Pagina 3 van 4
Re: a20nft blok
Geplaatst: 27 mei 2016 18:54
door tibby
Yep, samen met een kwijlende Udo !

Re: a20nft blok
Geplaatst: 27 mei 2016 20:29
door Exmantaa
Het was meer bedoeld om erop te wijzen dat dit soort vermogens in een Opel Speedster toch snel in de papieren (of eigen werktijd) gaat lopen. En als het dan allemaal rijdt moet je niet raar op kijken als de koppeling er een keertje aan gaat, of dat je aandrijfas homokineet het allemaal niet zo leuk meer vindt. Uitlaten / kats die eruit branden of afscheuren...
En als je dat dan weer moet laten repareren wordt het een dure hobby.
Niet voor niets zegt men dat de sweet spot voor Speedster performance/€€ bij een 2,2 Stage 2 SC ligt. Alles meer wordt snel duur voor steeds minder extra vermogen...
Maar het zijn natuurlijk wel mooie projecten om te volgen.

Re: a20nft blok
Geplaatst: 27 mei 2016 20:55
door speedywilmske
tibby schreef:Yep, samen met een kwijlende Udo !

Mijn kwijldoekje ligt al klaar.
Re: a20nft blok
Geplaatst: 27 mei 2016 21:30
door Smiley
tibby schreef:Ik trek mij terug uit deze topic.
Dat is dan ook weer niet nodig.
Het blok is redelijk nieuw, en pas dit jaar komen de eerste projecten ermee.
We weten dus nog niet hoe dit blok op de lange termijn gaat zijn, en wat de echte voor en nadelen zijn.
Re: a20nft blok
Geplaatst: 27 mei 2016 23:13
door Exmantaa
Zoek eens op LNF blok in de US, want daar is men wat vlotter met met het tunen van nieuwere GM blokjes.
(Nieuwere met de flex fuelling heet daar dacht ik LDK en LHU. Maar blok opbouw is hetzelfde.)
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een B207-tje een beetje toeren laten maken :
https://www.youtube.com/watch?v=HOHjtjpEV98&f

Re: a20nft blok
Geplaatst: 10 feb 2017 9:05
door aboellaard
Even een schopje, Ben de laatste tijd wat aan het rekenen gegaan (ik weet het, dat is niet zoals het hoort) voor wat meer pk's. Uitgangspunt B207 met C38 Rotrex, goed voor een pk of 350 met als voordeel dat je kan intercoolen. Kost ongeveer een halve NA (zegge 8K euro) met als grootste kostenposten de compressor, de kop (porten, nokkenassen) en de uitlaat. Als ik de cijfers hierboven zie, kom je dan aardig in de buurt van een A20NFT. Qua kosten dan. Dan vraag ik me af wat wijsheid is. Ik neem aan dat de achterbak moet verdwijnen om de uitlaat passend te maken, maar ik gebruik dat ding toch nauwelijks.
Natuurlijk is die A20NFT wel een turbo en we weten dat SC paarden gewoon beter zijn dan die satan viervoeters van zo'n jankturbine. Maar het klinkt toch wel heel aanlokkelijk om over te stappen naar de dark side.
Goed, kofferbak vergeten, niet zo'n mooie integratie met de OEM ECU als OBDTuner, dus 2 ECU's. Nog meer nadelen?
Re: a20nft blok
Geplaatst: 10 feb 2017 9:28
door Exmantaa
Tja, de benodigde ecu hakt er al lekker in, maar als je dan toch wilt gaan upgraden.
(ik heb nog een A20NFT blok in het plastic staan die waarschijnlijk wel weer de verkoop in gaat, dus...
)
Re: a20nft blok
Geplaatst: 10 feb 2017 9:39
door Daan
Strong the Turbo-Force is in this young Padawan...
Re: a20nft blok
Geplaatst: 10 feb 2017 9:40
door Smiley
[Alex mode on]

[Alex mode off]
Re: a20nft blok
Geplaatst: 10 feb 2017 12:17
door timmyboy55
Daan schreef:Strong the Turbo-Force is in this young Padawan...

Re: a20nft blok
Geplaatst: 10 feb 2017 12:24
door aboellaard
... bij mij gaat een Harrop net zoveel kosten als een Rotrex. Kosten voor de compressor ontlopen elkaar niet veel en voor beide moet werk aan de kop gedaan worden. Dan reken ik 2K voor een volledige uitlaat, iets meer voor een compressor en rond de 2K voor de kop. Dan komt er nog iets van 1,5K bij voor de rest: injectoren, vliegwiel, koppeling, triggerwheel en ga maar door. Geen goedkope hobby. Maar ik mag van m'n vrouw geen tweedehands MV Agusta F4 kopen, geen vriendin(nen) voor erbij en geen gouden sieraden. En mijn midlife crisis is ongeveer 30 jaar geleden begonnen, wat nu dus neerkomt op een end of life crisis.
Gelukkig hou ik dan wel weer een setje over waar een verstandig iemand z'n Speedster mee kan SC'en. En een B207 blok

Re: a20nft blok
Geplaatst: 10 feb 2017 12:24
door aKra
A20NFT en standaard al 350PK met een enge koppelcurve. Directe injectie heeft zo zijn voordelen

Re: a20nft blok
Geplaatst: 10 feb 2017 12:51
door Daan
...wat nu dus neerkomt op een end of life crisis
Knal heel de erfenis er dan alvast maar doorheen haha
Re: a20nft blok
Geplaatst: 10 feb 2017 12:55
door Exmantaa
aboellaard schreef:... bij mij gaat een Harrop net zoveel kosten als een Rotrex. Kosten voor de compressor ontlopen elkaar niet veel en voor beide moet werk aan de kop gedaan worden. Dan reken ik 2K voor een volledige uitlaat, iets meer voor een compressor en rond de 2K voor de kop. Dan komt er nog iets van 1,5K bij voor de rest: injectoren, vliegwiel, koppeling, triggerwheel en ga maar door. Geen goedkope hobby. Maar ik mag van m'n vrouw geen tweedehands MV Agusta F4 kopen, geen vriendin(nen) voor erbij en geen gouden sieraden. En mijn midlife crisis is ongeveer 30 jaar geleden begonnen, wat nu dus neerkomt op een end of life crisis.
Gelukkig hou ik dan wel weer een setje over waar een verstandig iemand z'n Speedster mee kan SC'en. En een B207 blok

Tja keuzes... (mocht je toch nog een Harrop SC willen, ik heb er nog een extra liggen.

)
Re: a20nft blok
Geplaatst: 10 feb 2017 13:01
door Daan
Jij hebt veel liggen... ik kom eens shoppen bij je
