Ben niet helemaal mee wat je hier bedoeld?? (en met cylinderblok wil je daar hetzelfde mee bedoelen als cylinderkop???? )RollatorGT schreef:Hoi Werner,
Achteraf wijsheid claimen is altijd makkelijk maar lees toch even mijn reactie van 07-08- 2016 (22.34 uur).
Een lekke koppakking kan merk/type en/of km stand bepalend zijn of extreem gebruik, vooral bij koude motor.
Een scheurtje in het cilinderblok wijst veelal op langdurige oververhitting door b.v. gebrek aan koelvloeistof.
Hierbij mijn welgemeende compliment voor de handelingen om de Speedster weer op de weg te krijgen.
Groeten, Henk.
Ik volgens mij toch de juiste volgorde der dingen gevolgd....alle dingen buiten het motorblok uitgesloten (radiator, waterpomp en oliekoeler)
Dan cylinderkop laten testen en reviseren (en bij de test hebben ze om de één of andere reden de scheur niet gevonden) en daar is het dus misgelopen.
Verder heeft de speedster nooit met te weinig koelwater gereden, toch niet de vier jaar dat ik hem al in mijn bezit heb.
wordt vervolgd.......