Pagina 3 van 3
Geplaatst: 28 mei 2009 11:59
door Dennizz
Rikster schreef:Maik schreef:Volgende week klaar?

Nu al; FILMPJE 
Hier geniet ik nu van

Beetje spelen op de wegen

Die praatkastjes zijn echt ideaal voor dit soort dingen.
Het is wel jammer dat de film auto zo traag is, je ziet telkens niets

Zeker niet dat stukje met die motor.
Het zal wel "nooit" lukken om een motor zo eruit te rijden. Een motor uit het windje achter een auto is al helemaal geen vergelijking. 1 Ding is zeker, die motorrijder denkt voorlopig nog wel aan je
(en al die andere)
Geplaatst: 28 mei 2009 19:40
door Rikster
Dennizz schreef:Een motor uit het windje achter een auto is al helemaal geen vergelijking.
Ben daarom op een gegeven moment ook naar rechts gegaan, maar hij ging gelijk mee... dacht er kennelijk geen seconde aan om er langs te gaan 
Geplaatst: 28 mei 2009 19:52
door Rikster
Dennizz schreef:Het is wel jammer dat de film auto zo traag is.
Volgend jaar is dat wel anders... waarschijnlijk rij ik dan achter aan
. Kijk maar op zijn site: High Octane
Geplaatst: 28 mei 2009 20:46
door SteV6
Goeiedag man, wat een project zeg
SteV6
Geplaatst: 29 mei 2009 7:44
door Rallye
Rikster schreef:Volgend jaar is dat wel anders... waarschijnlijk rij ik dan achter aan
. Kijk maar op zijn site: High Octane
Erg gaaf Autobahn-filmpje en wat een stoer project.
Jullie zijn lekker bezig!

Geplaatst: 03 jun 2009 18:41
door the-duke
Nog even een kleine update:
Stev6 zei:
Ik vind je demperstanden heel erg zacht staan. En zo te zien heb je achter harder staan dan voor. Zelf rijd ik nu met 11 van hard voor en 13 van hard achter.
Ik zei later:
Ik denk dat ze daar op staan (20 voor 18 achter), want was laatste dat ik van oude eigenaar kon vinden op dit forum. Ik heb het nooit gecheckt, misschien eens doen als ik ze er deze zomer vanonder haal om eens schoon te maken..
Ik ben er vanavond maar even onder gaan liggen..
De dempers blijken nu op 18 clicks voor en 16 achter te staan. Is wel niet zo hard als sommigen melden, maar ik las wel terug dat van der Kooi ze ook zo afleverd als je verder niks vraagt ("Zandvoort instelling" geloof ik dat Hendrik-Jan dit ooit noemde) dus zal niet het probleem zijn..
gr,
The Duke
Geplaatst: 03 jun 2009 19:32
door Piet
Dat zijn geen Zandvoort instellingen of Hendrik-Jan bedoelde de boulevard. Hij staat nu zachter dan een originele Lotus Elise. Niet erg, ik vindt dat ook prettig rijden.
Geplaatst: 03 jun 2009 19:44
door jaydee
piet schreef:Dat zijn geen Zandvoort instellingen of Hendrik-Jan bedoelde de boulevard. Hij staat nu zachter dan een originele Lotus Elise. Niet erg, ik vindt dat ook prettig rijden.
Ook bij 200+ km/u?

Geplaatst: 03 jun 2009 20:52
door the-duke
dit was trouwens de uitlijningsmeting, for what its worth..
"Aanvangswaarden" is lege auto met halve tank.
"Nameting" zelfde, maar dan mijzelf in de auto. (ongeveer 82 kg)
Ik kan er verder "geen soep van koken", maar dan weet ik in ieder geval hoe hij nu staat, zodat ik ooit weer terug kan naar deze situatie.
gr,
The Duke
P.S.
Ja ik weet dat er officieel 2x75 kg in moet, maar daar waren geen mogelijkheden voor volgens de geleerden aldaar
Geplaatst: 04 jun 2009 6:27
door Arno
Is er nog wat afgesteld of zijn het alleen 2 metingen zonder en met bestuurder?
Als er aan bijgesteld is, dan staat hij voor nu wel OK, maar blijkbaar is er aan de achterkant niks gedaan(?) en daar staat hij redelijk scheef qua sporing links en rechts. (3.8mm toespoor aan de ene kant, 0.4 aan de andere kant)
Daar zou ik nog wel een keer naar laten kijken..
Bye, Arno.
Geplaatst: 04 jun 2009 7:50
door allen
Er is niet iets als officieel. Ik weet 52 kg. Stop daar dan 2 x 75 kg in en het klopt niet meer.
Mijn mening is dat je altijd dient uit te wegen met jezelf in de auto. Blijft de vraag of je zoiets dan met een volle, half volle of bijna lege tank laat doen. In mijn geval een half volle. Maar het kwam dan ook maar toevallig zo uit.

Geplaatst: 04 jun 2009 9:35
door Rikster
Zorg er altijd voor dat ik rond een halve tank zit, voor zowel uitwegen als uitlijnen. Doe dit ook alleen met mijzelf in de auto, daar ik zo de meeste kilometers maak...
Geplaatst: 04 jun 2009 16:26
door Dennizz
Hier snap je echt de ballen van als je niet weet wat de termen betekenen

Geplaatst: 04 jun 2009 16:38
door the-duke
Arno zei:
Is er nog wat afgesteld of zijn het alleen 2 metingen zonder en met bestuurder?
Als er aan bijgesteld is, dan staat hij voor nu wel OK, maar blijkbaar is er aan de achterkant niks gedaan(?) en daar staat hij redelijk scheef qua sporing links en rechts. (3.8mm toespoor aan de ene kant, 0.4 aan de andere kant)
Daar zou ik nog wel een keer naar laten kijken..
Er is niks afgesteld, inderdaad alleen met en zonder mij gemeten wat het verschil opleverd.
Achterzijde is inderdaad apart nu je het zegt, voorzijde kan makkelijk doordat stuur niet helemaal rechtstaat, maar achterzijde zou toch gelijk moeten zijn..
gr,
The Duke