Pagina 3 van 3

Geplaatst: 13 okt 2009 18:37
door sooike
Volgend jaar zul je deze Astra zeker nog tegen komen in Bitburg, na deze winter nog wat aanpassingen uit te voeren, o.a. een Garrett GT3071 turbo.......... :lol:
Goeie grip op de strip is natuurlijk altijd welkom, en maakt inderdaad soms het verschil.

Geplaatst: 13 okt 2009 18:54
door Rikster
Met wat voor een soort/merk slicks rijdt hij :?: Zijn 60' van 1.61s is namelijk ongelooflijk goed voor een voorwiel aandrijver... Deze Golf komt ook niet verder dan 1.62s namelijk:
Afbeelding
...en dat met 654pk.

Grip maakt altijd het verschil :!:

Geplaatst: 13 okt 2009 22:11
door the-duke
heel nuttig lijkt me: een wheeliebar bij een voorwielaandrijver :wink:

Geplaatst: 14 okt 2009 5:44
door Maik
Als de achterwielophanging lekker slap is dan gaat het zeker wel helpen. De koppelkrachten worden kleiner door de vergrootte arm en zo hou je meer druk op de voorwielen :wink: Maar dan moeten de wieltjes wel goed kontakt maken met de weg tijdens het accelereren....

Geplaatst: 14 okt 2009 15:42
door sooike
Rikster schreef:Met wat voor een soort/merk slicks rijdt hij :?:
Toyo R888.

Hier de betreffende Astra:

Afbeelding

Afbeelding

Die Golf heb ik toen in september ook bezig gezien in Bitburg, iedereen begon te lachen toen die kwam aanrijden, tot zijn tijd verscheen op de display..........

Geplaatst: 14 okt 2009 16:56
door Neetmans
Hallo,

ook de eigenaar van de astra zit toevallig op dit forum :D

De tijd zoals ie op mijn 'timeslip' stond is (helaas) niet door mijzelf gereden.
Ik vermoed dat er met de tijdsregistratie iets fout is gegaan.

Om een maatje wat op te naaien hadden we deze online gezet, maar hij is wat uitgelekt blijkt wel :lol:

Met 888's een 1.62ft rijden zou te gek zijn natuurlijk, maar helaas niet haalbaar.
Werkelijke 60ft tijd is ongeveer 2.1-2.2sec

1/4mile tijd rijd ik 12.85.
Voor een relatief zware astra f met semi slicks en een eds phase2 gechipte computer een redelijk net resultaat denk ik.

Het is de bedoeling komende winter een serieuze pk-kuur en afslank-kuur te doen.

De auto is ontdaan van achterbank en zijpanelen, en meer nog niet.
Bedoeling is dat er na de winter nog maar 1 stoel in zit, een stuur, en een paar metertjes.
En zoveel mogelijk van onnodig plaatwerk ontdoen, dempingsmateriaal verwijderen etc. Ik weet niet exact wat ie nu weegt, maar ik heb het streven om onder de 1000kg te komen.

De c20let motor gaat eruit, en wordt vervangen door een compleet opnieuw opgebouwd exemplaar.
Voorzien van o.a. lage compressie zuigers, h-profiel drijfstangen, zuigerbodemkoeling, lichtere krukas, garrett gt3071, compleet aangepakte kop met leuke nokken, een vrij programmeerbaar systeem, etc, etc.
En last but not least, een paar full-slicks natuurlijk.
Heb iets soortgelijks als die golf klaarliggen... wordt alleen nog even serieus passen en meten haha.

Het overgrote deel van deze materialen ligt al op de plank te wachten, dus we kunnen serieus aan de bak deze winter.

Hoop volgend seizoen toch eens een run tegen je te maken Rik :)
De 10.7 zal ik niet halen, maar ik hoop uiteindelijk toch wel ergens rond de 11.5-11.7 uit te komen.

Groeten,
Corne

Geplaatst: 14 okt 2009 17:00
door Rikster
Moet ik toch ook eens gaan testen op de strip met de Toyo's :roll:

Heb het verhaal van zijn auto door zitten lezen op het Opel Tuning Team forum... Wel een zeer grote sprong van 12.85s naar 11.04s, door enkel de turbodruk op te schroeven! Iets wat het blok en de turbo in die set-up niet lang leuk vinden.
Ben mede daarom ook zeer benieuwd wat voor 'n tijden hij volgend jaar zal rijden met zijn nieuwe GT30R :?:

Geplaatst: 14 okt 2009 17:02
door Rikster
Corné,

Ik heb net te vroeg gepost... Rij al aardig wat jaren mee en vond het dus ook al zeer onwaarschijnlijk :wink: Maar begon het toch te geloven toen iemand reageerde met hoe uitzinnig het publiek werd tijdens die run :roll:

Zie je volgend jaar op de strip :twisted:

Geplaatst: 14 okt 2009 17:05
door sooike
Neetmans schreef:Hallo,

ook de eigenaar van de astra zit toevallig op dit forum :D

De tijd zoals ie op mijn 'timeslip' stond is (helaas) niet door mijzelf gereden.
Ik vermoed dat er met de tijdsregistratie iets fout is gegaan.

Om een maatje wat op te naaien hadden we deze online gezet, maar hij is wat uitgelekt blijkt wel :lol:
:shock: En dat maak je nu pas bekend?
Dat heb je knap aangepakt op het OTT-forum :?

Geplaatst: 14 okt 2009 19:04
door Neetmans
sooike schreef:
Neetmans schreef:Hallo,

ook de eigenaar van de astra zit toevallig op dit forum :D

De tijd zoals ie op mijn 'timeslip' stond is (helaas) niet door mijzelf gereden.
Ik vermoed dat er met de tijdsregistratie iets fout is gegaan.

Om een maatje wat op te naaien hadden we deze online gezet, maar hij is wat uitgelekt blijkt wel :lol:
:shock: En dat maak je nu pas bekend?
Dat heb je knap aangepakt op het OTT-forum :?
Het mooie is dat er ook niemand gereageerd heeft of iets gezegd heeft over dat zogenaamde 'turbodrukstelschroefje' :lol: (wat natuurlijk helemaal niet bestaat!)

Geplaatst: 15 okt 2009 13:12
door Rikster
the-duke schreef:heel nuttig lijkt me: een wheeliebar bij een voorwielaandrijver :wink:
Het nut in de praktijk:
Opel Kadett op de 1/4mijl :shock:

p.s. De bar wordt meestal na de burn-out pas omlaag gezet, om deze makkelijker te maken :wink:

Geplaatst: 14 jun 2010 15:01
door Smiley
Een ierse VX heeft blijkbaar een 9.89 gedaan:
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... x220-grey/
Ze zijn er nog naar op zoek :yes: