Pagina 3 van 19
Geplaatst: 25 jul 2011 8:19
door tibby
Nee hoor, ik ben toch van zins voor in de toekomst zijn mapping terug te gaan gebruiken als deze op punt staat....
Kan ik me terug een 2.4 throttle body plaatsen en mss in de verre toekomst andere nokjes.
Ik vind het ook interesant dat je met Speerke zijn programma zowat je eigen weg kan op gaan. Dat is net zo het leuke eraan
Grtz
Geplaatst: 25 jul 2011 8:41
door Exmantaa
Dat bedoelde ik eigenlijk ook;
2e hands Z22 ecu's zijn prima te vinden en als Speerke daar "even de immobiliser van reset" kan je deze prima gebruiken voor de DBilas reflash. En zo hou je dus ook lekker je mappable Speerke ecu...
(Smiley heeft dit ook zo gedaan met zijn SC flash.)
Geplaatst: 30 jul 2011 14:49
door tibby
Vandaag wagen binnen gedaan bij Speed equipment.
STOND DAAR OOK EEN BLAUWE NA SPEEDSTER VOOR DE 300 PK OMBOUW

Mischien iemand van hier
Heb er een foto van getrokken met de clam eraf... Kan ik mischien naar iemand van jullie deze doorsturen voor bij deze topic te plaatsen? (ikzelf krijg nooit een foto gepost

)
Grtz
Geplaatst: 31 jul 2011 4:04
door kzentekik_et
stuur maar door
Ik zet deze wel even online hier
stuur je men email per pb
Geplaatst: 31 jul 2011 8:48
door Smiley
Geplaatst: 31 jul 2011 9:32
door tibby
Dag Stefan, bedankt voor het plaatsen.
@ kzentekikhet : ik had de foto's gisteren al naar Stefan gestuurd... (toch bedankt)
Er wordt een aangepast programma voor me gestuurd vanuit Rodermark.Dit programma laad Speed equipment voor me in. Een dyno is er ook niet. Het fine tunen zit er niet in dus.... Maar ik was toch al van zins voor met 2 ecu's te werken. De 1ne met het programma van Dbilas (garantie) en een andere mappable met de Speerke software (finetuning)...
Grtz
Geplaatst: 31 jul 2011 15:05
door Smiley
En tibby's nieuwe uitlaatsysteem
Die dempersectie doet me denken aan de grootte van de cup.
Volgens mij gaan we tibby wel aan horen komen als dit af is

Dbilas
Geplaatst: 31 jul 2011 16:18
door S. Gonzales
Smiley schreef:Die dempersectie doet me denken aan de grootte van de cup. Volgens mij gaan we tibby wel aan horen komen als dit af is

De DBilas demper is groter dan de cupuitlaat, de demper is ovaal van vorm en je kijkt op de foto naar de smalle zijkant. Ik heb dezelfde. De Turbocompressor dempt behoorlijk veel geluid dus het klinkt straks niet oorverdovend hard. Die 300 pk conversie vind ik ook zeer interessant. Goede zaak denk ik dat ze in Uithoorn ervaring opdoen met Speedsters. Ben benieuwd naar de resultaten! Gaan jullie dat op het forum plaatsen heren? ( uit Uithoorn)?
Geplaatst: 04 aug 2011 16:15
door tibby
Tis precies maar stil in Uithoorn.....

Ik denk dat de mannen druk in de weer zijn met mijn karreke.

Geplaatst: 04 aug 2011 16:24
door Spider
er ging gisteren ook een blauwe heel hard
over de snelweg hier in de buurt
met 2 grijnzende mannetjes
kan ook zijn dat het die van mij was

Geplaatst: 04 aug 2011 16:25
door Spider
geduld tibby geduld jongen, komt goed.....

Geplaatst: 04 aug 2011 18:56
door PeterC
Spider schreef:er ging gisteren ook een blauwe heel hard
over de snelweg hier in de buurt
met 2 grijnzende mannetjes

Niet alleen over de snelweg Bas...die laan met die bomen...zoefffff...
Ik zit nog te grijnzen

Geplaatst: 06 aug 2011 9:35
door tibby
Dag iedereen.
De wagen gaat waarschijnlijk pas volgende week klaar zijn. (Mss morgen nog). Aangezien er door Dbilas nogal wat niet correcte onderdelen afgestuurd zijn geweest. Zowel voor de blauwe speedster als de mijne

. (Dbilas is op het moment ook met verlof

)
Chapeau voor Speedequipment dat ze tot 's avonds laat doorwerken voor alles inorde te brengen.
Grtz
Geplaatst: 06 aug 2011 9:38
door Smiley
Dbilas
Geplaatst: 06 aug 2011 13:35
door S. Gonzales
Het lijkt mij ook erg frustrerend wanneer je telkens met niet passende onderdelen geconfronteerd wordt. Ik had gehoopt dat DBilas inmiddels geleerd had om 'Bolt on" kits te leveren. En dan aankomende winter..... heel misschien..... toch...?
Dezelfde ervaring had ik met mijn uitlaat. Het is dat ik de mogelijkheid heb om het zelf aan te passen.
Op de foto van de uitlaat van Tibby kan je zien wat ik bedoel.
Kijk eens goed naar de ophanging........ de steun rechts op de foto...!
Duidelijk wat ik bedoel? Nee? Daar kom je dan wel achter wanneer je hem in gaat bouwen, want de rechtersteun (op de foto) zit iig 90 gr verkeerd.
Het is slechts een voorbeeld want bij mijn uitlaat was het weer totaal anders, daar zat een losse flens bij met een te klein gat! Niks 'Plug and Play"dus. Het 'zou verboden moeten worden'/ niet mogen gebeuren en kost weer onnodig veel tijd om het wel passend te maken. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat ze in Uithoorn hun uiterste best doen om je zo snel mogelijk te laten genieten van die fijne turbo power Tibby!