Pagina 3 van 4
Geplaatst: 11 jun 2012 18:12
door Smiley
Neem dan ten minste je oude gaskep en ecu mee terug.
Die dingen zijn vermoedelijk niet stuk, en kunnen nog wel eens van pas komen.
(ik rijdt nu ook op mijn "defecte" ecu)
Geplaatst: 11 jun 2012 18:20
door Manta79
eryofa schreef:Ik zou maar ns even langsgaan om mee te kijken. Als er onmogelijk water bij de ECU kan komen kan hij daar ook niet defect van raken..
Wel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen, en nogmaals: de stekkers achter het expansievat zijn ook vaak de oorzaak.. zie UK.
Succes,
De stekkers onder het koelvaatje, dat was ook wat ik zei... Maar Opel zei tegen Raoul dat dit in orde was. Als ze net zo zeker zijn hiervan als van de gasklep....
Geplaatst: 11 jun 2012 18:32
door Piet
ik rijdt nu ook op mijn "defecte" ecu
Ik ook. Elektrische problemen zijn gewoon erg lastig om te vinden. Ze beginnen altijd met het vervangen van grote delen. Daar kan het natuurlijk in zitten maar je hebt net zoveel kans dat het iets anders is. Als je inderdaad slechte verbindingen hebt dan zal je ECU al snel denken dat er een probleem is met de gasklep.
ECU kun je ook op eBay kopen.
IPV de kabelboom te vervangen zou er alleen de stekker kunnen worden vervangen.
Geplaatst: 11 jun 2012 18:41
door Smiley
Piet schreef:ik rijdt nu ook op mijn "defecte" ecu
Daar kan het natuurlijk in zitten maar je hebt net zoveel kans dat het iets anders is.
Vooral de engelsen hebben regelmatig last van gaspedaal storingen, om dat die beestjes vaak buiten staan.
In die 3 jaar dat ik het forum volg, tussen de 10 en 20 keer voorbij zien komen.
Pas 1 x was het ook echt de ecu.
Dat dure kreng staat gewoon vrij ver bovenaan hun standaard vervangingslijstje.
Geplaatst: 11 jun 2012 19:19
door speedokus
Hoi Raoul
Er zijn toch ook van die ecu reparatiebedrijven.
Bijvoorbeeld ecu repair in Helmond, deze kunnen de hele ecu weer repareren.
Succes en groeten Speedokus.
Geplaatst: 11 jun 2012 19:51
door RaoulLauffer
terry schreef:Ik vind dit wel heel erg frusterend om vanaf hier alles te moeten lezen. Ik had je zo graag willen helpen. maarja......
Ik had hem ook liever naar jou laten brengen maar de sleepdienst brengt hem alleen naar de dichtsbijzijnde Opel dealer

We horen morgen wat Hekkert Sittard wil gaan doen anders gaat hij alsnog naar jou toe heb ik met pap overlegt.
Geplaatst: 11 jun 2012 20:06
door sooike
Nu blijkt dat het toch niet de gasklep is, veronderstel ik dat ze terug de oude hebben gemonteerd. Of hebben ze de nieuwe toch laten zitten en aangerekend?
Dat zou bij mij niet goedkomen indien blijkt dat dit niet de oorzaak is!
Geplaatst: 11 jun 2012 20:20
door RaoulLauffer
De oude gasklep en ECU zitten er nog in. De onderdelen moeten nog worden besteld en worden pas gemonteerd onder toestemming. Maar ik denk dat hij niet meer lang bij Hekkert Sittard staat, ze proberen maar wat heb ik het idee. We gaan morgen langs voor overleg want dit duurt wel erg lang.
Geplaatst: 16 jun 2012 20:27
door eryofa
Heb je geen Speedster-eigenaar in de buurt waarmee je de componenten even kunnen wisselen? Of neem een kenner mee die naar de stekkers bij 't expansievat kijkt. De polen daarvan "lubberen uit" waardoor ze soms wel/soms niet contact maken.
Voor mij is nu wel 100% zeker dat ze met ECU op het verkeerde spoor zitten.
Geplaatst: 17 jun 2012 14:10
door RaoulLauffer
eryofa schreef:Heb je geen Speedster-eigenaar in de buurt waarmee je de componenten even kunnen wisselen? Of neem een kenner mee die naar de stekkers bij 't expansievat kijkt. De polen daarvan "lubberen uit" waardoor ze soms wel/soms niet contact maken.
Voor mij is nu wel 100% zeker dat ze met ECU op het verkeerde spoor zitten.
Nee de ECU is terecht vervangen. Die zat vol met water en modder. Waarschijnlijk is de afvoer bij het dak overgelopen en heeft de motorruimte blank gestaan. De ECU was echt helemaal kapot. Krijg deze week de foto's van de werkplaats en zal die uploaden.
Geplaatst: 18 jun 2012 8:27
door Smiley
RaoulLauffer schreef:en heeft de motorruimte blank gestaan. De ECU was echt helemaal kapot.
Dat is knap, want de onderkant van onze auto is open, en de ecu zit bovenaan op het spruitstuk.
Ben wel benieuwd naar de foto's.
Geplaatst: 18 jun 2012 11:04
door Maarten
RaoulLauffer schreef:
Nee de ECU is terecht vervangen. Die zat vol met water en modder. Waarschijnlijk is de afvoer bij het dak overgelopen en heeft de motorruimte blank gestaan. De ECU was echt helemaal kapot. Krijg deze week de foto's van de werkplaats en zal die uploaden.
Ben benieuwd naar de foto's. De ECU is normaal compleet gesealt en er zou dus zelfs als ie onder water staat geen water in mogen komen. Maar misschien is er door de leeftijd wat lekage ontstaan.
Geplaatst: 18 jun 2012 17:28
door RaoulLauffer
Met een nieuwe ECU zal het met de waterdichtheid wel goed zitten.
Geplaatst: 19 jun 2012 18:15
door RaoulLauffer
Hierbij de foto's van de oude ECU incl. regenwater en modder

Geplaatst: 19 jun 2012 18:16
door RaoulLauffer
En de laatste....