Pagina 3 van 3
Geplaatst: 18 mei 2010 21:01
door SteV6
jaydee schreef:Over het 'terug' moeten rijden naar een gemist waypoint: wat dacht je dan? Een waypoint moet je aandoen, anders rijd je de geplande route niet.
Tomtom: scherm aanraken, volgende, reisplanner, waypoint aantikken, "markeer als bezocht".
Overigens ligt dat "gemiste" waypoint aan de softwareversie van TomTom. Tijdens vakantieritten met Pascal en Piet hadden zij er wel last van terwijl mijn TomTomversie op een PDA die vlak naast de route liggende waypoints toch als bezocht beschouwde en netjes de reisplanner liet doorlopen.
SteV6
Geplaatst: 18 mei 2010 21:03
door allen
jaydee schreef:Over het 'terug' moeten rijden naar een gemist waypoint: wat dacht je dan? Een waypoint moet je aandoen, anders rijd je de geplande route niet.
Tomtom: scherm aanraken, volgende, reisplanner, waypoint aantikken, "markeer als bezocht".
Ga eens navigeren met Nokia Maps (de laatste, gratis, versie) of Route66 Mobile, dan piep je wel anders!
1. Wat als er een stuk weg is opgebroken. Ik persoonlijk hoef dan niet de geplande route niet 100% te volgen.
2. Dat zijn een hoop onnodig extra handelingen tov Garmin.
3. Niet mee navigeren, dan hoef je er niet over te piepen.
Geplaatst: 18 mei 2010 21:35
door jaydee
allen schreef:jaydee schreef:Over het 'terug' moeten rijden naar een gemist waypoint: wat dacht je dan? Een waypoint moet je aandoen, anders rijd je de geplande route niet.
Tomtom: scherm aanraken, volgende, reisplanner, waypoint aantikken, "markeer als bezocht".
Ga eens navigeren met Nokia Maps (de laatste, gratis, versie) of Route66 Mobile, dan piep je wel anders!
1. Wat als er een stuk weg is opgebroken. Ik persoonlijk hoef dan niet de geplande route niet 100% te volgen.
2. Dat zijn een hoop onnodig extra handelingen tov Garmin.
3. Niet mee navigeren, dan hoef je er niet over te piepen.
In tegenstelling tot jou (blijkbaar), probeer ik eerst verschillende goedkopere alternatieven voordat ik voor de dure oplossing kies
Let op dat ik geen oordeel geef over de kwaliteit van de verschillende systemen: voor elk wat wils en goedkoop is duurkoop. Ik plaats alleen de nodige nuance bij een punt wat door velen wordt aangehaald als een nadeel van Tomtom.
Geplaatst: 19 mei 2010 6:53
door allen
Je test goedkope oplossingen, die schijnbaar niet werken, dus zoek je het bij navigatiesystemen die wat duurder zijn. Vervolgens moet je een minpuntje van Tomtom nuanceren? Als je toch al meer geld uit moet geven dan mag je imho kritisch zijn. Heeft niets te maken met het 'schijnbaar' niet uitproberen van goedkopere oplossingen.

Geplaatst: 19 mei 2010 7:20
door Piet
Helaas lees ik slechte reviews over de nieuwe generatie Garmins, in de zin dat gebruikers klagen over vastlopende apparaten. Wat me weer aan het twijfelen ben en toch maar een TT neem.
Overigens denk ik dat alle Merken en Types goed zijn in de Basis. Ze kunnen allemaal prima navigeren. Het zit hem in de details en waarvoor je hem wil gebruiken. Na een flinke zoektocht heb ik de conclusie getrokken dat er geen systeem is dat past bij het gebruik in de Speedster. Als ik voor TomTom ga kan ik net zo goed de goedkoopste Go2 nemen. Als ik voor de Garmin ga dan neem ik het model waarmee je ook kan wandelen en fietsen e.d.. Die garmin zumo 550 van Martinb is een hele mooie speciaal ontwikkeld voor de Motor en zou het inderdaad prima doen in de Speedster maar te duur voor alleen in de Speedster.
Geplaatst: 19 mei 2010 8:02
door allen
piet schreef:Overigens denk ik dat alle Merken en Types goed zijn in de Basis.
Spijker op z'n kop Piet. Recht toe recht aan navi werkt overal net zo goed imho. Het is niet anders dan kaartje kijken en eventueel luisteren naar de gesproken instructies (staat uit bij mij).
Je zou eens een keer naar De Notter in Moordrecht kunnen. Volgens mij moeten die je alles gewoon op je gemak kunnen laten zien / proberen.
Geplaatst: 26 jun 2010 17:42
door Piet
Zo, na al die tijd heb ik eindelijk mijn navi binnen. Dat viel nog tegen.
Wat blijkt, de commerciƫle jongens zijn bezig geweest en hebben zo'n onduidelijk mogelijke situatie gecreƫerd.
Mijn belangrijkste eis was dat ik routes kon rijden. Dat is simpel weg niet uit de documentatie op te maken die op hun webpagina's staan. Behalve dan voor apparaten die ergens speciaal voor gemaakt zijn.
Hierdoor heb ik een Garmin besteld en weer terug gestuurd. Waarschuwing voor TomTom gebruikers. Garmin verstaat onder routes/reisplannen iets anders dan je gewent bent voor je TomTom. Het systeem van Garmin is waarschijnlijk veel beter omdat het veel verder gaat. Maar voor ons simpele TomTom gebruikers niet echt interessant.
Maar de Garmin die ik had gekocht kon helemaal niks. Niet eens tussenstops.

En aangezien ze bij Garmin NL pas na een week konden melden, op mijn mailtje, dat ik maar naar Garmin Europa moest gaan voor mijn vragen kunnen ze wat mij betreft aan het ...
Bij TomTom zijn ze ook op de commercieels toer. Na wat advies te hebben ingewonnen bij mensen die al een bepaald model TT haden toch maar de help desk gebeld. Omdat ik niet een 2 keer alles wilde terug sturen.
Dat was maar goed ook want ik begreep van die meneer dat de optie uit de meeste modellen is gesloopt en vind je ze nog alleen terug op de duurdere Go modellen.
Geplaatst: 26 jun 2010 18:10
door SteV6
En welk systeem heb je nu dan Piet?
SteV6
Geplaatst: 26 jun 2010 20:39
door Piet
Ik heb de GO750 gekocht.
Overigens heeft bovenstaande verhaal niks met de PDA software van TT te maken.