Ik heb de logger nog een keer gecheckt, maar toch echt 3x 8.68s... raar maar waar. Toeval?Maarten schreef:Beetje opvallend dat de metingen in de auto van Jan erg vaak op 8.68 sec voor de 1/8 mijl uitkomen.
Ja, dat klopt, alleen vraag ik mij af hoeveel onnauwkeuriger. Enige manier om daarachter te komen is een stuk van 1/8ste en 1/4de mijl uitzetten en getimede metingen doen, samen met de G-meter. (de fabrikant belooft natuurlijk een HEEL kleine onnauwkeurigheidMaarten schreef: Helaas is de afstand berekenen uit de acceleratie veel onnauwkeuriger als de acc uitrekenen uit de afgelegde weg (differentieren / integreren).

Staat mij ook bij dat de CW van de speedster niet bijster goed is, volgens mij nog slechter dan 0.32, 0.38 dacht ik. Het frontaal oppervlak maakt dan wel weer goed dat de totale luchtweerstand ongeveer gelijk zal zijn aan die van een "normale" personenauto.Maarten schreef: Ik kan de CW waarde niet vinden, maar ik heb thuis nog een folder van de speedster 2.2 uit 2001??? en daar staat hij in, ik dacht 0.32 maar weet het niet zeker uit mijn hoofd.
De andere gegevens weet ik zo ook niet, dus daar kan ik je niet snel mee helpen helaas.
Maarten
Groeten,
Maikel