Progress was wat slow, maar nu tijd voor een update.
Heb niet veel kunnen sleutelen afgelopen tijd, maar deze week even een inhaalslag gedaan want de 15e wil ik graag met dit blok even naar die dynomeeting en er moet ook nog even een APK op.
De Pro Alloy pre-rad zit er eindelijk in (had wat leveringsvertraging). En gelijk ook een full alu rad ingebouwd. Sill slangen getrokken, de boel aangesloten en vandaag weer terug in elkaar gezet.
Klinkt simpel en snel, maar van deze VX zaten aardig wat boutjes vastgeroest in de clam, dus de Dremel heeft flink overuren gemaakt en je bent (heel) veel tijd kwijt om alle uitgebroken verroeste clammoeren dan weer enigzins op orde te krijgen...
(Heb geen foto's van de Pre-rad inbouw, maar zie daarvoor Smiley's thread)
Vandaag de laatste grote delen gemonteerd en ook gelijk maar m'n Exige dempers erop gezet. Moet natuurlijk wel een béétje rijden.
De bodemplaat moet er nog op (die behoeft eerst nog wat schoonmaakwerk), maar vanavond toch snel een eerste open ritje naar de pomp gedaan voor wat 98.
En het rijdt!
Het LSJ blok hangt al best aan het gas met deze snelle basismap en na het tanken maar eens voorzichtig wat hoger in de toeren gegaan. Het open filter en de 2,5`Tullett hoor je flink, maar de weg was nog vochtig en had snel wielspin in de lage versnellingen. Dit blok voelt aan meer power te hebben dan mijn 2,2 Stage 2 SC, echter dat rechts zitten en vooral schakelen is ook vreemd en moet wennen.
En dan helaas ook een domper deze avond ; m'n koppeling kan het vermogen niet aan...
Hier zit een standaard turbo koppeling op gemonteerd welke toch redelijk wat moment aan moet kunnen, echter hij slipt door in z'n 4 bij wat hogere toeren.
BAAL! Geen dynobank dus zaterdag, want dat heeft weinig zin zo. En er moet nu iets sterkers in komen, dus het blok mag er weer fijn uit. Zucht...
Afijn, ik bouw 'm nu maar even verder af voor een APK keur. En dan eerst maar een tijdje niet helemaal vol gas rijden.
