Pagina 3 van 5

Geplaatst: 12 apr 2011 14:05
door Smiley
Ik neem aan dat de hele schakelaar er inmiddels wel compleet tussenuit geweest is, en de draden weer zijn zoals het was.
Kan natuurlijk toeval zijn, dat er iets met een draad van je andere abs sensoren is gebeurd.
Vandaar het voorstel alles effe na te kijken.

Geplaatst: 12 apr 2011 15:32
door speedokus
Zou eventueel kunnen maar is niet het geval.
Laat de schakelaar gewoon ertussen zitten, en wacht maar af.
Weet het ook niet meer :?
Grt Speedokus

Geplaatst: 12 apr 2011 15:38
door Smiley
Wanneer is je apk?

ABS switch

Geplaatst: 12 apr 2011 17:47
door S. Gonzales
Heb je in/bij de kabelboom opnieuw geel (aan geel) en roze aan roze gesoldeerd??? Dan is alles toch weer zoals het was voor je schakelaar ging inbouwen? Of heb je soms zo'n verbindingsblokje gebruikt? :roll:

En...... eerst even zekering 22 controleren, een 10A zekering. Misschien geploft i.v.m. gebruik van de gele draad i.p.v. roze!

Succes!

Geplaatst: 12 apr 2011 18:44
door speedokus
Apk is in oktober.
En ja alles is netjes aan elkaar gesoldeerd.
Ga zeker zekering 22 controleren,bedankt
Grt Speedokus :P

Geplaatst: 24 apr 2011 7:53
door aKra
Wel vreemd dat overal op het VX220 forum wordt gesproken over een gele draad, en dat jullie hier zeggen dat het de roze moet zijn? :roll:

Geplaatst: 24 apr 2011 8:38
door speedokus
Hey Akra
Klopt.
Maar of ik nu de gele bebruik of de roze, het lampje blijft branden.
Dit is gekomen na het doorknippen van de gele draad.
Toen ben ik gaan zoeken, en iedereen in holland heeft de roze draad gebruikt.
Ik heb trouwens wel mijn schakelaar in de auto zelf gemonteerd,
Leek me wel zo makkelijk.
Misschien is de wielsensor wel kapot, maar hoe controleer je dit?
Grt Speedokus :roll:

Geplaatst: 30 mei 2011 14:14
door aKra
Als ik het goed begrepen heb is het deze paars/roze achtige draad? (aan de zijde van de zekeringen)

Geplaatst: 30 mei 2011 23:22
door aKra
En de stekker aan de andere kant om de andere draadkleur bloot te stellen.

Welke moet nou onderbroken worden? :)

(Of zou het niks uit maken gezien hij gewoon één van de sensors als "stuk" ziet en daardoor dus de ABS unit disabled.)

Geplaatst: 31 mei 2011 7:28
door speedokus
Hey Akra.
Ik heb uiteindelijk gewoon de roze draad gebruikt zoals iedereen hier aanbeveelt.
Het lampje brandt echter nog steeds, maar maakt verder niets uit.
Laat het wel een keer resetten bij iemand met een scangauge.
Grt Speedokus. :?

Geplaatst: 31 mei 2011 8:39
door aKra
Je kunt misschien ook de zekering er uit halen, dan reset de boordcomputer het ook (weet alleen even niet welke zekering).

Ben toch wel benieuwd of het niet mogelijk is om de andere kant te onderbreken, gezien het er om gaat dat je één wielsensor 'disabled'.

Geplaatst: 31 mei 2011 9:27
door speedokus
HA Akra
Is zekering 8 heb ik al geprobeerd zonder resultaat.

Geplaatst: 31 mei 2011 16:22
door vauxhall
ik heb een schakelaar op de gele kabel
switch off = lampje dashbord gaat aan
switch on = lampje dashbord gaat uit

een permanente oplossing hiervoor is een andere ABS ?
vriend van mij zegt dat hij ABS kan herprogrammeren

semislicks, regen en géén ABS is vragen om problemen :lol:

Geplaatst: 31 mei 2011 16:56
door Herman
Deleted

Geplaatst: 31 mei 2011 19:12
door Dominique
Semi-slicks en regen zijn de ideale combi om de grenzen van de grip van je auto en je voertuigbeheersing te verkennen. :bag:

Gek genoeg meen ik dat echt.
Je hoeft op een 'natte' dag niet te proberen je tijd te verbeteren, dus er is vanzelf meer tijd om te 'spelen'.
Meestal is het veeeeeel rustiger op het circuit en snelheden liggen beduidend lager, mocht het mis gaan.