Jan doet het wel makkelijk klinken, maar het klinkt wel lekker!

gr.
Maikel
piet schreef:Ja, waar hebben we het eigenlijk over, een paar eurootjesPiet, volgens mij kan je wel een goedkoop leninkje regelen bij Jan voor 8000 eurootjes
Ik ben bang de bankbeheerdersjans schreef:piet schreef:Ja, waar hebben we het eigenlijk over, een paar eurootjesPiet, volgens mij kan je wel een goedkoop leninkje regelen bij Jan voor 8000 eurootjes
Dacht dat beheerders ,wel aardig bij kas zaten.
Of waren dat bank beheerders![]()
![]()
Ha Piet,piet schreef:@SteV6,
Toch begrijp ik een aantal dingen niet zou je mij kunnen uitleggen waarom
Saab Aero 2.0T cilinderkop, Uitlaatsysteem met 60mm binnendiameter, Gesmeede Omega-zuigers en gesmeede drijfstangen nodig zijn als je voor een compressor gaat? Ik dacht dat het juist bij een compressor dat niet nodig was of ben ik niet goed geïnformeerd?
Heb je dit lijstje samen met vmax bedacht?
Dat kan ik je nu nog niet vertellen, over 2 jaar kan je het antwoord wel verwachten denk ikMaik schreef:Wordt er dan ook nog een oliekoeler gemonteerd Stephan? Lijkt mij dat je die dan hard nodig zult gaan hebben...
gr.
M.
HalloSteV6 schreef:Dat kan ik je nu nog niet vertellen, over 2 jaar kan je het antwoord wel verwachten denk ikMaik schreef:Wordt er dan ook nog een oliekoeler gemonteerd Stephan? Lijkt mij dat je die dan hard nodig zult gaan hebben...
gr.
M.![]()
Wel heeft de toe te passen GM-compressor een geintegreerde water-lucht koeler om de inlaattemperatuur goed laag te houden ... Maar dat heeft weinig met de olietemperatuur te maken. Wel met het uiteindelijke vermogen![]()
SteV6
Hi MaartenMaarten schreef:De olie van de 2.0T wordt ook nog eens gebruikt om de turbo te koelen en daardoor thermisch veel zwaarder belast, zeker bij gekietelde turbo's. De SC van GM die Hi-Tec gebruikt heeft een eigen smeersysteem en daarvoor wordt geen motorolie gebruikt.
Door de vloeistofgekoelde interkoeler gaat de temperatuur van de inlaatlucht omlaag waardoor er dus meer luchtmassa per volume ontstaat en er dus met dezelfde druk meer lucht (en meer brandstof) de verbrandingskamer inkan.
Die koeler zorgt dus voor meer verbrandingsenergie en dus een hogere belasting voor de zuigers, drijfstangen, krukas etc.
Ja ,Maarten ik weet het.Heb er nu alleen nog en sportcat in, en dat laat ikMaarten schreef:een 'kapote' cat kost vermogen Jan, dus meteen maar laten verwijderen zou ik zeggen. Is ook veel beter voor een goede response.
(oh ja euro 3 haal je dan niet meer en als hij 3 jaar oud is moet je voor de apk er even een 'leen cat' opzetten)