De hulp van een equalizer zal je echt wel fijn vinden hoor Mark.
Juist omdat je in de speedster het geluid wat harder moet zetten is het lekker om die irritante harde middentonen wat terug te regelen.
Waarom neem je niet het 1 goedkopere broertje van die van mij?
Zitten ietsje minder opties op maar wel GIGAmp3 (1000 songs op een dvd dus erg lekker) EN een 7 bands equalizer.
Op het www te koop voor ongeveer 290euro (www.hifidump.nl)... die 9 tientjes meer kan je toch wel lijen?
Ik heb een mooie Kenwood radio cd mp3 met een wegklap frontje speciaal voor cabrio's. Ook heb ik 2 paar baxen van JBL. Ik heb een perfect geluid erin zitten.
markv schreef:Op die VDO zit ook een equilizer. Zelfs nog eentje die zichzelf kan inregelen op basis van de karakteristieken in de auto d.m.v. een microfoon..
Lijkt me toch wel voldoende??
Mark
Sh*t.... je bent bevangen door het gevreesde VDO virus!!!
Niets meer aan te doen....
Maar ik heb een beetje dezelfde vraag als Jans. Wat moet je met ICE in een Speedster? De radio heb ik tijdens stevig toeren nooit aan, en als ik een keer een langere afstand afleg met de Speedster dan heb ik oordoppen in. En raar maar waar, daardoor wordt de kwaliteit van de klanken van de VDO's ook nog eens beter te appreciëren.
Ik rij duidelijk meer in de auto dan jullie merk ik (Mark even buiten beschouwing gelaten dan, maar die heeft een raar virus... ).
ICE in de auto? Is een beetje overdreven met een middeklasse radio en instapspeakertjes (van dat merk dan)...
Maar wel een lekker geluidje
Oordoppen komen er ook hier aan, en dan wordt het volgens jou dus NOG meer genieten .
Maar ik heb een beetje dezelfde vraag als Jans. Wat moet je met ICE in een Speedster? De radio heb ik tijdens stevig toeren nooit aan, en als ik een keer een langere afstand afleg met de Speedster dan heb ik oordoppen in. En raar maar waar, daardoor wordt de kwaliteit van de klanken van de VDO's ook nog eens beter te appreciëren.
Maar ik heb een beetje dezelfde vraag als Jans. Wat moet je met ICE in een Speedster? De radio heb ik tijdens stevig toeren nooit aan, en als ik een keer een langere afstand afleg met de Speedster dan heb ik oordoppen in. En raar maar waar, daardoor wordt de kwaliteit van de klanken van de VDO's ook nog eens beter te appreciëren.
Tja, het is maar hoe je het wilt noemen, ICE of gewoon een autoradio. Radio heb ik vrijwel continue aan, al is het maar voor weer/verkeer berichten. Ook als ik veel snelweg moet doen met de auto en met oordopjes in rij. Maar dat is meestal niet het geval. De auto is gemaakt voor slingerweggetjes, dusja snelweg rij ik dan zo min mogelijk..
Zoals ik al eerder schreef vind ik het onzin om een duur geluidsysteem in de auto te zetten. Het gaat mij meer om de functionaliteit. Ik heb geen zin om met wazig constructies een mp3 speler aan m'n radio te knopen, dus ga ik een nieuwe kopen die wel mp3 kan.
Verder vind ik de functies van de VDO gewoon goed. Bij het rijden heb ik vrijwel altijd de temperatuur display voor staan, zeker in de winter. Erg handig om in de gaten te houden wat ik kan verwachten op de weg.
En zoals anderen ook al schrijven de kwaliteit van de VDO is voldoende.
Ben het er geheel mee eens.
Als ik goede muziek, van een zeer goede kwaliteit wil horen, zet ik mijn
installatie thuis wel aan.denon AVC-A1 SR. 8 keer 220 watt.Met 8 canton
luidsprekers 8 keer 600 watt .82 kg per stuk, speciaal om inbrekers een hernia te bezorgen
Ik ben er al jaren erg tevreden over, en in transparante kleur vallen ze ook nauwelijks op. Ik gebruik ze (soms) op m'n werk, tijdens het hobbyen (bosmaaier, circelzaag, F1-wedstrijden, popconcerten enz.) en nu dus ook bij lange afstanden in de Speedster. Zelf heb ik de blauwe en witte filtertjes liggen, ze zijn eenvoudig zelf te wisselen.
Ik heb een 8 jaar oude Panasonic welke ik nog had liggen gemonteerd, met name omdat de volume knop van mijn org VDO meestal dienst weigerde. En ik was verast door de verbeteing in geluidskwaliteit. Ik heb nog steeds de standaard VDO speakers en heb ook niets aan de bekabeling gedaan. Alleen de radio gewisseld.
Dit oude beestje heeft wel een Mos-fet eindtrap en nog de ouderwetse Loudness functie, welke laag en hoog wat extra kleurt en dat maakt de verstaanbaarheid van de radio ook beter. (het te luide middengebied zoals Maik het omschreef, is daardoor wat meer op de achtergrond)
Om goed geluid in de speedster te krijgen, moet je wel erg veel aanpassen en zodra je rijd met al die rijgeluiden is het toch beroert.
markv schreef:Tja, het is maar hoe je het wilt noemen, ICE of gewoon een autoradio. Radio heb ik vrijwel continue aan, al is het maar voor weer/verkeer berichten. Ook als ik veel snelweg moet doen met de auto en met oordopjes in rij. Maar dat is meestal niet het geval. De auto is gemaakt voor slingerweggetjes, dusja snelweg rij ik dan zo min mogelijk..
Zoals ik al eerder schreef vind ik het onzin om een duur geluidsysteem in de auto te zetten. Het gaat mij meer om de functionaliteit. Ik heb geen zin om met wazig constructies een mp3 speler aan m'n radio te knopen, dus ga ik een nieuwe kopen die wel mp3 kan.
Verder vind ik de functies van de VDO gewoon goed. Bij het rijden heb ik vrijwel altijd de temperatuur display voor staan, zeker in de winter. Erg handig om in de gaten te houden wat ik kan verwachten op de weg.
En zoals anderen ook al schrijven de kwaliteit van de VDO is voldoende.
Dusja, ik zie het probleem niet echt??
Mark
Tsja, als jij de functies handig vindt en het geluid goed genoeg, dan is er niets mis met een VDO natuurlijk. Maar als jij MP3 wilt luisteren vanaf een cd, dan kunnen er "maar" 150 nummers op. JVC heeft nu als enige dus een speler die DVD mp3's slikt, dan praat je over 1000 nummers. Dat is wel wat handiger dan (toch?). Meer voordelen voor jou kan ik niet meer verzinnen dan .