Pagina 3 van 4

Geplaatst: 11 mei 2010 19:34
door Exmantaa
Quote GM <2007 cams:

The 2006MY L61 cams can interchange with LSJ cams, both intake and exhaust. These cams are the exact same profile, only at different timings.

LSJ intake lift: 10.03790354 (5.9543 camlift)
LSJ exhaust lift: 10.04392819 (5.95143 camlift)

Quote Dude uit datzelfde VX220 stukje:

got my std and the mantapart racecams measured today by a camdesigner:
std-cams at 0.050" 171,8 degree and 0.23472" camlift


Deze gemeten 0.23472" (5.96189mm) komt aardig overeen met de 5.9543mm LSJ camlift...

Geplaatst: 12 mei 2010 7:12
door markv
Dan is blijkbaar de ratio van de tuimelaars anders in de l61.

Geplaatst: 12 mei 2010 8:09
door Exmantaa
Dat zou leuk zijn, want dan zou je met alleen andere tuimelaars op een hogere lift uitkomen.
Helaas zijn de ratio's tussen hydro adjuster, cam en de kleppen voor alle Ecotecs 2.0, 2,2 2,4) alle hetzelfde... (Ik dacht 1,7:1?)

Geplaatst: 12 mei 2010 18:33
door markv
Ok, dan weet ik het antwoord ook niet...

Geplaatst: 14 mei 2010 21:21
door 2-20
The cam lifts given by the performance handbook for the L61 are in line with Dude figures:

5.9804 intake
5.9752 exhaust
5.9619 measured by Dude.

So is there a change in the ratio between the L61 and the Z22se ?

Geplaatst: 14 mei 2010 21:38
door Exmantaa
No,
Same head, so same ratio between cam, valve and lash adjusters.
(And although the Saab/LSJ head is a different (sand) casting, it has the same cam/valve geometry.

Geplaatst: 14 mei 2010 21:45
door 2-20
So how could Anders find 9.5 of valve lift with very close camlifts ?
To me the 9.5 mm found by Anders looks weird.

Geplaatst: 07 jun 2010 19:06
door tibby
Dag iedereen.
Effe de waardes neerpennen.
175 pk @ 6316 TR/MIN
214 nm @ 5029 TR/MIN
Voor de mensen die er ook wll aan beginnen mss toch maar het best een ander uitlaatsysteem i.p.v. de standaard rotzooi opschroeven.
Grtz Dre

Geplaatst: 08 jun 2010 6:33
door stefan
hey tibby

en nu maar gaan twijfelen welke uitlaatkeuze :lol:

heb je ondertussen al een ander luchtfilter of nog andere modifacaties uitgevoerd of enkel de 2.4 plus je nokkenassen en peters remap :?:







grt stefan

Geplaatst: 08 jun 2010 8:19
door Maik
Welke andere mods had je ookalweer gedaan? Ook het 2.4 inlaatspruitstuk? Dan vallen de waardes wel wat tegen of niet? Ik dacht dat 185pk al haalbaar was met enkel alleen het 2.4 inlaatspruitstuk en remap :?:

Geplaatst: 08 jun 2010 8:24
door stefan
@ maik

of tibby zou van wiel pks spreken :?: dat zou de zaak veranderen natuurlijk








grtz

Geplaatst: 08 jun 2010 8:32
door Smiley
@maik; Tibby heeft een Green (volledig) Twister systeem (luchtfilter). 2.4 inlaat en de Cat cams.

Geplaatst: 09 jun 2010 18:43
door tibby
He de mannen!
Qua vermogen had het wat meer knn zijn.
Daarom dat we denken dat de originele uitlaatlijn de bottlenek is.
Ander uitlaat manifold heb ik al. ( gekocht van timthedragon op het Duitse forum). De magnaflow 59954 sportcat is ook onder de weg. Positief aan het nieuwe program van Peter is dat je MIL lampje kan laten uitschakelen (wat ik ook heb laten doen) dat aangaat na het plaatsen van een sportcat.
Grtz
Ps de vermogenmeting komt van Peter na de mapping. Dus ik veronderstel dat het vermogen van de blok komt?

Geplaatst: 09 jun 2010 19:00
door Maik
Als het het vermogen aan het blok is, dan lijkt de uitlaatlijn dus niet de bottleneck... Peter haalde uit ongeveer dezelfde set-up maar dan met de standaard nokkenassen 190pk... Ik gok er dan maar op dat die 175pk aan de wielen is? Ik denk dat we even op een antwoord van Peter moeten wachten :wink:

Geplaatst: 09 jun 2010 20:03
door Exmantaa
tibby schreef:He de mannen!
Qua vermogen had het wat meer knn zijn.
Daarom dat we denken dat de originele uitlaatlijn de bottlenek is.
Ander uitlaat manifold heb ik al. ( gekocht van timthedragon op het Duitse forum). De magnaflow 59954 sportcat is ook onder de weg. Positief aan het nieuwe program van Peter is dat je MIL lampje kan laten uitschakelen (wat ik ook heb laten doen) dat aangaat na het plaatsen van een sportcat.
Grtz
Ps de vermogenmeting komt van Peter na de mapping. Dus ik veronderstel dat het vermogen van de blok komt?

Met een beetje 200 cells sportcat (en zonder precat) zou je normaal geen problemen moeten krijgen met foutcodes etc. Maar elektronisch uitschakelen is nooit weg.

Je zat een beetje aan de standaard demper (look) vast daar in Belgiƫ, nietwaar? Wat dacht je van de standaard Turbo demper monteren? Ziet er hetzelfde uit als een 2,2 demper. :wink: