Pagina 3 van 3
Geplaatst: 29 mar 2012 18:30
door Kasper
Smiley schreef:
Vergeet de dop niet van je reservoir te doen bij het terugdraaien van de zuigers.

open te doen bedoel je??
Ok, verder peace of cake dus?
Geplaatst: 29 mar 2012 20:56
door Smiley
Kasper schreef: 
open te doen bedoel je??
Das in mijn boekje hetzelfde
Ok, verder peace of cake dus?
Dat is het nooit bij de speedster.
Geplaatst: 29 mar 2012 21:04
door Manta79
Smiley schreef:Kasper schreef: 
open te doen bedoel je??
Das in mijn boekje hetzelfde
Ok, verder peace of cake dus?
Dat is het nooit bij de speedster.
tijd = gedachte tijd X 1.5
soms
tijd = gedachte tijd x 2
soms is het deur dichtgooien en volgende dag verder
Succes en werk veilig (niet met 1 k*tkrikkie)
Geplaatst: 01 apr 2012 15:39
door aKra
En is het je gelukt?

Geplaatst: 02 apr 2012 7:28
door Kasper
Maar wat een klus zeg, jullie hadden me al gewaarschuwd. Ik dacht het klusje even in 2 uur te klaren, maar dat zijn er uiteindelijk 5 geworden. Sommige bouten zaten echt muurvast. Voor was goed te doen, maar achter was echt een drama. Vooral de bouten aan de achterkant van de remklauwen waren bijna niet los te krijgen en de imbus van de schijf zelf (deze is ook bijna rond gedraaid, dus moet daar even een nieuwe inzetten. Iemand een idee waar ik deze kan bestellen??).
Hoe de nieuwe schijven en blokken echt remmen moet ik nog ondervinden, omdat ik ze eerst even moet inrijden, maar dat zal wel beter zijn dan dat ze deden. Maar de schijven zien er wel erg gelikt uit met die groeven.

Geplaatst: 02 apr 2012 10:15
door aKra
Foto's!
Die boutjes kun je gewoon kopen bij de Opel dealer lijkt mij, en anders bij de ijzerenmateriaalzaak. Maar ik gok dat het schroefdraad in de hub ook wel dol is dus zou je even moeten tappen...
Geplaatst: 02 apr 2012 10:29
door Kasper
Schroefdraaad is nog in orde, anders was ik er niet mee gaan rijden. Zal van de week eens een foto maken en plaatsen.
Geplaatst: 02 apr 2012 11:02
door Arno
Inbus boutjes kan je gewoon weg laten. Ellendige dingen gaan toch alleen maar vast zitten en dan draait de kop weer dol en zo..
Ze zitten er alleen voor de eenvoud van de montage omdat ze de schijf (licht) op z'n plek houden/fixeren als het wiel er af is.
Wanneer het wiel er op zit en de wielbouten op moment zijn vastgedraaid dan is de klem-kracht tussen wiel en naaf zat om het hele zaakje op z'n plek te houden..
Bye, Arno.
Geplaatst: 03 apr 2012 6:32
door Kasper
Arno schreef:Inbus boutjes kan je gewoon weg laten. Ellendige dingen gaan toch alleen maar vast zitten en dan draait de kop weer dol en zo..
Bye, Arno.
Je haalt de woorden uit m'n mond

.
Hier een een plaatje van. Ik weet het... Is allemaal een beetje vies, vrijdag ben ik vrij en dan zal ik hem eens goed in de sop zetten

Geplaatst: 03 apr 2012 18:42
door Manta79
maaruhhh hoe remt het nou, tevreden ?
Geplaatst: 04 apr 2012 6:38
door Kasper
Ik ben er tevreden over... Volgens mij zaten er nog blokken van Opel onder, we weten allemaal hoe die dingen remmen. Of het alleen de RC5 blokken zijn of een combi met de schijven is voor mij nog een raadsel, maar het oog wil ook wat (die van mij althans).