Pagina 3 van 8
Re: remblokken
Geplaatst: 23 sep 2014 10:38
door Co'tje
Dominique schreef:Overigens, ik heb altijd de EliseParts schijven gehad, het kan best zijn dat de ervaring op AP schijven heel anders is.
Team Alkmaar heeft de CL5+ in combinatie met andere schijven en zijn duidelijk minder tevreden met CL5+. Binnenkort gaan we een proefje doen met schijven wisselen om uit te vogelen waar het verschil in remkracht in zit.
Al zou ik de wielen willen blokkeren, dat lukt me gewoon niet.
Zou me niets verbazen als er een verschil zit met de schijven die je gebruikt.
Jij hebt op zandvoort gereden met mijn auto, vond je die toen OK remmen?
Re: remblokken
Geplaatst: 23 sep 2014 13:59
door Dominique
Niet zo heel best qua remvertraging kan ik mij herinneren. Ik had toch wel iets anders van de AP schijven verwacht.
Met andermans auto forceer ik de remmen niet, omdat ik graag (zeer) ruime marge hou met in principe onbekende auto's.
Hierdoor sta ik dus ook iets langer op de rem.
Vloeistof ging ook koken vlak voor ik de pits in wilde rijden, wat ik eigenlijk alleen kon terugleiden naar oude? remolie. Of remolie waar teveel vocht in heeft gezeten.
Ik heb eventueel zo'n tester waarbij je een percentage condensvocht te zien krijgt. Laat maar weten als je dat getest wilt hebben.
Re: remblokken
Geplaatst: 23 sep 2014 15:52
door Co'tje
Dominique schreef:Niet zo heel best qua remvertraging kan ik mij herinneren. Ik had toch wel iets anders van de AP schijven verwacht.
Of remolie waar teveel vocht in heeft gezeten.
Het zou zomaar kunnen dat de combinatie AP en CL5+ geen gelukkige is. Misschien toch even een test doen met Pagid RS14 blokken. Die combinatie gebruikt Thorney voor z'n cup wagens. Maar dan dus wel regelmatig checken op slijtage. Zie het niet zo zitten om met de CL6 te rijden en ieder jaar 580 euro uit te geven aan nieuwe AP rotors...
Remvloeistof wordt vervangen door Van Sten komende maand, vochtprobleem ook opgelost.
Re: remblokken
Geplaatst: 23 sep 2014 16:54
door Smiley
Dominique schreef:Ik heb eventueel zo'n tester waarbij je een percentage condensvocht te zien krijgt.
Interessant.
Prik je die in het reservoir voor, of moet je er voor aftappen bij de nippel?
Waar te koop?
Re: remblokken
Geplaatst: 23 sep 2014 16:57
door Smiley
Co'tje schreef:Dominique schreef:Zie het niet zo zitten om met de CL6 te rijden en ieder jaar 580 euro uit te geven aan nieuwe AP rotors...
AP roters zijn niet voor niks zo duur.
Dat zit voornamelijk in de kwaliteit van het staal.
Ik pis met mijn CL6's dwars door de EP alu schijfjes, maar dat zijn gewone gerebrande ebc schijfjes.
Dat is de enige reden dat ik er vanaf stap, en er nu pisbakkenstaal onder ga hangen.
Re: remblokken
Geplaatst: 23 sep 2014 19:09
door S. Gonzales
Smiley schreef:Interessant.
Prik je die in het reservoir voor, of moet je er voor aftappen bij de nippel?
Waar te koop?
http://www.conrad.nl/nl/secoruet-remvlo ... 41155.html
Steek je gewoon in het reservoir,{open deur modus aan} wel opletten dat niet op je lak morst {open deur modus uit}

Re: remblokken
Geplaatst: 23 sep 2014 19:21
door Smiley
Hmm, das toch minder high tech dan ik dacht.
Ben vooral nieuwsgierig hoever het na 1 trackday met verse vloeistof al richting de 3.7% is (ERBP) als ik de boel flink push.
Re: remblokken
Geplaatst: 23 sep 2014 19:27
door aKra
Ik ben erg tevreden met de remvertraging van de RC5+, zou graag de OMP blokken eens willen proberen maar tja als je tevreden bent...
Alleen wel één negatieve ervaring mee, m'n vorige set blokken is "uit elkaar gespat" in een grote zwarte stofwolk (één pad van de vier)... Helaas nieuwe set moeten kopen.
Re: remblokken
Geplaatst: 23 sep 2014 20:53
door Dominique
Smiley schreef:Hmm, das toch minder high tech dan ik dacht.
Ben vooral nieuwsgierig hoever het na 1 trackday met verse vloeistof al richting de 3.7% is (ERBP) als ik de boel flink push.
ben alleen maar blij als er geen high tech voor nodig is, en geeft imo een goede indicatie of de vloeistof vervangen moet worden of niet.
Ik heb altijd de standaard vloeistof van de Opel dealer gebruikt, ververs om het jaar en nog nooit zelfs in de buurt van kokende vloeisstof geweest.
Maarja, ik rem dan ook heel voorzichtig...

Re: remblokken
Geplaatst: 23 sep 2014 21:00
door Smiley
Met de CL6 en Motul RBF600 is dit het eerste jaar sinds 2009 dat ik mijn remolie nog niet gekookt heb.
Ik ben helemaal blij

Re: remblokken
Geplaatst: 23 sep 2014 21:55
door S. Gonzales
Met OMP blokken, Zimmermann schijven, MPM Dot 5.1 en om de twee jaar verversen, tot nu geen probleem gehad. Ik rem 'kort'

Re: remblokken
Geplaatst: 24 sep 2014 1:02
door aKra
Kroon Olie DOT5.1 en ik ververs het elk jaar, remmen zijn het belangrijkste onderdeel van elk bewegend object

. (+ het is zo gepiept door de velgen heen)
Re: remblokken
Geplaatst: 24 sep 2014 7:28
door Daan
S. Gonzales schreef:Met OMP blokken, Zimmermann schijven, MPM Dot 5.1 en om de twee jaar verversen, tot nu geen probleem gehad. Ik rem 'kort'

Hier idem. OMP blokken + OEM schijven + abs uit + brede plakbanden = Goed in de ankers (voor op straat iig).
Re: remblokken
Geplaatst: 24 sep 2014 9:33
door aboellaard
Smiley schreef:Hmm, das toch minder high tech dan ik dacht.
Ben vooral nieuwsgierig hoever het na 1 trackday met verse vloeistof al richting de 3.7% is (ERBP) als ik de boel flink push.
De opname van water is toch niet gebruik afhankelijk, maar tijd afhankelijk? Komt door diffusie heb ik altijd begrepen en is dus ook weinig aan te doen anders dan regelmatig die vloeistof vervangen. Op de weg 1-2 jaar. En niet zoals ik een trainingsdag gaan rijden met 3 jaar oude vloeistof. Wel weer heel leerzaam zo'n pedaal tot de bodem en 0.0 remwerking. Bij mij zit er nu Castrol SRF in met het voornemen elk half jaar te vervangen. Volgende keer gaat er Motul 660 in, een stuk goedkoper en net zo goed als SRF als je toch elk half jaar vervangt.
Re: remblokken
Geplaatst: 24 sep 2014 9:59
door Smiley
Ah, ik dacht dat door het koken van de olie het water aangetrokken werdt, waardoor het allemaal erger werdt.
(zodat je met een zooitje water en lucht in je system eindigd)