Aanlopende velgen en APK
Deze keer is het gelukt (met dank aan SteV6).
Na montage van de spacers liep de 215/band aan tegen het boutje van het materiaal waar de binnenkant van de wielkast mee bekleed is. Wsl mag dat wel ...
Inmiddels de RE050´s binnengekregen voor de 7.5 J velgen: 10 mm smaller. Deze zullen, met 15 mm spacers, niets meer mogen raken.
Vlak voor de APK nog even een nieuwe ruitenwisser monteren omdat ie ook hierop was afgekeurd. Type Zafira (60 cm) bleek echter een totaal andere bevestiging te hebben. Ik zag mezelf een week later al weer voor de derde keer die rit van 220 km maken...
De oplossing was om de oude wisser ´op de kop' te monteren.
Wat een ge-etter met dat jaarlijkse gebeuren.
Zoek de volgende keer toch maar een betrouwbaar plekje in de buurt.
Na montage van de spacers liep de 215/band aan tegen het boutje van het materiaal waar de binnenkant van de wielkast mee bekleed is. Wsl mag dat wel ...
Inmiddels de RE050´s binnengekregen voor de 7.5 J velgen: 10 mm smaller. Deze zullen, met 15 mm spacers, niets meer mogen raken.
Vlak voor de APK nog even een nieuwe ruitenwisser monteren omdat ie ook hierop was afgekeurd. Type Zafira (60 cm) bleek echter een totaal andere bevestiging te hebben. Ik zag mezelf een week later al weer voor de derde keer die rit van 220 km maken...
De oplossing was om de oude wisser ´op de kop' te monteren.

Wat een ge-etter met dat jaarlijkse gebeuren.

Zoek de volgende keer toch maar een betrouwbaar plekje in de buurt.
Bij de Halfords even voor € 6,99 twee refills kopen...bassie schreef:Vlak voor de APK nog even een nieuwe ruitenwisser monteren omdat ie ook hierop was afgekeurd. Type Zafira (60 cm) bleek echter een totaal andere bevestiging te hebben. Ik zag mezelf een week later al weer voor de derde keer die rit van 220 km maken...
De oplossing was om de oude wisser ´op de kop' te monteren.![]()
Jägertee
Banden vooraan
Kan ik gewoon een 205/45/17 band op de originele voorvelgen leggen, of moet ik naar achtervelgen op zoek gaan ? 

is wel handiger, volgens mij krijg je ook geen 205 op een 5,5J velg,
en als het wel lukt rijdt het denk ik ook niet echt.
En achtervelgen aan de voorkant dan heb je wel een spacer nodig van 15 mm om aanlopen te voorkomen, de meesten plaatsen dan achter ook 15 mm,
rijdt op zich goed en staat ook goed.
zie mijn avatar.
even de zoek functie gebruiken dan vindt je nog wel meer topics hierover.
en als het wel lukt rijdt het denk ik ook niet echt.
En achtervelgen aan de voorkant dan heb je wel een spacer nodig van 15 mm om aanlopen te voorkomen, de meesten plaatsen dan achter ook 15 mm,
rijdt op zich goed en staat ook goed.
zie mijn avatar.
even de zoek functie gebruiken dan vindt je nog wel meer topics hierover.
¨speed is life, but control is everything...¨
Ik heb dus onlangs achtervelgen gekocht. Om op deze manier de 205/45/17 banden voor te kunnen hebben.
Met behulp van de 15mm spacers krijg je net de ruimte in de wielkasten.
Op de standaard 5,5J voorvelg kan volgens mij maximaal 195, maar dan zijn het ook balonnen.
Zoals spider zegt, als je voor naar 205 gaat met 15mm spacers, dan wil je achter ook de 15mm spacers, anders ziet het er niet uit.
Ik heb ze er nu een week onder zitten en het rijdt prima. Sturen en remmen gaat nu in ieder geval veel beter.
Let er wel op dat je bij de spacers ook 15mm langere bouten besteld dan wat je nu hebt.
(zie ook
http://www.boltje.com/speedsterinfo.htm en dan even zoeken naar spoorverbreder.
Ik heb zelf de toyo t1r erop zitten nu.
Met behulp van de 15mm spacers krijg je net de ruimte in de wielkasten.
Op de standaard 5,5J voorvelg kan volgens mij maximaal 195, maar dan zijn het ook balonnen.
Zoals spider zegt, als je voor naar 205 gaat met 15mm spacers, dan wil je achter ook de 15mm spacers, anders ziet het er niet uit.
Ik heb ze er nu een week onder zitten en het rijdt prima. Sturen en remmen gaat nu in ieder geval veel beter.
Let er wel op dat je bij de spacers ook 15mm langere bouten besteld dan wat je nu hebt.
(zie ook
http://www.boltje.com/speedsterinfo.htm en dan even zoeken naar spoorverbreder.
Ik heb zelf de toyo t1r erop zitten nu.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Smiley, een hobby snijmachine (merk sillouette). Tot a4 groot kun je vormen/letters etc uitsnijden.Smiley schreef:@Martin; die uitgesneden logo's op je auto zien er wel erg geil uit.
Heb je zelf een snijmachine daarvoor, of een adresje?
Ik had nog wat mat zwart sticker vinyl liggen (duur spul) en kon daar dus wat teksten mee afdrukken. Ook eigen ontwerpen zijn mogelijk.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo