Pagina 3 van 6
Geplaatst: 20 okt 2005 8:26
door bassie
Martin schreef:
En hoe zit het dan met andere nokkenassen, toen ik bij (wij) bij v-max waren had hij er over dat je alleen zoveel pk er bij kon krijgen met andere nokkenassen en remapping.
Gr,Martin
Yes. met een gewijzigde benzinepomp zou dit een kleine 30 extra paarden opleveren.
Met spruitstuk: een kleine 40 ?? Of mag is die optelsom niet maken ?
gr. Ben
Geplaatst: 20 okt 2005 9:18
door jans
Ben"' zal V max vanmiddag , of morgen wel vragen hoe het zit.
Geplaatst: 20 okt 2005 10:16
door Marcel
Dat zou niet zo duur zijn, 35-40 pk extra voor een kleine € 2000,- blijft wel een hoop geld, maar als je kijkt wat Nitrons kosten, een paar leuke velgen of een volledige milltek, als je al deze fratsen op je speedstertje doet ben je zo een kleine € 7.000,- tot € 8.000,- verder
Maar je rijd voor rond € 37.000,- (als je van de laatste nieuwprijs uitgaat) wel een zeer goed rijdende 180+pk sportauto

Geplaatst: 20 okt 2005 10:32
door Martin
jans schreef:Martin
Dat van dat spruitstuk is van de laatste tijd.Die nokkenassen kunnen dan ook nog steeds
gr jans
Samen dan 50 PK extra

Geplaatst: 20 okt 2005 10:40
door bassie
Ja, maar dan moet je hem wel 2 keer laten chippen...
@Jans: das mooi man als je dat kan vragen. Kunnen we hem binnenkort wellicht eens echt op z'n donder trappen. Gewichts/PK verhouding komt dan immers erg dicht bij de T te liggen.

Geplaatst: 20 okt 2005 10:50
door Marcel
jans schreef:Heb niks geschreven over piekerig
Heb dus gezegd, vanaf 3000 rpm 20 / 25 pk erbij, en gelijkmatig tot de begrenzer. Als er mensen zijn die dit niet willen, gewoon naar Htec gaan.
( of niks doen).
Jan heeft het over 20-25 pk erbij
Andere nokkenas geeft volgens de VMax website 15 pk extra.
Kom ik dus op 35-40 pk extra.
Is toch 182 - 187 pk
Bij 845 kg geeft inderdaad 4.64 - 4.52 kg/pk.
De Turbo heeft 4.52 kg/pk.
Ik denk dat de Turbo wel een hoger koppel zal houden bij een lager toerental, dus de Turbo zal volgens mij nog wel sneller zijn

Geplaatst: 20 okt 2005 11:14
door Maik
40pk erbij voor minder dan 2000 euro?
Gaat niet lukken bij de 2.2 ben ik bang...
Geplaatst: 20 okt 2005 12:16
door stevenflappy
Nou als ik dit allemaal lees is er maar 1 ding nog belangrijk:
Jans:Bellen,Bellen,Bellen,Bellen,Bellen!!!!!!!!

Geplaatst: 20 okt 2005 13:30
door markv
Ach, het is heel simpel, vermogens winsten op verschillende punten mag je niet zomaar bij elkaar optellen, dus...
Meer als 175/180PK halen zonder iets aan de inlaat te doen is niet echt een mogelijkheid..
Mark
Geplaatst: 20 okt 2005 14:47
door jans
Ben net terug van Vmax, en het komt hier ongeveer op neer.
Spruitstuk, zónder prekat-- nokken assen-- en de software. geven volgens Vmax 175 pk minimaal tot 180 max.
De nokkenassen van een 2.2 zijn niet goedkoop, 600 euro en ongeveer 200 voor het werk.
Geplaatst: 20 okt 2005 14:52
door YvoTuk
Jans, de 2.2 is toch een standaard (geen VVC) motor? Heb je enig idee waarom die nokkenstokken zo giga duur moeten zijn?
Geplaatst: 20 okt 2005 14:52
door Marcel
Okee........dus
€ 600,- spruitstuk
€ 449,- software
€ 800,- nokkenassen geplaatst
Dus voor € 1.849,- krijg je 175 - 180 pk
Mwa ik moet zeggen, mooi prijsje en leuke winst.
Ben benieuwd als de eerste geweest is en op de rollenbank is geweest wat er echt uit komt.
Geplaatst: 20 okt 2005 15:52
door markv
De 2.2 is idd gewoon standaard motor, geen VVC of andere ongein.
Ik vraag me trouwens wel af hoe dat ding gaat lopen met andere nokkenassen. Kan me goed voorstellen dat het een beetje zo'n Elise 160pk actie wordt, zo'n rochel stationair motor

. Klinkt natuurlijk wel HEEEL sportief

.
Mark
Geplaatst: 20 okt 2005 16:46
door Maik
Dat schijnt best mee te vallen Mark, tenminste, als je niet HEEL gek gaat doen met je nokkenassen (qua timing).
Ik kan mij een topic herinneren op het VX forum, waarin iemand een licht vliegwiel had gemonteerd en redelijk snelle nokkenassen. Hij vond het erg meevallen, heel weinig verschil...
Geplaatst: 20 okt 2005 17:18
door Arno
markv schreef:Kan me goed voorstellen dat het een beetje zo'n Elise 160pk actie wordt, zo'n rochel stationair motor

. Klinkt natuurlijk wel HEEEL sportief

.
Hangt heel erg van de keuze van de nokkenassen en de juiste timing ervan af.
De Sport160 S1 was beetje erg slecht voorbeeld hiervan. Beetje te wilde nokjes, niet zo geweldige mapping en over het algemeen vrij brak getimede nokkenassen. Resultaat was een 1200rpm 'stationair'..
Yvo heeft voor de Honda een setje asjes (en milde kop-bewerking) in de K-serie gehad van Thielert die volgens mij ook bijna 160 Pk leverden, maar dat vrijwel zonder merkbaar verschil qua lopen van de motor.
Als we dat doortrekken naar de 2.2 Speedster dan zou op het normale inlaatspruitstuk, een verbeterd uitlaatspruitstuk en met behoorlijke, maar niet te agressieve nokkenassen (bijv. een BP270 of 633 profiel) met juiste timing zeker tussen de 170 a 180PK mogelijk moeten zijn met vrijwel normaal stationair lopen.
Ik weet alleen niet in hoeverre de 2.2 kop nog zou moeten worden bewerkt of dat de verbrandigskamers, kanalen en de kleppen al goed genoeg zijn qua stromings-capaciteit.
Bye, Arno.