Pagina 3 van 4
Geplaatst: 01 jul 2010 7:21
door Dennizz
Maik schreef:Zie 2de post, deze dus:
http://www.eliseparts.com/products/show ... led-discs/
@Denniz: je hebt thuis toch zeker wel een schuifmaat? Die hebben bijna altijd een inhammetje bij de steel zodat je het stukje wat niet slijt mist...
Hoeveel hij mag slijten? Tsja, beetje op gevoel bekijken doe ik altijd, of Arno bellen
De standaard opel schijven mogen heus wel wat dikte verliezen, want die zijn echt behoorlijk dik. Maar opel zal daar inderdaad gewoon een specificatie van hebben. Heb je al in de bibliotheek gekeken?
Nee, nog niet opgezocht
Ik las gisteren meerdere die hun schijven vervangende omdat ze op waren, dus ik dacht die kunnen het me zo vertellen...
Geplaatst: 01 jul 2010 7:32
door Piet
Ik zal het alleen doen om die nieuwe zo mooi blinken.
Ik denk dat ik met de APK maar eens ga vragen wat ze van de dikte van de schuiven vinden want ik heb geen schuifmaat waar ik het op kan afschuiven.
Geplaatst: 01 jul 2010 8:09
door Pascal
Mijn inhammetje is te groot voor een schuifmaat

Geplaatst: 01 jul 2010 8:20
door Smiley
Pascal schreef:Mijn inhammetje is te groot voor een schuifmaat

Dat soort info is voor een heeel ander forum pascal.
Geplaatst: 01 jul 2010 8:42
door Maik
Nog even over het meten van slijtage: eigenlijk moet je aan beide zijdes van de schijf meten hoeveel eraf is. Als de binnenkant een stuk harder slijt als de buitenkant (kan goed), dan kan de schijf alweer eerder aan vervanging toe zijn. De totale dikte geeft dus alleen een indicatie.
Geplaatst: 01 jul 2010 10:36
door Arno
Gewoon zo'n soort schuifmaat gebruiken:
Dus 1 met pennetjes er op en dan heb je geen last van de slijt-rand.
Oh.. Informatie in TIS lijkt trouwens incorrect.
Daar staat de dikte van de schijven op 26mm en de miniimum op 24.9.
Dat klopt op 2 punten niet:
- De originele Opel/Vectra schijven zijn als het goed is niet 26, maar 25mm nieuw
- Deze getallen zijn van Lotus en gelden voor de S1 MMC schijven. Anders heb je maar 1.1mm slijt-ruimte en da's wel errrrg beperkt..
Op de S2 Elise (en met de Eliseparts schijven) zijn ze nieuw 26mm en moeten ze bij de 24mm worden vervangen.
De orignele Opel schijven hebben meer/dikker staal, dus die zou ik zelf wel van de 25 nieuw tot de 22 mm duven afslijten.
Minder als dat is voor de schijf wellicht (nog) geen probleem, maar dan komt er zoveel ruimte tussen de schijf en de klauw dat een (afgesleten) remblok bij de voor klauwen wellicht ertussen kan komen...
Bye, Arno.
Geplaatst: 01 jul 2010 14:33
door SteV6
Als je schijven blauw zijn na 1 flinke remactie zijn ze toch pas op

?
En Piet, met Pagid RS14 blinken je schijven altijd als spiegels ...
SteV6
Geplaatst: 01 jul 2010 14:47
door Piet
Jawel maar die remschijf zit aan een roestig ding vast.
Geplaatst: 01 jul 2010 15:41
door Smiley
Geplaatst: 01 jul 2010 16:35
door jaydee
piet schreef:Jawel maar die remschijf zit aan een roestig ding vast.
Beetje minder fanatiek poetsen en het hart gewoon zwart van het remstof laten, Piet
Of nòg fanatieker poetsen en het roest eraf polijsten

Geplaatst: 01 jul 2010 17:25
door Piet
Geplaatst: 03 jul 2010 20:15
door Dominique
Pascal schreef:Jongens bedankt voor weer al deze nuttige info
Maar ik ga twijfelen Of de EP`s of toch de duurdere AP`s.
Mijn gevoel zegt AP`s Mijn Portemonnee EP`s.
Maar eigenlijk moet je niet besparen op remmen, is tenslotte veel belangrijker dan PK`s.
Maar zijn de AP`s misschien toch wat teveel van het goede.
Is er nog iemand die mij kan vertellen of de AP`s ook goed vertragen bij normaal gebruik.
Of moeten ze loei heet zijn voor ze een beetje willen werken.
Ik heb idd ervaren wat alleen schijfmateriaal al kan doen. Ondanks dat de blokken op de standaard schijven waren ingesleten merkte ik na het installeren van de EP schijven een werld van verschil qua remmen (euh, in positieve zin!).
Dat was merkbaar bij alle snelheden. Ik verwacht dat de AP's nog eens zo'n niveau beter zullen zijn. Als de AP's ook nog eens 2 of 3x zo lang mee gaan, kun je je afvragen of je portamonai het niet vreselijk mis heeft!
Geplaatst: 19 sep 2010 19:20
door Co'tje
Misschien een domme vraag, maar hebben jullie de schijven rondom vervangen, of alleen voor?
Geplaatst: 19 sep 2010 19:30
door Maik
Rondom. Het is maar net wat je wilt bereiken (en hoe groot je spaarvarken is). Vervang je alleen voor, heb je even grof gezegd de helft van het effekt. Wel rekening houden dan met het feit dat je achter wat remvermogen gaat verliezen, wat op zich niet heel erg hoeft te zijn.
Maar wil je ultiem remvermogen hebben met alleen deze schijven op de vooras, dan moet je wat meer remkracht op de achteras gaan inbouwen door middel van andere blokken, die meer frictie hebben dan de blokken die je op de vooras gebruikt. Dat kan weleens een duur/langdurig/link/interessant projekt worden.
Geplaatst: 19 sep 2010 19:48
door Smiley
Als je de schijven wisseld, zou ik er ook verse blokjes ingooien.
Bij mij was alleen voor blokken en schijven op, dus die zijn gewisseld voor EP's met verse rs14's.
Als achter op is, wissel ik ook beide.
Daarna alleen blokkenwissels tot de schijven op zijn uiteraard
