Pagina 3 van 3
Geplaatst: 17 jul 2009 17:23
door Dennizz
Mooi verhaal van de olie

Ik weet nog steeds niet wat ik nu moet gebruiken
@Rik, foto 1 lijkt wel een standaard vering foto

De slag van een nitron is toch veel minder dan standaard? Dan zit die hier wel zo`n beetje op het einde? Die man kan natuurlijk ook super zwaar zijn
ps: hebbie meer foto`s

Geplaatst: 17 jul 2009 17:42
door allen
Hier nog een. Maar goed. Vdk gooit er standaard 10w60 in. Ik vind het wel best.
Rik, mooie platen!
Geplaatst: 17 jul 2009 18:23
door Maik
Dennizz schreef:Mooi verhaal van de olie

Ik weet nog steeds niet wat ik nu moet gebruiken
@Rik, foto 1 lijkt wel een standaard vering foto
De slag van een nitron is toch veel minder dan standaard? Dan zit die hier wel zo`n beetje op het einde? Die man kan natuurlijk ook super zwaar zijn
ps: hebbie meer foto`s

Dennis, geloof me, als je een standaard speedster daar met die snelheid op de foto gezien had, had je iets HEEL anders gezien....

Geplaatst: 20 jul 2009 15:16
door Rikster
Dennizz schreef:ps: hebbie meer foto`s

Kwam net hier (op Autogespot) nog een fraaie foto tegen...
Geplaatst: 20 jul 2009 15:18
door Pascal
Rikster schreef:Dennizz schreef:ps: hebbie meer foto`s

Kwam net hier (op Autogespot) nog een fraaie foto tegen...
Inderdaad Rik een zeer brutte foto

The Aliens are back

Geplaatst: 20 jul 2009 16:51
door Dennizz
Geplaatst: 20 jul 2009 18:17
door Rallye
Rikster schreef:Kwam net hier (op Autogespot) nog een fraaie foto tegen...
Erg mooie actiefoto!
Maaruh... what the h*** happened here?

Geplaatst: 20 jul 2009 19:25
door Rikster
Klein buitje om de dag mee te beginnen
, maar wel leuk om te zien wanneer de semi's het echt goed gaan doen tijdens het opdrogen... en dat was een stuk eerder dan ik had verwacht 
Geplaatst: 21 jul 2009 10:47
door paul
Volgens mij bedoeld Ralley het dakje van je achtervolger....
maar is volgens mij niets ernstigs, ziet er uit alsof het er even los opgegooid
is om de ergste regen tegen te houden om daarna weer snel, open,
door te kunnen knallen

Geplaatst: 21 jul 2009 15:30
door Rikster
Zit nog iemand in de auto die met het dakje bezig is...
Geplaatst: 21 jul 2009 16:10
door Rallye
paul schreef:Volgens mij bedoeld Ralley het dakje van je achtervolger....
Ik bedoelde in eerste instantie inderdaad het dakkie (zag op het eerste gezicht niet dat er iemand in zat

).
Geplaatst: 21 jul 2009 19:24
door YvoTuk
Rikster, als de olie in jouw auto aan de 110 graden komt op de snelweg met het tempo waamee ik je twee keer tegenkwam (no offence) moet je echt serieus aan de koelers.
Ik krijg de olie in zo'n tempo niet boven de 85/90 graden.
Oh en ik doe nog niet zo goed mijn best, maar ik was wel blij met mijn Pro Alloy tank.. euuhh... bij 1:5 gaat het best hard

Geplaatst: 22 jul 2009 6:13
door Rikster
YvoTuk schreef:Rikster, als de olie in jouw auto aan de 110 graden komt op de snelweg met het tempo waamee ik je twee keer tegenkwam (no offence) moet je echt serieus aan de koelers.
Ik krijg de olie in zo'n tempo niet boven de 85/90 graden.
Waarschijnlijk ben je me dan tegen gekomen op momenten dat ik rustiger reed dan wat ik met "normaal" gebruik bedoelde... Met het verkeer mee rijdend blijft mijn olie zo'n 100ºC.
Een grotere koeler kan ik niet kwijt, maar ben wel aan het uitzoeken of er extra een warmtewisselaar is te plaatsen zonder dat daarbij de watertemperatuur extreem zal toenemen
Geplaatst: 25 jul 2009 8:03
door YvoTuk
Hou er rekening mee dat het koelvloeistof circuit van de Elise varianten zwaar overbemeten is.
Als je dus bijvoorbeeld een water/olie koeler kwijt kan zou je in het uiterste geval een triple pass radiator in kunnen bouwen, dat zorgt dan voor nóg meer capaciteit, maar eerlijk is eerlijk.. ik denk dat je met een 42mm radiator al voldoende zou moeten hebben.