Speedster op gas ?

Algemene zaken omtrent onze auto.
zoonvanlinne150
Mega lid

Bericht door zoonvanlinne150 »

verwarmde buitenspiegels..........ik heb net wat fotoos gezien...... :shock:

koplamp sproeiers..... 8) :wink:
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

gas

Bericht door Pipo »

Hardtop met ingebouwde UV-verlichting. Wordt je lekker bruin terwijl je rijdt en je zit toch uit de tocht 8)
A thing of beauty is a joy forever!
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Hey LPG, laat je niet wegjagen hoor, iedere Speedster-rijder is hier van harte welkom (zelfs met een gastank :wink: ).

Als je al op het forum had rondgelezen, was je waarschijnlijk al wel voorbereid was op dit soort reacties. Een van de grootste hobbies hier is namelijk gewichtsverlaging...

In ieder geval goed om te lezen dat je 'm dagelijks gebruikt ipv als museumstuk thuis in de garage zet!
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Wie heeft m hier nou in een stalling staan :?: :oops:
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Ik niet iig, staat sinds dit weekend weer vrolijk naast de AR :wink:
Exmantaa

Bericht door Exmantaa »

Hoi,

Laat je hier niet gek maken hoor, want het is eerder gedaan. Zoek maar eens op "Opel Speedster CNG".
(En CNG staat dus voor Compressed Natural Gas...)
Wel met ander (turbo) motorblok, en ik dacht dat de tank op de plek van de benzinetank lag. Op Duitse forum vind je hier ook wel wat over.

Even een quote:

German vehicle development house BRA GmbH has announced it will be bringing another compressed natural gas (CNG) race vehicle to European circuits, developing two CNG Opel Speedsters for a 24 hour endurance race next year. The 24 hr Stunden-Rennen at Nürburgring is the likely first race for the vehicles. The company will use their 1.4 liter Turbo charged direct injection (TDI) engine, also used in a prototype Opel Astra put together in collaboration with German and Swiss partners last year.

Opel Speedster CNGBRA has a solid reputation for CNG vehicle development, working with Opel, VW and Audi, among others in the past ten years. Company founders Mathias Braune and Roland Russ say they want to prove that CNG vehicles are reliable and durable, as well as being more economical, more efficient and having less environmental impact than conventional diesel or gasoline vehicles.They added that the power and flexibility of CNG engines make them suitable for most OEM vehicle ranges, particularly if turbocharged.
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Met een 1.4 dus NOG VEEL ZUINIGER ook!!! :shock: Nu moet je wel!! :lol:
LPG
Lid

Bericht door LPG »

Er zit wel wat logica in, LPG heeft een octaangetal van om en bij de 110-115, CNG nog iets meer dacht ik. Op LPG haal ik al om en bij de 160 pk (zonder vervangen van de ECU door een programmeerbaar motormanagement, dat zou rond de 180pk draaien, maar dan ben ik nog meer dan op benzine genoodzaakt om nokkenassen en kleppen aan te passen).
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

Zoiets snap ik dus niet je wil met een sportwagen rijden maar dan toch nadenken over een gasinstallatie...ook al wordt het gedaan dat hoort gewoon niet :o
LPG
Lid

Bericht door LPG »

Robin

Zoiets snap ik dus niet je wil met een sportwagen rijden maar dan toch nadenken over een gasinstallatie...ook al wordt het gedaan dat hoort gewoon niet
Wat is eigenlijk de rationale achter deze 'hoort gewoon niet'? Benzine-conservatisme? Vloeibaar propaan heeft een hoger octaangetal dan benzine, je zou verwachten dat een recente sportwagen eerder op gas zou rijden ipv op benzine. Klinkt als 'debadgen is alleen opportuun als je een Lotus hebt, bij een Opel wijst dit op een imagoprobleem'

Aan de pomp heb ik totnogtoe positieve reacties gekregen over deze keuze, degenen die me erover aanspraken vonden de achterliggende redenen erg aannemelijk. Komt misschien omdat er nog geen echte dinosaurussen naast me hebben gestaan of omdat het milieu pas sinds kort 'trendy' geworden is.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Als je uit gaat van het "rationale", dan had je al geen speedster moeten kopen. Het ding kraakt, rammelt, is soms levensgevaarlijk als je de goede dingen niet checkt of laat checken, kunnen maar 2 personen in opgevouwen worden en meer....
Laatst gewijzigd door Maik op 20 jun 2007 8:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door van dijk »

De winst die boekt met brandstof kosten, verlies je dik op je afschrijving. Ik geloof niet dat iemand die een Speedster wil kopen, er één op gas koopt. Ik vraag mij ook af of je wel zo'n zware tank achter je motorblok wil hebben, daar gaat je gewicht verdeling. Laat staan als er een keer een grote auto achterin klapt.
LPG
Lid

Bericht door LPG »

Maik schreef:Als je uit gaat van het "rationale", dan had je al geen speedster moeten kopen. Het ding kraakt, rammelt, is soms levensgevaarlijk als je de goede dingen niet checkt of laat checken, kunnen maar 2 personen in opgevouwen worden en meer....
Elke wagen die niet regelmatig op de juiste punten gecontroleerd en onderhouden wordt is potentieel levensgevaarlijk. Een handgemaakte wagen kraakt en rammelt altijd een beetje, maar dat is eerder charmant dan gevaarlijk en heeft, net als de opmerking over het onderhoud, niets te maken met mijn vraag. De zitplaatsen had ik voor de aanschaf al geteld. De tank is niet al te groot (35 liter, wordt maximaal voor 80% gevuld) en tikt niet meer dan 40-45kg aan vlak na het tanken, wat de gewichtsverdeling niet veel meer beïnvloedt dan een koffer vol bagage.

Ik vroeg naar een rationele verklaring, ofte "de rationale", achter de opmerking "het hoort niet" mbt gas in een speedster, die niet gebaseerd is op smaak of willekeur.
Robin
Actief lid

Bericht door Robin »

@LPG, het is natuurlijk niet zo dat ik iets tegen een gasinstallatie heb. En ik snap het ergens ook wel qua verbruik, zelfs moest je het voor het milieu doen. Maar toch klopt het plaatje visueel niet bij mij. Ik zie dat gewoon niet samen een sportwagen en een LPG-installatie. Vooroordelen? waarschijnlijk wel :).

Ik heb overigens het hetzelfde gevoel bij diesel, een echte sportwagen en diesel dat gaat niet samen. Al wint een dieselwagen nog 100 keer Le mans, dan nog niet :wink:. Natuurlijk kan je het begrip sportwagen wel ruim omvatten. Iemand met een Seat leon tdi met 150pk, of een Opel astra gtc 1.9tdi vind persoonlijk misschien ook dat hij al met een sportwagen rijd wel bij dit soort wagens heb ik er natuurlijk geen probleem mee.

ps: Dat nu please niemand afkomt met pics van de ecospeedster :mrgreen:
zoonvanlinne150
Mega lid

Bericht door zoonvanlinne150 »

een vrachtwagen verbruikt diesel....
en koken doe je op gas.... 8)
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Plaats reactie