op
Volgende stap zijn natuurlijk de Dymag Carbon/Magnesium velgen (zoek maar op op 't Interpret), gelukkig nog niet leverbaar in 17" en 16"
http://www.dymag.com/Update%20Oct%20200 ... AG%202.jpg
Dan noem je ook wel wat

Ik ging er vanuit dat het met TD`s al ging lukken

ATS zijn al wel een paar kilo lichter en een paar kilo euro`s te duur.
20kg minder gewicht, vliegt je auto echt door z`n toeren heen

Geplaatst: 30 mei 2009 10:20
door Dennizz
Co'tje schreef:
Alleen de naafdoppen heb ik nog niet ontvangen..... En nu Allen zijn auto heeft laten poetsen zal ik ook een poetser moeten zoeken

Ziet er netjes uit! De naafdoppen heb ik ook nog steeds niet

Geplaatst: 30 mei 2009 12:24
door Piet
Naafdoppen, heet dat zo!
Ik kon al nooit iets vinden met centercaps. Niet dat ik ze nog nodig heb maar je weet nooit.
Geplaatst: 29 jun 2009 15:17
door Dennizz
Vandaag de spacers opgehaald en meteen gemonteerd na de buurman z`n schuur leeg geplunderd te hebben voor gereedschap
De spacers zijn van HR. Zag er mooi afgewerkt uit en ze waren "licht", ik had ze zwaarder verwacht. De bouten zijn zwaarder
Dit is voor de verbouwing:
Dit is na de verbouwing, spacer is 15 mm
Meteen een proef rondje gereden en het lijkt wel of ik verschil voel, maar dat kan ook tussen m`n oren zitten. Het is natuurlijk erg lekker weer buiten en ik ben de laatste week bezig om mijn bochten techniek te veranderen. Toch heb ik het idee dat de achterkant minder snel om wil tijdens het rijden van een bocht terwijl je je gas constant houdt.