Pagina 3 van 6
Geplaatst: 29 mar 2005 19:41
door Maik
Maarten schreef:Beetje opvallend dat de metingen in de auto van Jan erg vaak op 8.68 sec voor de 1/8 mijl uitkomen.
Ik heb de logger nog een keer gecheckt, maar toch echt 3x 8.68s... raar maar waar. Toeval?
Maarten schreef:
Helaas is de afstand berekenen uit de acceleratie veel onnauwkeuriger als de acc uitrekenen uit de afgelegde weg (differentieren / integreren).
Ja, dat klopt, alleen vraag ik mij af hoeveel onnauwkeuriger. Enige manier om daarachter te komen is een stuk van 1/8ste en 1/4de mijl uitzetten en getimede metingen doen, samen met de G-meter. (de fabrikant belooft natuurlijk een HEEL kleine onnauwkeurigheid

).
Maarten schreef:
Ik kan de CW waarde niet vinden, maar ik heb thuis nog een folder van de speedster 2.2 uit 2001??? en daar staat hij in, ik dacht 0.32 maar weet het niet zeker uit mijn hoofd.
De andere gegevens weet ik zo ook niet, dus daar kan ik je niet snel mee helpen helaas.
Maarten
Staat mij ook bij dat de CW van de speedster niet bijster goed is, volgens mij nog slechter dan 0.32, 0.38 dacht ik. Het frontaal oppervlak maakt dan wel weer goed dat de totale luchtweerstand ongeveer gelijk zal zijn aan die van een "normale" personenauto.
Groeten,
Maikel
Geplaatst: 29 mar 2005 19:48
door jans
Maik schreef:Maarten schreef:Beetje opvallend dat de metingen in de auto van Jan erg vaak op 8.68 sec voor de 1/8 mijl uitkomen.
Ik heb de logger nog een keer gecheckt, maar toch echt 3x 8.68s... raar maar waar. Toeval?
Maarten schreef:
Helaas is de afstand berekenen uit de acceleratie veel onnauwkeuriger als de acc uitrekenen uit de afgelegde weg (differentieren / integreren).
Ja, dat klopt, alleen vraag ik mij af hoeveel onnauwkeuriger. Enige manier om daarachter te komen is een stuk van 1/8ste en 1/4de mijl uitzetten en getimede metingen doen, samen met de G-meter. (de fabrikant belooft natuurlijk een HEEL kleine onnauwkeurigheid

