LAK problemen!

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Marcel schreef:Hoi,

volgens mij hoeft het niet perse vocht te zijn.
Kunststoffen doen over het algemeen de eerste jaren nog gassen uitademen. misschien is dat het probleem, dat ze tussen de kunststof en de lak komen, zeker bij bepaalde temperatuurverschillen.......
Zoals ik dus al zei :P
sandro
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 feb 2005 21:24
Locatie: amstelveen
Contacteer:

Bericht door sandro »

Let er op dat bij de betreffende dealer bij onderhoud niet alleen je beurten worden afgestempeld in je onderhoudsboekje maar ook het gedeelte wat achterin staat.Officieel moet de carroserie bij een onderhoudsbeurt ook gecontroleerd worden op roest,schade`s en dat soort zaken en dit moet worden aangegeven achterin het onderhoudsboekje.Is dit niet netjes voor elkaar dan KUNNEN ze erg moeilijk gaan doen wat betreft enige vorm van garantie!!!
Doe hier je voordeel mee en let hier op.
Gebruikersavatar
joost
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 apr 2005 11:49
Locatie: zwolle

Bericht door joost »

OPEL NL stuurd een technicus in schade naar een spuiterij van opel smit en co in zwolle. Daar moet ik mijn auto neer zetten en gaan ze de lak eens grondig bekijken, ik hoooooop dat die beste man mij helpt en dan wordt de auto gespoten, dus nog ff duimen maar....

ik blijf het vreemd vinden dan een half jaar na de garantie men zo moeilijk doet over een bladeren de auto, dit is niet normaal (mijn auto heeft slechts 7000km gelopen bij mooi weer). Als ze de lak niet herstellen, denk ik dat er over 10 jaar allemaal half gekleurde speedsters zijn :cry:

ik meld me bij meer nieuws!
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

schade fors?

Bericht door Dutch Boy »

Joost,

Als je schade fors is dan is het te overwegen om contact op te nemen met LOTUS UK omdat naar hun mening (en zij zijn tenslotte de maker) de blaasjes een carrosserie probleem is en geen lakprobleem (da's 'slechst' een uitwendig gevolg).... (zie ook wat ik eerder schreef in ''napraten'' LOTUS)
Fabian
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 15 jul 2005 18:43
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Iemand enig idee wat het spuiten van een deur ongeveer gaat kosten?

De mijne ziet er namelijk onderhand zo uit als de foto in dit topic :(

Joost,

heb jij ooit nog wat van Opel NL gehoord?
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Re: Originele lak te dun ?

Bericht door YvoTuk »

damnedt schreef: Echter de zijde met originele eerste lak gaf wel een probleem, de lak kwam gewoon een stukje los met de folie. Deze dus voorlopig maar snel terug geplakt.
Euhm.. ik zou bij jouw omschrijving eerder denken aan steenslag beschadigingen onder de folie. Let wel, alhoewel de folie de lak netjes op de plaats houdt kan je inslagen niet volledig tegenhouden. De folie houdt de boel dan lekker strak, maar daaronder kunnen er problemen ontstaan.

Je zou ook kunnen overwegen zwarte folie toe te passen, dan heb je gelijk het probleem onder de folie getackeld.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Akeem
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jan 2005 14:09
Locatie: België Antwerpen

Bericht door Akeem »

Mijn garagist vertelde dat de binnenkant van de panelen en de deuren het glasvezel begint te schimmelen en ik heb het ook gezien toen de deur uit elkaar was(door het ongeluk natuurlijk). Naar het schijnt kun je daar weinig aan doen. :? :cry:
Opel Speedster 2.2 "0044"
One of the first.
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

dat zou hoofdzakelijk met vocht te maken hebben.. Is de garage waarin je jouw Speedster stalt droog? (as in: verwarmd en geventileerd)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Akeem
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jan 2005 14:09
Locatie: België Antwerpen

Bericht door Akeem »

Maakt niet uit. Vroeg of laat begint het toch terug te schimmelen. De schimmel was al te zien voor hij in de garage stond. Vlak na het ongeluk.
En dit was in de zomer en het was heel droog.
Opel Speedster 2.2 "0044"
One of the first.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Akeem schreef:Maakt niet uit. Vroeg of laat begint het toch terug te schimmelen. De schimmel was al te zien voor hij in de garage stond. Vlak na het ongeluk.
En dit was in de zomer en het was heel droog.
Zal best uitmaken natuurlijk.

De speedster is nu eenmaal niet 100% waterdicht....... :shock:
rayz25

Bericht door rayz25 »

Zelfde probleem heel de winter buiten gestaan wagen zit vol met bubbeltjes. Ga morgen naar de spuiter om een oplossing te zoeken.

Mischien toch een andere kleur.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7387
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Ik zou hem moonland houden. De turbo kleuren in NL volgens mijn databaseje:

5 x Europe Blue
5 x Zilver
4 x zwart
2 x moonland (waarvan 1 rhd)
2 x calipso rood
1 x petrol
1 x switch
1 x geel
1 x oranje

Volgens mij moet het polyester ook goed droog zijn na het nat schuren, anders krijg je ook osmose volgens mij (te vlug gespoten).
Misschien dat de verfspecialisten dit beter kunnen beamen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Mijn wagen is alleen niet nat geschuurd.
Plaats reactie