Pagina 3 van 5

Geplaatst: 09 okt 2010 18:48
door sooike
Dennizz schreef:Zo zie je maar net als ik word je gewoon langzamer met de 2.4 inlaat :lol:
Inderdaad Dennis, binnenkort de 2.2 er terug op denk ik, heb geen zin om nog een spruitstuk,sportcat en een dure remap aan te schaffen om enkele tienden van een seconde te winnen, (5.9 van Smiley) :lol:

Geplaatst: 09 okt 2010 19:22
door Zoefke
Herman,

Bedankt voor dit uiterst geslaagt initiatief!
't was te verwachten dat ook bij de standaard turbo de Driftbox-resultaten wat tegenvallen :? Machtig dat je er met de Spexige nog zowat 2 sec naar 100 af krijgt :shock:

@Pascal: 't was een mooi ritje binnendoor naar Herman :D

En leuk om weer wat forumleden te ontmoeten!

Geplaatst: 09 okt 2010 19:26
door Pascal
Herman weer bedankt voor de gastvrijheid :wink:, en leuk weer wat nieuwe gezichten gezien te hebben

Geplaatst: 09 okt 2010 19:26
door Smiley
sooike schreef:Inderdaad Dennis, binnenkort de 2.2 er terug op denk ik
De remap optimaliseerd ook als je alleen de 2.4 hebt.
Babbel eens met Spiky. Die heeft alles OEM op de 2.4 na, incl zijn precat nog, en sinds vorige week de remap.
Omdat je bij de remap ook de client software krijgt, kun je vanaf dan bij elke wijziging zelf de boel opnieuw optimaliseren. (want je hebt een schrijfbare ecu gekregen)

Geplaatst: 09 okt 2010 19:55
door Rene Turbo
Herman, erg bedankt voor de koffie, bolussen, en vooral de GASTvrijheid !
Was een leuk en leerzaam middagje, en leuk ook om eens enkele gezichten achter de forumnamen te zien.

Grt,
René

Geplaatst: 09 okt 2010 19:58
door Smiley
Hier mijn pogingen. Nu nog eens fatsoenlijk leren schakelen :D
(stippellijn rechts = 100 km)

Afbeelding

Geplaatst: 09 okt 2010 20:02
door Tony
Twas een leuke dag,lekker weertje,mooie rit richting Brouwershaven.
Eindelijk wat mede speedster eigenaars leren kennen en mijn verlanglijstje is weer gegroeid! :D

Herman,bedankt voor de gastvrijheid en de me(e)ting.
Ik haalde met mijn standaard 2.2 6.46sec 0-100kmu waar ik tevreden mee ben.

Heb nog een leuke geluidsopname van Pascal in de tunnel,die zal ik later nog posten,wat klinkt het lekker! :shock:

pascal sound

Geplaatst: 09 okt 2010 20:11
door Tony
Hier is de tunnel herrie!
Je ziet Pascal niet maar je hoort hem wel :D

http://www.youtube.com/watch?v=zdtAuv2SyjQ

Geplaatst: 09 okt 2010 20:28
door sooike
Tony, tof dat je die herrie hebt gefilmd,
kan me na vanmiddag wel inbeelden wat het is geweest daar in die 7km lange tunnels bij de Speedstermeeting in Tirol :lol:

Geplaatst: 10 okt 2010 7:40
door Pascal
sooike schreef:Tony, tof dat je die herrie hebt gefilmd,
kan me na vanmiddag wel inbeelden wat het is geweest daar in die 7km lange tunnels bij de Speedstermeeting in Tirol :lol:


:oops: :oops: :oops: :lol: :lol: Blijft leuk tunnel scheuren.
Inderdaad 7km is wel lachen zeker als er meerdere van die brul pijpen op het gas gaan.

Tony nog bedankt voor het clipje :wink:

Geplaatst: 10 okt 2010 9:48
door speedokus
Herman bedankt voor de leuke maar vooral interresante dag.
Ook voor de gastvrijheid.
Leuk om zoveel gezichten te leren kennen achter de forumnamen.
Het is een hele leuke club, en het is zeker voor herhaling vatbaar.
Groeten Speedokus.

Geplaatst: 10 okt 2010 12:48
door Smiley
Hier nog een samenvatting van alle tijden die ik uit dit soort topics verzameld heb.

Afbeelding

En kwam nog een statement tegen van stev6, dat de rpm het beste tussen de 3500 en de 4000 moet liggen, voor je de koppeling losgooid.

Geplaatst: 10 okt 2010 13:26
door Herman
Deleted

Geplaatst: 10 okt 2010 13:32
door Smiley
Hier dan in makkelijker copy/paste formaat.

Drukvulling:
Rikster 3.5 (turbo 477 pk) Toyo R888
rapidos 3.9 (turbo 290 pk)
Herman 3.66 (turbo 405 pk) 048's
Alain 4.3 (turbo 283 pk)
Jans 4.41 (turbo 330 pk)
The Duke 4.46 (2.2 turbo 260pk) (Toyo T1r)
Spider 4.47 (2.2 turbo 300pk)
Maarten 4.8 (2.2 SC 245 pk)
MartinB 5.08 (2.2 trubo 265pk)

NA's:
Maik 5.7 (2.2 NA 200pk)
Smiley 5.9 (2.2 NA 192pk)
Sooike 6.14 (2.2 NA)
Stev6 6.18 (2.2, 147pk)
Tony 6.46 (2.2, 147pk)
Dennizz 6.7 (2.2, 147pk) (2 bar)

Geplaatst: 10 okt 2010 14:07
door Maik
Helahola, dat was een 5,5s he :wink:

Drukvulling:
Rikster 3.5 (turbo 477 pk) Toyo R888
rapidos 3.9 (turbo 290 pk)
Herman 3.66 (turbo 405 pk) 048's
Alain 4.3 (turbo 283 pk)
Jans 4.41 (turbo 330 pk)
The Duke 4.46 (2.2 turbo 260pk) (Toyo T1r)
Spider 4.47 (2.2 turbo 300pk)
Maarten 4.8 (2.2 SC 245 pk)
MartinB 5.08 (2.2 trubo 265pk)

NA's:
Maik 5.5 (2.2 NA 200pk) (Toyo T1r)
Smiley 5.9 (2.2 NA 192pk)
Sooike 6.14 (2.2 NA)
Stev6 6.18 (2.2, 147pk)
Tony 6.46 (2.2, 147pk)
Dennizz 6.7 (2.2, 147pk) (2 bar)[/quote]

En met de t1r dus.
Toerental hangt helemaal af van hoeveel koppel je op het wegdek kan loslaten voordat je teveel wielspin krijgt. Dus wegdek, type banden en weg- en bandentemperatuur afhankelijk... Klein beetje wielspin is wel nodig voor een toptijd is mijn mening. Bij een goede grip is daar bij mij dan wel ongeveet 5000rpm voor nodig. Daar zit bij de opgeporde 2.2's dan ook toevallig (?) het max koppel.