@Marcel, In 7x17" weegt de Kosei 6.5 Kg En in 8x17" 6.9 Kg.
Maik en ik hebben afgelopen Zaterdag naar dat desbetreffende wiel (en banden) geinformeerd bij een maatje van me met een wielen en banden shop.
De passing is niet helemaal "direct fit" maar wel makkelijk op te lossen/aan te passen.
@Jans, Ze zijn er wel in 5 gaats, Maar niet passend voor de Speedster.
p.s. Hij zal iets zwaarder worden door de (matzwarte) lak die er nog op komt
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
Jans, Stefan,
ik krijg langzaam aan het idee dat er 2 soorten ATS-DTC wielen te koop zijn. Degene die je nu nog kan kopen zijn inderdaad de zware versies waar Stefan het gewicht gaf. Ik heb met de verschillende verkooppunten gemaild en ze geven allemaal die gewichten op. Maar ik heb ook gelezen dat er ATS-DTC-"nog iets" velgen zijn, met een soort extra code. Ik weet nu niet precies meer wat het was, maar het is misschien een soort onderscheid tussen een normale "straat" velg een een soort "racing". Waarbij de racing dus lichter is. Ik denk dat Jans die heeft en dat nu alleen nog maar de zware DTC velg te krijgen is. Dit zou ook verklaren waarom die ET waardes toch verschillen met die je nu kan kopen en die Jans heeft. Het zijn gewoon echt verschillende velgen...
Dit, in samenhang met dat ik de DTC toch echt eigenlijk te breed vind voor 205 en 235 banden, maakt dat ik waarschijnlijk niet meer voor die DTC's ga, hoe mooi ik ze ook vind...
stef666 schreef:@Marcel, In 7x17" weegt de Kosei 6.5 Kg En in 8x17" 6.9 Kg.
Maik en ik hebben afgelopen Zaterdag naar dat desbetreffende wiel (en banden) geinformeerd bij een maatje van me met een wielen en banden shop.
De passing is niet helemaal "direct fit" maar wel makkelijk op te lossen/aan te passen.
De ATS die Jan heeft komen uit een zeer beperkte oplage DTC-wielen die bedoeld waren voor racedoeleinden, maar geschikt gemaakt zijn voor de Speedster ....
Voorlopig blijf ik tevreden met de originele achtervelgen op de vooras, alhoewel je wel kon voelen dat deze zwaarder zijn dan de oorspronkelijke (eendformaat) bandjes+velgen. Dus de invloed van gewicht van banden+wielen is echt te voelen in het (in)stuurgedrag van de Speedster.
Mijn advies: als je andere velgen gaat aanschaffen ga dan voor de lichtst mogelijke velgen die je kan kopen.
SteV6 schreef:Maar de Speedster wil 5x110 hebben en geen 5x112.
En dan nog de ascentreering van 65,1 .....
De ATS die Jan heeft komen uit een zeer beperkte oplage DTC-wielen die bedoeld waren voor racedoeleinden, maar geschikt gemaakt zijn voor de Speedster ....
Voorlopig blijf ik tevreden met de originele achtervelgen op de vooras, alhoewel je wel kon voelen dat deze zwaarder zijn dan de oorspronkelijke (eendformaat) bandjes+velgen. Dus de invloed van gewicht van banden+wielen is echt te voelen in het (in)stuurgedrag van de Speedster.
Mijn advies: als je andere velgen gaat aanschaffen ga dan voor de lichtst mogelijke velgen die je kan kopen.