Wat je ook maakt, in ieder geval dat PCV gat afsluiten zodat je geen boostdruk je carter in blaast!
(En eventuele afdichtboutjes/schroefjes e.d. goed vastzetten zodat je deze niet later je motorblok in zuigt...)
Ik las dat ik het boutje in het gaatje moest draaien, met de kop naar het blok gericht...
dat vond ik vreemd, want de druk komt vanaf het inlet spruitstuk, je zou dan zeggen dat je wilt dat de kop door de druk tegen het plaatje drukt, maar ze zeggen dus dat hij andersom moet...??? Wat is de logica hierachter? Ik ga sowieso lijm of Loctide gebruiken..
Als je dat boutje eruit blaast richting carterventilatie opening is dat zo erg nog niet. Maar als je 'm je inlaatspruitstuk inzuigt dat is de volgende halte je kop (klep/zuiger/klep); veel kans op grote ellende dus.
Houd er wel rekening mee dat mijn setup qua carterventilatie APK afkeur is. Je mag nl niet ventileren in de atmosfeer. Ik heb dus een losse slang op mijn intakepijp zitten welke ik kan aansluiten op de plaats van het filtertje op de catchcan. Dan heb je een vacuum en gesloten circuit.
Mooi, duidelijk!
Even ergens een klein filtertje en catchcan vandaan ritselen en we zijn klaar! APK moet ik even over nadenken ja, kunnen ze dat controleren??
Speerke is bezig met een werkend PCV circuit op de 2.4 inlet dmv een terugslag klep... ben erg benieuwd waar hij mee komt!
Anders gewoon een slang van de catchtank 'uitlaat' naar een punt vlak achter het luchtfilter voeren. Vrij simpel.
Niet direct vacuum, maar voldoet prima aan de eisen mbt. een gesloten systeem en de catchtank (mits een beetje redelijke met schotten of staalwol) vist wel evt. oliedruppels er uit.
timmyboy55 schreef:De TMAP sensor past niet op de bestaande plek van het 2.4 Inlaat.... Help
Tja.... Je bent een custom turbo ombouw aan het doen en je zult dus nog veel meer van dit soort dingen gaan tegenkomen.
Als het niet pas te maken is kun je altijd nog een gewone 2 bar Delphi MAP sensor gebruiken met de losse temperatuurmeter ergens na je intercooler.
Slangetje op je fuelregelaar is overigens een eigen keuze hoe je dat maakt en instelt in OBD. Origineel heeft je opel je een fixed pressure regelaar waarbij ie de omgevingsdruk als basis heeft (via luchtfilterbuis). Veel SC's rijden echter met een boost referenced regelaar, waarbij ie aangesloten is op de druk in je inlaatspruitstuk.