Is OEM spruitstuk ook tenzij jij hem vervangen had, begin eerst al eens met een feullearn sessie na het aanpassen van de uitlaat, dacht dat hij was afgesteld 1 veilige map 260pk 2 sprint map waar het max van de setup uitkomt en een pop en bangs map. ( Met de 260pk map is hij bij mij vertrokken en heeft hij nog veel veranderd eraan)
Man reed wel zonder cat rond, dus de mappings gaan zeker niet juist zijn.
De eigenaar voor jou is er ook nog aan het prutsen geweest.
Ipv hem op de rollen te zetten kan je ook zelf de tijd nemen om dit allemaal "veilig" te maken door simpelweg Frank een veilige map te vragen voor je setup en van hieruit verder werken
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Nieuw hier
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2402
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Nieuw hier
30/08/14 meet and greet.
-
- Nieuw lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 14 feb 2023 18:32
Re: Nieuw hier
Vermogen pakte gelukkig goed uit!.
Vanmiddag bij van Vught op de test bank geweest.
251pk en 323nm koppel
Hij loopt perfect en alles binnen de waardes
Dus denk dat hij toch wel aardig schier staat afgesteld nu.
Vanmiddag bij van Vught op de test bank geweest.
251pk en 323nm koppel
Hij loopt perfect en alles binnen de waardes
Dus denk dat hij toch wel aardig schier staat afgesteld nu.
- Bijlagen
-
- 4E6C02C4-363D-4194-B594-C3D66925D11F.jpeg
- (147.1 KiB) 72 keer gedownload
-
- 65891293-F027-4EFD-8CFC-D5CC95212489.jpeg
- (81.91 KiB) 63 keer gedownload
-
- 8F233F37-8CC1-4573-AF7A-9DD229A0B86B.jpeg
- (179.45 KiB) 60 keer gedownload
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2402
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Nieuw hier
Is idd de perfecte curve voor een supercharger, we leren hier weer uit dat de setup niets oplevert extra.
Gepoorte SC, 2.8 pully, grote gasklep, uitlaat.
Restrictie zit idd in het spruitstuk dan.
Wel de perfecte curve om veilig en zonder zorgen verder te rijden.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Gepoorte SC, 2.8 pully, grote gasklep, uitlaat.
Restrictie zit idd in het spruitstuk dan.
Wel de perfecte curve om veilig en zonder zorgen verder te rijden.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Nieuw hier
Nette Speedster geworden.
Wat zit hier precies in qua motor/SC aanpassingen?
Die curve is een beetje standaard SC, maar piekt wat vroeg. Een standaard 2.2 blok kun je vrij safe naar 7000rpm draaien.
Ik lees hier kleinere poelie (2.8"?) en wat grotere gasklep (neem aan de "LSJ" 68mm)?

Wat zit hier precies in qua motor/SC aanpassingen?
Die curve is een beetje standaard SC, maar piekt wat vroeg. Een standaard 2.2 blok kun je vrij safe naar 7000rpm draaien.
Ik lees hier kleinere poelie (2.8"?) en wat grotere gasklep (neem aan de "LSJ" 68mm)?
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2402
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Nieuw hier
Gepoorte compressor en mainfold, ls4 gasklep, 2.8" pully standaard spruitstuk, Siemens injectors (weet niet meer maar dacht de grootste die je in obd tuner kunt kiezen)
Ik had de 2de vorige eigenaar, toen aangeraden om de toerenbegrenzer lager te zetten zodat de motor op een veilige pk uitkwam ( dat stuk heeft hij dus geluisterd)
Maar je hebt ook normaal nog andere maps in de ECU zitten die normaal meer moeten geven
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Ik had de 2de vorige eigenaar, toen aangeraden om de toerenbegrenzer lager te zetten zodat de motor op een veilige pk uitkwam ( dat stuk heeft hij dus geluisterd)
Maar je hebt ook normaal nog andere maps in de ECU zitten die normaal meer moeten geven
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Nieuw hier
Gepoorte compressor en manifold => Een M62 compressor "poorten" heb ik nog nooit verbetering van gezien. Intake manifold bewerken helpt waarschijnlijk wel iets, maar alleen bij veel pk's. (ik rij zelf ook met een Harrop charger erop en 300+)
ls4 gasklep => totale overkill met gevoelige gasrespons. Snel terugbouwen naar de 68mm LSJ klep!
2.8" pully => Verschuift de koppelcurve naar beneden en geeft meer compressorhitte. Ik zou het bij een 3.1 of 3.0 houden. (Std poelie = 3.25")
standaard spruitstuk => Als de rest van de uitlaat gedaan is, dan merk je een ander spruitstuk wel; hij draait allemaal wat lekkerder in z'n toeren. Maar goed spruitstuk = €€€
Siemens injectors; prima.
(weet niet meer maar dacht de grootste die je in obd tuner kunt kiezen)
Ik had de 2de vorige eigenaar, toen aangeraden om de toerenbegrenzer lager te zetten zodat de motor op een veilige pk uitkwam ( dat stuk heeft hij dus geluisterd)
=> Beetje apart om wel andere poelie te zetten, maar dan de ecu in toeren te begrenzen. Iets grotere poelie terug erop en wat meer toeren = meer lol.
Maar je hebt ook normaal nog andere maps in de ECU zitten die normaal meer moeten geven
ls4 gasklep => totale overkill met gevoelige gasrespons. Snel terugbouwen naar de 68mm LSJ klep!
2.8" pully => Verschuift de koppelcurve naar beneden en geeft meer compressorhitte. Ik zou het bij een 3.1 of 3.0 houden. (Std poelie = 3.25")
standaard spruitstuk => Als de rest van de uitlaat gedaan is, dan merk je een ander spruitstuk wel; hij draait allemaal wat lekkerder in z'n toeren. Maar goed spruitstuk = €€€
Siemens injectors; prima.
(weet niet meer maar dacht de grootste die je in obd tuner kunt kiezen)
Ik had de 2de vorige eigenaar, toen aangeraden om de toerenbegrenzer lager te zetten zodat de motor op een veilige pk uitkwam ( dat stuk heeft hij dus geluisterd)
=> Beetje apart om wel andere poelie te zetten, maar dan de ecu in toeren te begrenzen. Iets grotere poelie terug erop en wat meer toeren = meer lol.

Maar je hebt ook normaal nog andere maps in de ECU zitten die normaal meer moeten geven
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2402
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Nieuw hier
Idd was allemaal raar maar die man wou het zo, 3" is idd de beste pully alles kleiner ga gewoon meer hitte creëren.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.