Accu
Misschien krijg je er weer wat wel leven in met een normale acculader, maar mijn ervaring is dat wanneer een normale accu (ik heb geen ervaring met gelaccu's) in principe wel een eind klaar is als hij een keer echt helemaal leeg is geweest.
Ik denk dat ie dan misschien nog maar 30% van zijn capaciteit heeft, als je hem überhaupt nog opgeladen krijgt.
Ook denk ik dat ik een dergelijke accu niet in de auto meer op zou durven laden in eerste instantie (nu hij helemaal leeg is). Heb in het verleden (waren wel veel zwaardere accu's dan, met een een serieuze lader erop), 2 accu's meegemaakt die ontploften en dat wil je echt niet in of in de buurt van je auto..
Ik zou zeggen, een nieuwe accu (heb zelf goede ervaringen met de Bosch Silver serie, niet te duur en ronduit goed) en verder zorgen dat ie niet helemaal leeg raakt. Als je zo een mooie CTEK druppellader hebt, is dat ook niet nodig toch ?
gr,
The Duke
Ik denk dat ie dan misschien nog maar 30% van zijn capaciteit heeft, als je hem überhaupt nog opgeladen krijgt.
Ook denk ik dat ik een dergelijke accu niet in de auto meer op zou durven laden in eerste instantie (nu hij helemaal leeg is). Heb in het verleden (waren wel veel zwaardere accu's dan, met een een serieuze lader erop), 2 accu's meegemaakt die ontploften en dat wil je echt niet in of in de buurt van je auto..
Ik zou zeggen, een nieuwe accu (heb zelf goede ervaringen met de Bosch Silver serie, niet te duur en ronduit goed) en verder zorgen dat ie niet helemaal leeg raakt. Als je zo een mooie CTEK druppellader hebt, is dat ook niet nodig toch ?
gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
dank voor alle reakties.
ja, een nieuwe is wel het handigst, maar balen, want hij is echt net nieuw.
Ik ga er draden tussenzetten, zodat ik hem makkelijk aan de lader kan hangen, gewoon opklikken.
Speedster, waarom moet de andere auto zolang en op meer toeren draaien? Het ding start toch ook gewoon uit die accu? Gewoon belangstellend... ik ga het ergens komende week proberen.

ja, een nieuwe is wel het handigst, maar balen, want hij is echt net nieuw.
Ik ga er draden tussenzetten, zodat ik hem makkelijk aan de lader kan hangen, gewoon opklikken.
Speedster, waarom moet de andere auto zolang en op meer toeren draaien? Het ding start toch ook gewoon uit die accu? Gewoon belangstellend... ik ga het ergens komende week proberen.
Speedster T #5002
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Wat ook een optie is om eerst de accu buiten/ontkoppeld van de auto proberen op te laden. Ik heb gemerkt dat de Ctek's moeite hebben met een matige accu als die nog met beide accupolen met de auto verbonden zijn.
Daarnaast kan je een slechte accu getroffen hebben. De nieuwe accu van mijn Leon was na 13 mnd ook weer dood. Via de garage onder garantie een nieuwe gekregen. Dus naar de leverancier gaan is volgens mij de allerbeste optie!
SteV6
Daarnaast kan je een slechte accu getroffen hebben. De nieuwe accu van mijn Leon was na 13 mnd ook weer dood. Via de garage onder garantie een nieuwe gekregen. Dus naar de leverancier gaan is volgens mij de allerbeste optie!
SteV6
S4 Avant
- sooike
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1065
- Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
- Locatie: Noorderkempen (België)
Tijdig je Speedster eens even laten draaien kan dergelijk probleem voorkomen
. Mijn Speedster staat bijna 4 maanden stil, maar laat hem om de 3 weken even draaien om de batterij bij te laden. Voorlopig alles nog OK.
Wat je zeker nodig hebt om de startstroom te kunnen leveren met startkabels, is een set dikke kabels. Laat je hierbij niet misleiden, goedkope sets hebben dikke isolatie, met daarin weinig koperdraad.
Oohjaa, bij de Opel dealer krijg je 36 maanden garantie op een batterij.

Wat je zeker nodig hebt om de startstroom te kunnen leveren met startkabels, is een set dikke kabels. Laat je hierbij niet misleiden, goedkope sets hebben dikke isolatie, met daarin weinig koperdraad.
Oohjaa, bij de Opel dealer krijg je 36 maanden garantie op een batterij.
Einfach nur ein nackter Sportler
Edjes zei:
Deze heb ik namelijk ook en werkt top
gr,
The Duke
Kan nog makkelijker bij de CTEK, ze hebben er ook een "sigarettenaansluiting" voor. Dat gaat ook bij een Speedster, omdat op de sigarettenaansluiting altijd stroom staat, ook al is het contact uit.Ik ga er draden tussenzetten, zodat ik hem makkelijk aan de lader kan hangen, gewoon opklikken.
Deze heb ik namelijk ook en werkt top

gr,
The Duke
- Bijlagen
-
- ctek sigarettenaansluiting.jpg (48.24 KiB) 4383 keer bekeken
The bullshit stops when the light drops
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
Via de aansteker was bij mij een drama. Ten eerste begon de C-tek te "klikken" bij het aansluiten (verdween na uithalen en opnieuw insteken, maar wel telkens opnieuw) en ten tweede bleef de rode dop na een aantal malen in de aansteker zitten. Toen geprobeerd met een schroevendraaiertje eruit te halen. Resultaat: zekering in de kofferbak doorgebrand. Heb de meegeleverde draden met oogjes, verlengd en rechtstreeks op de accu aangesloten. Als de stekker van het TomTom soort was, dus uit een stuk, dan was er wellicht niet dit probleem. Waardeloze stekker dus.
Groeten,
Nico
Groeten,
Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
Het gaat weer hard vriezen dus toch de Speedy maar weer even laten staan.ohjeetje.. schreef:Via de aansteker was bij mij een drama. Ten eerste begon de C-tek te "klikken" bij het aansluiten (verdween na uithalen en opnieuw insteken, maar wel telkens opnieuw) en ten tweede bleef de rode dop na een aantal malen in de aansteker zitten. Toen geprobeerd met een schroevendraaiertje eruit te halen. Resultaat: zekering in de kofferbak doorgebrand. Heb de meegeleverde draden met oogjes, verlengd en rechtstreeks op de accu aangesloten. Als de stekker van het TomTom soort was, dus uit een stuk, dan was er wellicht niet dit probleem. Waardeloze stekker dus.
Groeten,
Nico
Ik heb een nieuwe CTek 3600 besteld, deze kan ook volledig lege 'winter' accus regenereren. Dat kan die 800 dus niet. Ik ben benieuwd. Oh ja, ik heb ook de aanstekerlader erbij besteld. Ik hoop dat hij niet zo slecht is als Nico zegt


Speedster T #5002
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
Ja, dat bedoel ik. Precies hetzelfde. Deze kabel heb ik verlengd om het stekkertje van de C-Tek makkelijk te kunnen aansluiten zonder in het vooronder te graven. Komt praktisch bij de voorruit in de voorklep uit. C-Tek ligt dan op de grond.
Groeten,
Nico
Groeten,
Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Ik heb dezelfde. Die ringen eraf geknipt, sigarettenplug erop en zo in de aansteker.Spiky schreef:Ik heb deze
Aan de accu gekoppeld. Alleen nog een kwestie van de voorklep los, stekkertje aansluiten en hij laad op!
Heel simpel.
Ook heel simpel.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.