Pagina 3 van 14

Geplaatst: 08 sep 2009 17:29
door Smiley
Hier het ronde gedeelte wat in de weg zit:
Afbeelding

En deze is aangepast voor een 120a:
Afbeelding

Afbeelding

Als bovenstaand op de 120a past, moet het zeker op de 100a passen.

Hier uitleg over het dynamo chopwerk op pagina 3:
http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... 9&start=50

En een uitgebreid verslag van vocky, met input van markv:
http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic.php?f=104&t=5298

Geplaatst: 08 sep 2009 17:30
door Manta79
op zoek ;-)

Geplaatst: 08 sep 2009 17:40
door Smiley
Afbeelding
Dit zullen de 4 optionele gaskets zijn. (24455112)

Afbeelding
En dit de 2600729 - throttle body seal denk ik


Dit is ook een mooie, omgerekend ongeveer 163 euro, zonder shipping:
http://www.crateenginedepot.com/store/E ... 7C137.aspx
Ziet er redelijk compleet uit.

Geplaatst: 08 sep 2009 18:22
door Maik
stefan schreef:hoi

als je iets moest hebben aan fotos hoe ik men alternator heb omgebouwd
(ik heb ze een tyd geleden naar maik gestuurd omdat ik te lomp ben om fotos op een pc door te sturen) vraag of maik ze nog heeft of ik kan vragen aan de dochter dat ze de fotos naar een ander mailadres stuurt
en dan moet je het spruitstuk niet aanpassen(en heb je plaats genoeg)
@ dennizz ik bedoel niet te groot tot je er een tap of draadverwijderaar in krijgt
of anders even uitfrezen en in kunststof met de draaibank een nieuwe maken(is een werkje van niets)

grt stefan
U vraagt, wij draaien....
Stefan kan wel uitleg geven denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 08 sep 2009 18:23
door Manta79
http://www.crateenginedepot.com/store/E ... 7C137.aspx

ziet er inderdaad compleet uit.

Kan iemand vertellen wat die "c/case vent pas seal" is?

Ik las ergens dat het de pakking is voor het "dingetje" tussen de 2 en 3e cillinder.

Welke dynamo word hierboven afgebeeld ?
Het ziet er naar uit, zo met een spiegeltje bekeken dat ik een andere heb... Een dikke rode kabel aan de zijkant (kant bestuurder) en er vlak naast een lang stuk ongebruikt draadeind die bijna het oude inlaatstuk raakt.

Geplaatst: 08 sep 2009 18:58
door Arno
Manta79 schreef: Ik las ergens dat het de pakking is voor het "dingetje" tussen de 2 en 3e cillinder.
Dat is de carter-ontluchting die weer het spruitstuk in gaat waar de oliedampen worden aangezogen.

Deze pakking op het 2.4 spruitsuk (en het bijbehorende metaalplaatje met ventiel) is anders van vorm en formaat als die van het 2.2 spruitstuk, dus kan niet zomaar hergebruikt werden.

Creatief werk met vloebare pakking kan effect hebben, maar blijft beetje tricky...

Bye, Arno.

Geplaatst: 08 sep 2009 20:10
door Smiley
@arno,

Is hergebruik van die carter ontluchting uit het 2.2 inlaatstuk, en met vloeibare pakking terug in het 2.4 te plaatsen de enige optie, of is dat "12589516 - c/case vent pas seal" ding als vervanging van die uit je 2.2, en op de 2.4 te plaatsen?

Afbeelding

Geplaatst: 08 sep 2009 20:15
door jan
ziet er goed uit zo.

Ik ga eerst maar eens een 100a dynamo aanschaffen en die verprutsen.
Voor de rest, ja, ik doe graag mee :)

Geplaatst: 09 sep 2009 5:37
door Arno
Smiley schreef:of is dat "12589516 - c/case vent pas seal" ding als vervanging van die uit je 2.2, en op de 2.4 te plaatsen?
Yup.. Als het goed is is 12589516 de juiste pakking en plaatje voor de carterventilatie opening in het 2.4 spruitstuk.

Dan hoef je niks met de oude uit het 2.2 spruitstuk te doen.

Bye, Arno.

Geplaatst: 09 sep 2009 6:40
door stefan
@ manta

dat klopt dat je kabel aan de zijkant zit
als je goed kijkt aan het losse paneel zie je de bevestiging
paneel eraf halen ,even een andere condensator erop en probleem opgelost voor 3 euro :)

dus je inlaatspruitstuk blijft ongewijzigd en je kan tussen sp stuk en alternator nog je vinger steken (dus plaats genoeg)



grt stefan

Geplaatst: 09 sep 2009 6:55
door Maik
Stefan en Manta, let wel op dat dat alleen geldt voor deze 100Ampere dynamo. Uiterlijk verschil tussen een 100 en 120A dynamo is er bijna niet dacht ik, behalve dat die 120A dynamo wat langer is. Je kan zien dat deze dynamo van Stefan 100A is aan het vrij groot gedrukte getal 100 op die eindkap, ietsjes links van die streepjescode. Wel goed kijken want op de foto is het niet heel duidelijk te lezen. Op een 120A dynamo staat daar "natuurlijk" 120

Geplaatst: 09 sep 2009 6:58
door stefan
klopt maik

was ik vergeten te vermelden :oops:

algoed dat jij weer goed wakker bent :lol:





grt stefan

Geplaatst: 09 sep 2009 7:26
door Dennizz
Afbeelding
Even een vraag aan de experts. Als je dit doet in combinatie met een 100 ampère dynamo. Kan het dan zo zijn dat je de dynamo niet hoeft aan te passen?
Dat zou echt ideaal zijn :D

Afbeelding

Hier is mijn afgebroken ventiel gedicht doormiddel van een bout. Kan dat? Heeft dat geen effecten? Of hebben jullie er wel een slang opgezet???

Geplaatst: 09 sep 2009 8:24
door SteV6
Heel leuk topic. Maar is het nu de bedoeling dat we een lijstje opstellen om een aantal complete "pakketjes" als bulkpartij (met korting) te bestellen?

Daar heb ik wel oren naar.



SteV6

Geplaatst: 09 sep 2009 8:27
door Exmantaa
Ik weet niet hoe jij dat ziet, maar ik schroef toch echt liever een kapje van mijn dynamo dan dat ik de zaag in een inlaatspruitstuk zet... :?
(met alle lekkage risico's van loslatende kit etc. etc.)

100A dynamo => kapje eraf, condensator erop (of 'kapje met condensator" verzagen) en evt. het kabel-draadeindje wat inkorten. Klaar!
(Heb dezelfde mod moeten uitvoeren voor mijn SC spruitstuk.)