).
Maarten schreef:
Ik kan de CW waarde niet vinden, maar ik heb thuis nog een folder van de speedster 2.2 uit 2001??? en daar staat hij in, ik dacht 0.32 maar weet het niet zeker uit mijn hoofd.
De andere gegevens weet ik zo ook niet, dus daar kan ik je niet snel mee helpen helaas.
Maarten
Staat mij ook bij dat de CW van de speedster niet bijster goed is, volgens mij nog slechter dan 0.32, 0.38 dacht ik. Het frontaal oppervlak maakt dan wel weer goed dat de totale luchtweerstand ongeveer gelijk zal zijn aan die van een "normale" personenauto.
Groeten,
Maikel
En de turbo heeft een nóg veel slechtere cw waarde
Maar goede rijders kunnen vaak dezelfde tijd rijden
jans
Geplaatst: 29 mar 2005 21:23
door SteV6
jans schreef:En de turbo heeft een nóg veel slechtere cw waarde
Maar goede rijders kunnen vaak dezelfde tijd rijden
jans
Ja, en daarom ben jij professioneel dammer en geen testrijder!
De Cw-waarde van de Speedster is dacht ik 0.38. Daardoor heeft de Speedster een luchtweerstand die te vergelijken is met een Mondeo of Passat. Zonder dakje is de luchtweerstand trouwens veel gunstiger
SteV6
zonder wiespin
Geplaatst: 30 mar 2005 6:55
door jans
Hi
Gisteren de auto weggebracht ,en zo'n 100 km gereden.
Heb een stuk of 10 keer geprobeerd zonder wielspin weg te rijden.
En in alle 10 gevallen is dit gelukt .Het was allemaal op asfalt van een dichte struktuur
jans
Geplaatst: 30 mar 2005 13:48
door Maik
Dan gaan we de volgende keer daar testen Jan
Ik heb nog wat gerotzooid met Excel. Niet alle runs staan erin, maar wel de meest interessante.
Geplaatst: 30 mar 2005 14:11
door jans
Maik schreef:Dan gaan we de volgende keer daar testen Jan
Ik heb nog wat gerotzooid met Excel. Niet alle runs staan erin, maar wel de meest interessante.
Hi Maik
Mooi gedaan.
Kunnen we ook mooi de volgende keer gebruiken.Maar dan wel op beter asfalt.Als het gewoon dicht asfalt is, heb je geen probleem met erg
doorslaande wielen.
jans
Geplaatst: 11 apr 2005 19:24
door Maik
Tijd voor een update...
Ik heb vanavond even een stukje getoerd en op een rustig stukje in een industrieterrein vond ik opeen mijn G-meter achter de stoel
Dit waren de oude metingen van Stephan en mij:
SteV6:
Run #7: Stephan alleen in de auto
Max. speed 81.1 mph (= 130.5 kmh)
0-10 mph: 0.55s
0-20 mph: 1.45s
0-30 mph: 2.35s
0-40 mph: 3.50s
0-50 mph: 4.78s
0-60 mph: 6.48s
0-70 mph: 8.43s
0-80 mph: 10.70s
0-90 mph: -
1/8ste mijl: 9.70s, eindsnelheid = 74.5 mph (= 119.9 kmh)
SteV6:
Run #8: Stephan alleen in de auto
Max. speed 80.2 mph (= 129.0 kmh)
0-10 mph: 0.58s
0-20 mph: 1.35s
0-30 mph: 2.23s
0-40 mph: 3.55s
0-50 mph: 4.75s
0-60 mph: 6.48s
0-70 mph: 8.15s
0-80 mph: 10.13s
0-90 mph: -
1/8ste mijl: 9.60s, eindsnelheid = 76.1 mph (= 122.4 kmh)
Maik:
Run #9: Maik alleen in de auto
Max. speed 93.5 mph (= 150.4 kmh)
0-10 mph: 0.60s
0-20 mph: 1.38s
0-30 mph: 2.23s
0-40 mph: 3.63s
0-50 mph: 4.83s
0-60 mph: 6.63s
0-70 mph: 8.38s
0-80 mph: 10.48s
0-90 mph: 13.83s
1/8ste mijl: 9.70s, eindsnelheid = 75.2 mph (= 121.0 kmh)
1/4de mijl: 14.95s, eindsnelheid = 92.8 mph (= 149.3 kmh)
En dit is de enige run die ik vanavond gedaan heb:
Maik:
Run #10: Maik alleen in de auto
Max. speed 79.1 mph (= 127.3 kmh)
0-10 mph: 0.58s
0-20 mph: 1.25s
0-30 mph: 2.05s
0-40 mph: 3.28s
0-50 mph: 4.40s
0-60 mph: 6.15s
0-70 mph: 7.85s
1/8ste mijl: 9.43s, eindsnelheid = 76.5 mph (= 123.1 kmh)
Dat ziet er alweer beter uit dan mijn eerste run.
Stephan, sprintje doen?
mzzl
Maikel
Geplaatst: 11 apr 2005 20:21
door SteV6
Ik heb de handschoen al opgenomen, maar mijn Speedy staat nu bij Vmax.
Zondag dan maar
Kunnen we meteen het verschil bekijken tussen jouw G-meter en de bij mij ingebouwde boordcomputer.
SteV6
Geplaatst: 11 apr 2005 20:29
door Maik
Oke dan
Weet je wel 100% zeker dat kermit voor zaterdag wel klaar is? Zou zonde zijn natuurlijk....
groetjes,
Maikel
Geplaatst: 11 apr 2005 21:02
door SteV6
Ik heb een echte auto gekocht, niet zo'n rammelbak als Jan
Maar goed, beter goed werk dat uitloopt, dan afraffel gesleutel ...
Zonder tegenbericht is Kermit woensdag avond klaar. En dan haal ik 'm donderdag na m'n werk op.
SteV6
1/8 mijl
Geplaatst: 12 apr 2005 9:30
door jans
Hallo
Vanmorgen op de zelfde plaats een kwartmijl uitgeprobeerd.
7.7 sec . Het oude met 1 sec verbeterd.
jans
Geplaatst: 12 apr 2005 11:03
door Maik
Echt waar Jan? Heb je al zitten blazen met je nog niet ingereden speedy? Foei!
Maar je kon toch niet verder dan 3600tpm?!
Zowiezo is een seconde sneller met 270pk tegen 260pk wel erg veel, ik denk dat je je computertje even opnieuw moeten calibreren

.
Wat was je eindsnelheid?
Voorzichtig aan he
M.
Geplaatst: 12 apr 2005 11:50
door jans
HI maik
Vmax had het wel over zo'n 270 pk, maar het voelt in ieder geval méér.
Het vermogen is er nog steeds bij lage toeren,heeft nu meer kracht boven in.Vind dat deze motor het over het hele bereik makkelijker doet.
En in rijden ? Heb er nu presies 281 km opzitten en gistermiddag heeft,
Vmax er ook nog mee gereden.
Wat de eind snelheid betreft bij de 1/8 mijl ,heb ik niet naar kunnen kijken
Het is en blijft een stront weg
Morgen zal ik de kwart en de halve mijl eens proberen, en de eind snelheden.
jans
Geplaatst: 12 apr 2005 12:05
door Maik
Jij durft wel Jan, na een paar honderd km al het gas er vol op, welliswaar 270pk "maar", maar er zitten toch wat splinternieuwe onderdeeltjes in je motor.... Hij wordt iig niet lui!
Ik ben benieuwd naar je tijden en snelheden Jan!
gr.
Maikel
Geplaatst: 12 apr 2005 15:27
door SteV6
En nu maar hopen dat Werner und Markus dit topic niet volgen ....
SteV6