Pagina 3 van 4

Geplaatst: 24 jul 2005 17:43
door Maik
Sorry, maar ik ga weer een ONtopic als dat mag :)

Xenon mag niet, te hard rijden mag niet, kleine nummerplaat mag niet, driften mag niet........... tsja, wat is er nu eigenlijk aan de hand?? :lol: :lol:

M.

Geplaatst: 24 jul 2005 17:47
door jans
Maik schreef:Sorry, maar ik ga weer een ONtopic als dat mag :)

Xenon mag niet, te hard rijden mag niet, kleine nummerplaat mag niet, driften mag niet........... tsja, wat is er nu eigenlijk aan de hand?? :lol: :lol:

M.

Je zult maar aan het driften zijn met een té klein nummer bord en xenon,
dan kost het wel steeds meer geld :?

Geplaatst: 24 jul 2005 17:59
door Maik
Ik heb geld zat jans, ik weet dat jij in een andere positie zit......

Geplaatst: 24 jul 2005 18:04
door jans
Maik schreef:Ik heb geld zat jans, ik weet dat jij in een andere positie zit......

Ja je hebt gelijk"" verveel me enorm dagelijks. :yawn:

Geplaatst: 24 jul 2005 18:17
door Marcel
Maik schreef:Sorry, maar ik ga weer een ONtopic als dat mag :)

Xenon mag niet, te hard rijden mag niet, kleine nummerplaat mag niet, driften mag niet........... tsja, wat is er nu eigenlijk aan de hand?? :lol: :lol:

M.
Foei , jullie bezorgen ons een slechte naam..........maar ik mis de belangrijkste, de radardetector :P

Geplaatst: 24 jul 2005 18:19
door jans
Marcel schreef:
Maik schreef:Sorry, maar ik ga weer een ONtopic als dat mag :)

Xenon mag niet, te hard rijden mag niet, kleine nummerplaat mag niet, driften mag niet........... tsja, wat is er nu eigenlijk aan de hand?? :lol: :lol:

M.
Foei , jullie bezorgen ons een slechte naam..........maar ik mis de belangrijkste, de radardetector :P

heb er nog wel een in de kast liggen. :idea:

Geplaatst: 25 jul 2005 9:11
door Marcel
jans schreef: heb er nog wel een in de kast liggen. :idea:
Zonde maar verstandig, ze pakken hem af en het kost je geloof ik € 250,- boete........ :roll: :x kun je al aardig hard voor rijden :!:

Geplaatst: 25 jul 2005 9:35
door Martin
35 km :cry: :cry:

Geplaatst: 25 jul 2005 10:30
door Marcel
Martin schreef:35 km :cry: :cry:
Het gaat niet over de afstand dat je te hard rijd :P

Snelheidsovertredingen op de weg met de auto

Categorie 1.
motorvoertuigen, bromfietsen, invalidenvoertuigen met motor, brommobielen, landbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid.

Categorie 2.
vrachtauto's, autobussen en motorvoertuigen met aanhangwagen.



Binnen de bebouwde kom en daarbuiten op 80 km-wegen en autowegen

Categorie 1 2
overschrijding tot en met 10 km/h € 30 € 30
overschrijding 11 t/m 15 km/h € 45 € 55
overschrijding 16 t/m 20 km/h € 70 € 90
overschrijding 21 t/m 25 km/h € 100 € 115
overschrijding 26 t/m 30 km/h € 125 € 145
overschrijding 31 t/m 35 km/h € 205 * € 240 *
overschrijding 36 t/m 40 km/h € 240 * € 280 *
overschrijding 41 t/m 45 km/h € 270 * € 320 *
overschrijding 46 t/m 50 km/h € 300 * € 350 *
overschrijding 51 t/m 55 km/h € 365 * € 415 *
overschrijding 56 t/m 60 km/h € 420 * € 520 *
overschrijding 61 t/m 65 km/h € 465 * € 550 *
overschrijding 66 t/m 69 km/h € 520 * € 590 *
overschrijding meer dan 69 km/h Dagvaarding*


Op autosnelwegen

Categorie 1 2
overschrijding tot en met 10 km/h € 30 € 30
overschrijding 11 t/m 15 km/h € 45 € 55
overschrijding 16 t/m 20 km/h € 55 € 90
overschrijding 21 t/m 25 km/h € 90 € 115
overschrijding 26 t/m 30 km/h € 115 € 145
overschrijding 31 t/m 35 km/h € 145 € 240 *
overschrijding 36 t/m 40 km/h € 170 € 280 *
overschrijding 41 t/m 45 km/h € 270 * € 320 *
overschrijding 46 t/m 50 km/h € 300 * € 350 *
overschrijding 51 t/m 55 km/h € 365 * € 415 *
overschrijding 56 t/m 60 km/h € 420 * € 520 *
overschrijding 61 t/m 65 km/h € 465 * € 550 *
overschrijding 66 t/m 69 km/h € 520 * € 590 *
overschrijding meer dan 69 km/h Dagvaarding*

Noot: *=recidiveregeling snelheid
Bij staandehouding wordt bij snelheidsoverschrijding vanaf 50 km/h
het rijbewijs ingevorderd en dient proces-verbaal te worden ingezonden
aan het parket


Over wegwerkzaamheden nog maar te zwijgen:shock:

Geplaatst: 24 aug 2005 19:02
door SteV6
Uit nieuwsgierigheid maar even op de site van Target gekeken:
Xenonshop.nl schreef:Aanpassing regels voor Xenon verlichting!
Donderdag 21 juli 2005 maakte het Ministerie van Verkeer en Waterstaat bekend dat de regels voor Xenon verlichting aangepast gaan worden. Vanaf 1 januari 2006 moeten auto’s die achteraf zijn voorzien van Xenonlampen aan dezelfde eisen voldoen als auto’s die standaard met Xenonlampen zijn uitgerust.

Om een Europese typegoedkeuring te kunnen krijgen moeten auto’s met dimlichten die een lichtsterkte hebben van meer dan 2000 lumen (doorgaans zijn dit Xenonlampen) aan een aantal eisen voldoen om te vermijden dat deze felle lampen andere weggebruikers verblinden. De auto dient daarom onder andere over automatische niveauregeling te beschikken. Daardoor blijft bij wisselende belading de hoogte-instelling van de lampen hetzelfde. Ook moeten koplampsproeiers aanwezig zijn om verblinding door strooilicht uit koplampen met vuile glazen tegen te gaan. De overgangstermijn tot 2006 geeft eigenaren van auto’s die achteraf met de genoemde lampen zijn uitgerust, de tijd om hun voertuigen aan te passen.

De nieuwe regelgeving is voortgekomen uit klachten veroorzaakt door inferieure Xenon conversie sets. Zo zijn tal van systemen in de markt terecht gekomen op basis van D2S en D2R lampen waarvoor de originele koplampreflector moest worden aangepast. Daarnaast voldoen lampen van een groot aantal systemen niet aan de vereiste brandpunt afstanden. Het zal u dan ook niet verbazen dat er als gevolg daarvan hinderlijke en soms zelfs gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.

Deze punten zijn niet van toepassing zijn op de conversie systemen van Target Automotive. Niet voor niets heeft de RDW jarenlang aangegeven geen enkel bezwaar te hebben tegen inbouw achteraf van UltraVision Xenonsystemen mits maar aan de voorwaarden (correct lichtbeeld en koplamp afstelling) werd voldaan. Dat was en is het geval hetgeen keer op keer wordt bewezen tijdens de APK keuring van de met UltraVision uitgeruste voertuigen.

Target Automotive is inmiddels gestart met een haalbaarheidsonderzoek naar de ontwikkeling van Xenonlampen van 2000 lumen. Xenonlampen van 2000 lumen geven nog steeds aanzienlijk meer licht dan halogeenlampen en mogen ook ná 1 januari 2006 zonder enige aanpassing achteraf in voertuigen worden gemonteerd.

Indien het haalbaarheidsonderzoek positief uitvalt, zal Target Automotive alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat deze ‘nieuwe’ Xenonlamp voor januari 2006 op de markt is, zodat bezitters van de Target Ultravision Xenonsysteem de mogelijkheid hebben om hun huidige Xenonlampen te vervangen door Xenonlampen van 2000 lumen. Voor alle duidelijkheid; in dat geval hoeven alleen 2 lampen te worden vervangen en is het niet nodig om over automatische niveauregeling en koplampsproeiers te beschikken.

Xenonshop houdt u op de hoogte van alle ontwikkelingen omtrent Xenon verlichting en raden u aan om onze site regelmatig te bezoeken voor het laatste nieuws. Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat Target UltraVision Xenon aan alle wettelijke eisen blijft voldoen.


XenonShop.nl
Wat kost een lichtsterkte metertje :roll:

Ik zie het gesprek met "meneer" de agent al voor mij.

Agent: Zo meneertje, waarom heeft u wel Xenon maar geen sproeiers en automatische hoogteverstelling? U weet dat dat een boete van 250 euro oplevert?!
Ik: Het spijt me meneer de agent, maar mijn lampen brengen minder dan 2000 lumen op, dus ik hoef volgens het voertuigregelement deze voorzieningen niet gemonteerd te hebben.
Agent: Maar dit is duidelijk Xenon dus ik schrijf een boete uit.
Ik: Ogenblikje meneer. Ik pak wel even de lichtmeter voor u.
Agent: [mond vol tandenmode on] Tja, nu weet ik het ook niet meer [mond vol tandenmode off].
Ik: Nog een prettige dag verder en veel werkplezier. Tot ziens :mrgreen:

SteV6

Geplaatst: 24 aug 2005 19:09
door jans
HAhahaha goed zo Stephan je kunt zo naar de toneel :lol: :lol: school

Geplaatst: 25 aug 2005 5:58
door Arno
Het interessante in het geval van de Elise en Speedster is dat deze nu al geen handmatige hoogteregeling hebben vanuit de bestuurdersstoel. (meestal met zo'n draaiknopje)

Dit is ook verplicht op alle huidige auto's, maar Lotus heeft daar 'omheen' gewerkt door de sticker in de bagageruimte met 'maximun load: 50kg' er in te plakken.

Dat 50kg is helemaal niet een structureel issue, maar omdat ze deze 'limiet' hebben gesteld hoeft de auto ook meteen geen koplamp hoogteregeling te hebben zoals normale auto's.

Nou is dus de vraag: geldt deze 'limiet' van max 50kg bagage capaciteit en daardoor geen hoogteregeling verplichting ook voor Xenon?? Zo ja, dan zouden de conversie-kits dus legaal blijven voor deze auto's...

Hooguit moet je dan nog sproeiertjes monteren, maar da's niet zo ingewikkeld. Er staat nergens hoe goed ze moeten werken dus een 'token effort' is waarschijnlijk al genoeg om te voldoen aan de regels :)

Bye, Arno.

Geplaatst: 25 aug 2005 6:51
door Maik
Kijk, Arno heeft weer eens interessante informatie voor ons, wij simpele opel speedster rijdertjes :) :thumbup:

Misschien dat dat inderdaad zo werkt. Dan wil ik misschien ook nog wel denken over een soort sproeiersetje :D

Geplaatst: 23 sep 2005 7:52
door markv
Ben nu ruim 3.5 week bezig bij de RDW om antwoord te krijgen hoe de regeling nu is. Ik heb het geprobeerd via de email, maar daar krijg ik gewoon geen duidelijk antwoord. Vandaag de telefoon dan maar geprobeerd. Uiteindelijk een keurmeester aan de telefoon gekregen. Zijn antwoord was dat de RDW het ook niet weet. Men is aan het wachten op regels van het ministerie van verkeer en waterstaat. Het is onduideiljk hoe dit in de praktijk toegepast gaat worden, wat de sancties zijn, hoe de APK aangepast moet worden etc. etc.

Ik begin dus m'n vraagtekens te zetten bij de opmerking in het persbericht dat hier nog sprake is van een overgangsregeling, maargoed.

Mark

Geplaatst: 11 nov 2005 12:17
door stef666
Even een copy/paste van een andere Site:

Strikte eisen xenon alleen voor nieuwe auto's
donderdag, 10 november 2005 - Alle auto’s die vanaf begin 2006 op kenteken worden gezet en die voorzien zijn van xenonlicht, moeten aan dezelfde eisen voldoen. Ongeacht of de xenoninstallatie voor of na kentekening is gemonteerd. Auto's van voor 2006 waarbij reeds xenon is aangebracht, of alsnog wordt aangebracht, zijn nog uitgezonderd van de nieuwe eisen.
Volgens de nieuwe regels moeten alle auto's met een kenteken uit 2006 of later die voorzien zijn van xenonlicht, verplicht een koplampwiswasinstallatie en automatische niveauregeling hebben. Het maakt niet uit of de xenonverlichting in de autofabriek of door het autobedrijf is aangebracht. De eisen zijn identiek.
Auto’s met een kenteken van 2005 of ouder, hoeven niet, zoals aanvankelijk de bedoeling was van het ministerie van Verkeer, aan de nieuwe regels te voldoen. BOVAG en Rai hebben het ministerie er van kunnen overtuigen dat dat een onwerkbare situatie zou opleveren. ‘Wiswas en niveauregeling zijn voorzieningen die praktisch nauwelijks achteraf zijn aan te brengen’, zegt Boudewijn Hamel, hoofd van de BOVAG after salesdienst. ‘Bovendien zouden duizenden installaties uitgebouwd moeten worden. Dat kun je autobezitters niet aandoen als overheid.’
De exacte ingangsdatum van de nieuwe regeling is nog niet bekend. Reken op begin volgend jaar