Vrijdag de H&R 30mm spoorverbreders binnen. Natuurlijk gelijk erop gezet.
De bouten eerst zwart gespoten. De originele bouten waren nl veel te kort.
Eerst op zoek naar een krik. Gelukkig bleek de krik van de vectra laag genoeg om de auto te liften.
De aluminium schijven zaten er zo op. Ziet er veel beter uit nu. Maar bovendien rijdt het veel beter.
Rechtuit veel minder last van spoorvorming en de bochten lijken ook makkelijker.
Voor mijn gevoel dus zeker de moeite waard geweest om deze verbredingsset te kopen.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Voor of achter of rondom?
Wat was jouw set-up voor de verbreders?
Ik heb ze er ook opzitten achter (2x15mm). Ik merkte eigenlijk weinig tot geen merkbaar verschil... Uitbreken op het gas lijkt wel meer verleden tijd, maar uitbreken bij gas los lijkt weer niet minder te zijn geworden.
Met spoorvorming merk ik ook geen verschil...
Het ziet er wel beter uit en met inparkeren zie ik nu god m`n achtervelgen
Vergeten te vermelden en niet geheel onbelangrijk.
Set-up, standaard schokbrekers, eibach verlagingveren 2,5cm. Originele velgen met standaardmaat banden, dus 175 voor en 225 achter.
De spoorverbreders alleen voor gemonteerd. Voorlopig vind ik dit voldoende. Eerst maar weer een tijdje rijden.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Mooi die tankdop, zal deze winter bij mij ook uitgevoerd worden.
Wel heb ik al vastgesteld dat enkele imbusbouten van de tankring 'zot' draaien, (je kan blijven draaien, ze komen er niet uit). Zal een lastige klus worden denk ik om dit los te krijgen langs binnenuit.
Op de foto lijkt het alsof je dopjes in de imbusbouten hebt gestoken, of is dit iets anders?
sooike schreef:
Wel heb ik al vastgesteld dat enkele imbusbouten van de tankring 'zot' draaien, (je kan blijven draaien, ze komen er niet uit). Zal een lastige klus worden denk ik om dit los te krijgen langs binnenuit.
Steek je hand eens in de binnenkant, dan voel je de binnenring.
Dikke kans dat je met een schroevendraaier wat druk op de zotte bout kunt uitoefenen.
sooike schreef:Mooi die tankdop, zal deze winter bij mij ook uitgevoerd worden.
Wel heb ik al vastgesteld dat enkele imbusbouten van de tankring 'zot' draaien, (je kan blijven draaien, ze komen er niet uit). Zal een lastige klus worden denk ik om dit los te krijgen langs binnenuit.
Op de foto lijkt het alsof je dopjes in de imbusbouten hebt gestoken, of is dit iets anders?
Balen dat ze 'zot' draaien. Vast iemand die ze muurvast heeft proberen te draaien. Terwijl dat niet hoeft.
Ik heb er inderdaad plastic dopjes op gezet voor imbus. De boutjes waren een beetje aan het oxideren. Heb zel wel schoongemaakt en gespoten maar voor netheid de dopjes erop gezet.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Aan de binnenkant heb ik inderdaad de binnenring al gevoeld, maar ik zal de binnenwielkuip er moeten uit halen denk ik, om de moeren of wat het ook zijn tegen te houden met het nodige gereedschap.
Moi = jaloers... ik ben al blij als de body weer goed staat bij mij.
Die Nederlandse vlag steekt alleen een beetje af. Verticaal lopende lijnen zoals bij bv de Belgische vlag zou beter staan :P
Sind 2 weken nu dan ook de bredere achtervelg voor gemonteerd.
De banden setup is nu toyo t1r 205/45/17 voor en 225/45/17 achter.
Ook zijn er zowel voor als achter 15mm spacers gemonteerd. Aan de voorkant noodzakelijk om niet tegen de wielkasten te komen. Achter omdat anders de verdeling niet meer goed is. (voor veel breder door zowel de bredere band als de 15mm spacer en achter ongewijzigd).
Via ebay in duitsland spacers gekocht (2 stuks incl 15mm langere bouten voor 70 euro incl verzending).
Eerst moest ik wel wennen aan de andere voorbanden. Met de 175 band had ik meer gevoel leek het. De 205 band is heel direkt met sturen. Maar eenmaal gewend denk ik dat ik niet anders meer wil. Ook het remmen gaat stukken beter. Veel minder last dat de voorwielen blokkeren bij voluit remmen.
Foto's en meer info is hier te vinden:
Martin, las op je blog dat je je velgen gespoten hebt uit een bus.
Niet bang dat dat met steenslag zeer snel weg is? (alu vloekt behoorlijk met matzwart)
Die van mij zijn bij vd kooi voor 250 alle 4 gepoedercoat geweest, dus mocht het gaan afbladeren, dan weet je waar je terecht kunt
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
smiley, nee hoor.
De achtervelgen waren ook al gespoten (door Richard). Zien er na een jaar en 8000km nog als nieuw uit. Een voordeel ook, als er een kleine beschadiging is, even klein stukje spuiten en poetsen. Zie je er niets meer van.
(alleen bij het loshalen/monteren van de bouten even opletten. Daar kan de lak wel makkelijk beschadigen).
Morgenochtend naar dbilas duitsland voor de turbo!!!
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
martinb schreef:smiley, nee hoor.
De achtervelgen waren ook al gespoten (door Richard). Zien er na een jaar en 8000km nog als nieuw uit. Een voordeel ook, als er een kleine beschadiging is, even klein stukje spuiten en poetsen. Zie je er niets meer van.
(alleen bij het loshalen/monteren van de bouten even opletten. Daar kan de lak wel makkelijk beschadigen).
Morgenochtend naar dbilas duitsland voor de turbo!!!