Pagina 3 van 12

Geplaatst: 08 dec 2009 19:36
door Smiley
Dennizz schreef:Nieuwe ECU erin en rij klaar was overigens 1300 euro inclusief diagnose van vandaag en gisteren. ECU is dus wel goedkoper ja.
Das wel zuur geld ja. Zo heel af en toe komen ze voorbij:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0467761904

Geplaatst: 09 dec 2009 8:00
door Dennizz
Eerst zorgen dat de auto weer rijdt.
Ik heb ook een scangauge aangeschaft en hopelijk wordt die eerdaags eens geleverd. Dan kijken of ik het probleem zelf kan resetten als het zich weer eens voordoet.

Gaat het vaker terugkomen, gaan we dingen vervangen en hopen dat het het goede is :wink:

Geplaatst: 14 dec 2009 17:23
door Dennizz
Auto rijdt alweer...

Eerst sta je te klooien met een dichtgevroren slot, dan zijn alle ramen gekrapt en zie je binnen wat extra lampjes branden :cry: Nouja, ik lag lekker warm op bed, vriendin was de sjaak :wink:

Even gekeken naar de storing: P1271 een oude bekende. Storing gereset en hij deed het weer :lol: Dat was lekker snel, ideaal de scangauge! Storing nier meer terug gekomen vanmorgen. De storing is wel snel terug gekomen vergeleken met normaal...

Geplaatst: 27 jan 2010 12:06
door Dennizz
Inmiddels een nieuw gaspedaal in mijn bezit. Daar kom je overigens lekker bij trouwens zeg :lol:

Vanaf onderen kon ik hem niet vervangen :roll: Nu heb ik een vraagje.

Als je het dashbord eruit haalt, kan je dan zo bij de bouten van het gaspedaal of moet er nog weer worden gedemonteerd?

Geplaatst: 27 jan 2010 12:31
door Arno
Dennizz schreef: Als je het dashbord eruit haalt, kan je dan zo bij de bouten van het gaspedaal of moet er nog weer worden gedemonteerd?
Lijkt er op dat de pedaal module aan de bovenkant vast zit?

Open eens de klep aan de voorkant en kijk onder de voorruit ter hoogte van de pedalbox. Grote kans dat je daar de bouten zal vinden.

Bye, Arno.

Geplaatst: 27 jan 2010 15:26
door Exmantaa
Zat dat ding niet met 3 bouten aan de pedalbox geschroefd?
Even uit m'n hoofd kon je de achterste twee zo losschroeven, maar de voorste (2?) moet je vanonder de klep tegenhouden, anders draait de boel mee. (2 personen is handig.. :? )

Geplaatst: 27 jan 2010 20:27
door Dennizz
Hij zit met 3 moeren (bouten) vast.
Ik heb onder het stuurhuis gelegen en ik kon 2 moeren losdraaien, 1 moer degene die het meest naar de crashbox kant zit kon ik geen dopsleutel overheen zetten omdat er een ander stuk aluminium in de weg zat van onderen.

Toen heb ik heel voorzichtig de moeren er weer op gedraaid zonder dat ik de bout omhoog door het gat duw en echt de sigaar was op dat moment. Wat mij wel een klein beetje verbaasde was dat ik de moeren wel los en vast kon draaien, zonder dat de bout meedraaide.

Toen dacht ik om het binnenwerk te verwisselen, maar kreeg het kapje nooit open geschroefd aangezien er een rem en koppelingspedaal in de weg zit om die schroefjes los te draaien.

Bedankt voor de tips! Ik zal zondag even met me vriendin gaan sleutelen en hopen dat ik er bij kan via de voorklep. En even wat verzinnen zodat ik wel die achterste moer kan vasthouden om los te draaien en later weer aan te draaien.

Bijna dagelijks een aantal keer die storing per dag. Begint nu echt vervelend te worden...

Voor de geïnteresseerde een foto-tje van de binnenkant van het gaspedaal:
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 27 jan 2010 22:48
door Spider
Ben heel benieuwd hoe jouw zo lastig eruit te krijgen gaspedaal er van binnen uitziet.
deze is ook al gebruikt maar heeft minimale slijtage waar die sleep contactjes raken.

Zal vast iets heel lulligs zijn met verbogen sleepcontactjes. :?

Geplaatst: 28 jan 2010 8:14
door Dennizz
Daar zat ik ook al over te denken. Misschien maakt 1 van die sleepcontactjes wel niet goed contact. Aan de andere kant: die verbuigen weer niet zomaar. De auto heeft er wel meer last van als het kouder wordt, dus misschien door krimp wordt er minder contact gemaakt?

We gaan het wel merken, de volgende stap is de ecu vervangen en daarna het gashuis. Verder dan dat wil ik nog niet denken :?

Geplaatst: 28 jan 2010 8:28
door Spider
vocht kan ook misschien het probleem als je al vanaf de voorzijde bouten daar kunt losdraaien kan vocht daar natuurlijk ook makkelijker komen,
zo waterdicht is de voorkant nu ook weer niet.
hoop voor je dat het zondag snel gaat dat ding eruit fruttten.

Geplaatst: 28 jan 2010 20:20
door Smiley
Mocht een reservesetje pedalen handig zijn:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0433284201

Geplaatst: 28 jan 2010 22:37
door Dennizz
Smiley schreef:Mocht een reservesetje pedalen handig zijn:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0433284201
mmm, ik ga er eigenlijk vanuit dat m`n 2de gaspedaal wel oke is :wink: Als het probleem al bij het gaspedaal ligt...

Geplaatst: 29 jan 2010 22:12
door Smiley
Hier nog een goedkope ecu, mocht je een andere nodig hebben. (nieuw is wat duur)
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0399503230

Geplaatst: 30 jan 2010 7:30
door Dennizz
Smiley schreef:Hier nog een goedkope ecu, mocht je een andere nodig hebben. (nieuw is wat duur)
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0399503230
Thanx, voor de link. Maar ik heb al een ECU om even te lenen om te kijken of het probleem daarin zit. Eerst het gaspedaal vervangen!

Geplaatst: 30 jan 2010 19:23
door Piet
Na Toyota, Peugeot en Citroën straks ook alle Speedsters? :)