Pagina 3 van 7
Geplaatst: 19 sep 2005 11:45
door markv
Wat mij betreft ok. Kan er alleen niet heel vroeg in de avond zijn. Stuur me ff een pb-tje..
Mark
Geplaatst: 19 sep 2005 13:43
door stef666
Misschien iets om een keer overdag in het weekend te doen? 's-avonds wordt het wel heel gauw laat, En vaak ook lastig plannen voor mij.
a.s. Weekend ben ik verhinderd, Dan word ik gestraft met een 1500 Km Speedster plezier

Geplaatst: 20 sep 2005 8:10
door SteV6
Geplaatst: 20 sep 2005 10:59
door Maik
Hebben ze het op het VX220 forum ook nog over een mooi uitlaatspruitstuk (4-2-1) voor de 2.2? Ik ben toch wel benieuwd of ze die ook nog gaan aanpakken bij THorney, kan mij haast niet voorstellen dat ze dat potentieel (behoorlijk wat extra pk's door een 4-2-1) niet gaan gebruiken....
gr,
M.
Geplaatst: 20 sep 2005 11:33
door markv
SteV6 schreef:
Thorney @ www.vx220.org.uk schreef:Beyond that you're looking at throttle bodies which we'll have soon and around 210bhp or 230bhp with a few other mods. Cost will be cheaper than a SC'ing the engine.
Ah, dat klinkt goed. Dus ik gok dan ergens tussen de 6 en 7000 euro ofzo. Dat zou wel netjes zijn.
Ik ben benieuwd wat "a few other mods" zijn. Waarschijnlijk verstevingingen om hogere toeren te kunnen draaien?
Mark
Geplaatst: 20 sep 2005 11:46
door stef666
Weet iemand met welk motormanegment Thorney werkt/gaat werken? En €7000,= Is toch bijna net zoveel als een compressor ombouw (die nog meer vermogen leverd)
Geplaatst: 20 sep 2005 15:07
door SteV6
markv schreef:Ik ben benieuwd wat "a few other mods" zijn. Waarschijnlijk verstevingingen om hogere toeren te kunnen draaien?
Mark
Nou dit zijn de "few other mods":
Gas flowed head
Lightened flywheel
race cams
valve springs
caps/collets (basically what we call a top engine race kit)
SteV6
Geplaatst: 21 sep 2005 16:14
door Harmen
Misschien krijg je 310 pk als je zowel deze aanpassingen doorvoert en ook de compressor inbouwt
Maar even serieus, wat is realistisch voor de 2.2 ??
Ik heb (volgens mij op de site van V-max) gelezen dat dit zwakke blok slecht opgewassen is tegen opvoeren tot boven de 200 pk, .
Ik vind de berichten over de Hi-tec compressor er goed uitzien, maar wat verwachten jullie van de levensduur van de motor?
Geplaatst: 21 sep 2005 17:37
door markv
Het 2.2 blok is zeker niet zwak. Als je de documentatie van GM leest over het blok zul je zien dat je er HEEL erg ver mee kunt gaan.
Mark
Geplaatst: 21 sep 2005 18:05
door jans
Heb begrepen van Vmax , dat de kop de zwakke schakel is.
En dat ze er geen gekoelde kleppen in hebben gesleuteld. Maar misschien is dat laatste ook wel niet nodig.
Geplaatst: 21 sep 2005 18:29
door Piet
Wat ik van de geleerde heb begrepen is dat het blok niet goed kan tegen hogere toerentallen. Dus als je die route neemt dan moet je wat gaan doen het inwendige van je motor. Bij een compressor speelt dat niet. Nogmaals ik heb het van horen zegge en hoop ook dat het waar is.

Geplaatst: 21 sep 2005 18:35
door jans
Een andere bewekte kop ,met natrium gekoelde kleppen geeft buiten een pk of 20 ook een zeer stabiele motor. ( is mij verteld )
Geplaatst: 21 sep 2005 18:39
door stef666
Thorney verhoogt met een remap (Stage 1) het toerental tot 6850 Rpm. Zonder aanpassingen, Volgens mij gaan er bij een remap met toerentallen boven de 7100 alleen andere klepveren in.
Geplaatst: 21 sep 2005 18:45
door jans
Tja , zo zie je maar weer . De tijd zal het leren.
Hoelang lopen er al 2.2 's met compressor

is hier al iets van bekend

Geplaatst: 21 sep 2005 18:48
door Piet
jans schreef:Tja , zo zie je maar weer . De tijd zal het leren.
Hoelang lopen er al 2.2 's met compressor

is hier al iets van bekend

Ja zeker, Alleen kan ik dat soort details me nooit herinneren. Maarten!
