Zandvoort 2006
Een paar jaar geleden op Assen hadden we ook Prodrive.
S''morgens een stukje theorie, en toen naar de baan. Je had de mogelijkheid om dus ook met iemand van Prodrive samen te rijden.
Voor alle bochten stonden pionnen waar je moest remmen en insturen.
Verder mochten we de hele middag vrij rijden. Sluit me dus wat al die extra's ,bij de rest aan. Heeft met de speedster niet zoveel nut.
Wat het verhaal ,betreft autoverzekering , hoe meer ik lees , hoe onduidelijker het wordt.
S''morgens een stukje theorie, en toen naar de baan. Je had de mogelijkheid om dus ook met iemand van Prodrive samen te rijden.
Voor alle bochten stonden pionnen waar je moest remmen en insturen.
Verder mochten we de hele middag vrij rijden. Sluit me dus wat al die extra's ,bij de rest aan. Heeft met de speedster niet zoveel nut.
Wat het verhaal ,betreft autoverzekering , hoe meer ik lees , hoe onduidelijker het wordt.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
HJ Persoonlijk zat ik te denken aan: Zithouding ( valt niet zo héélveel aan te veranderen ) Meerijden van de instructeur ( als ie er in past )
en de Rem proef. En de rest van de dag vrij rijden.
Wat de verzekering betreft, lees ik , dat indien je er voor verzekerd bent, je eigen verzekering altijd voorgaat
waar bet je dan voor
En wat betekenen al die code's P.97 - artikel 04 - 05 - 21. Lid 1 en 2

Wat de verzekering betreft, lees ik , dat indien je er voor verzekerd bent, je eigen verzekering altijd voorgaat


En wat betekenen al die code's P.97 - artikel 04 - 05 - 21. Lid 1 en 2

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ik heb hetzelfde gevoel als Wilbert, Stephan en Jans. Ik zou graag meer willen rijden op het circuit zelf. Maar dan ook wel met begeleiding, rempunten, etc. Een klein beetje van dat andere vind ik wel oke (niet iedereen heeft al meegedaan aan de Prodrive cursussen.
Als het dus bv een uurtje oefeningen is dan vind ik het wel oke. Een remoefening bv, maar ook de bermproef lijkt mij nog redelijk nuttig, ook al is het bijna onbegonnen werk om hem op te vangen, het is mijns inziens nuttig om het te ervaren, omdat je dan echt weet dat je niet uit de berm moet sturen, maar rechtdoor moet rijden en je snelheid eruit halen).
Maar geef mij maar zoveel mogelijk track time
Als het dus bv een uurtje oefeningen is dan vind ik het wel oke. Een remoefening bv, maar ook de bermproef lijkt mij nog redelijk nuttig, ook al is het bijna onbegonnen werk om hem op te vangen, het is mijns inziens nuttig om het te ervaren, omdat je dan echt weet dat je niet uit de berm moet sturen, maar rechtdoor moet rijden en je snelheid eruit halen).
Maar geef mij maar zoveel mogelijk track time


- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
@Maik, ik ga het bespreken. Mijn voorkeur gaat ook uit naar veel Track-tijd. Echter weet ik niet of iedereen dat wil (blijkbaar wel dus).
Zithouding is ook zo besproken, het stoeltje kan immers alleen maar naar voren en naar achteren. En belangrijk is hoe je het stuur vasthoudt. Dit lijkt eenvoudig maar dat is niet zo.
Remproef lijkt mij ook nuttig.
Formatierijden lijkt mij ook wel gaaf.
@Jans, ze bedoelen dat als je eigen verzekering de schade dekt dat je die aan moet spreken. Echter zal jouw eigen verzekering geen schade dekken op het circuit. De voorwaarden ontvang je nog (als je mee doet).
Nog meer ideeen?
Zithouding is ook zo besproken, het stoeltje kan immers alleen maar naar voren en naar achteren. En belangrijk is hoe je het stuur vasthoudt. Dit lijkt eenvoudig maar dat is niet zo.
Remproef lijkt mij ook nuttig.
Formatierijden lijkt mij ook wel gaaf.
@Jans, ze bedoelen dat als je eigen verzekering de schade dekt dat je die aan moet spreken. Echter zal jouw eigen verzekering geen schade dekken op het circuit. De voorwaarden ontvang je nog (als je mee doet).
Nog meer ideeen?
Lotus Elise S2
- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
- Locatie: Groningen
HJ.
Niet om je goede initiatief onderuit te halen hoor Hendrik Jan, maar nu
ik het programma zie, valt mij dat toch een beetje tegen.
Ik denk dat de meeste die mee willen doen, toch al wel (heel) wat
jaartjes rijervaring hebben en bij zaken als : "achteruit rijden op de
spiegels", "rijden door een smalle doorgang" en "keren in een straat"
niet direkt het klamme zweet uitbreekt.
Hiervoor hoef je mijns inziens ook niet naar een circuit, maar kan je
ook gewoon zelf op een rustig industrieterrein oefenen, als je dat wilt.
Ik was ook in de veronderstelling dat het meer een "circuitdag" zou
worden, dus leren hoe je ideale lijnen rijdt, op snelheid een bocht
nemen, rempunten bepalen etc.
Hierbij passen misschien een paar onderdelen uit het door jou genoemde
programma wel in, bv. formatierijden, uitwijkproef en bermproef(zaken
die op het circuit, op hogere snelheid, ook kunnen voor komen, dus nuttig
kunnen zijn).
Misschien is dit alles wel bespreekbaar en aan te passen?? Ik denk
in ieder geval dat het dan voor ons, Speedsterrijders, een leukere
en meer leerzame dag zal worden.
Nogmaals Hendrik jan, Ik hoop niet dat je je aangevallen zult voelen
door de commentaren, maar we moeten er toch ruim honderdvijftig Euro
voor betalen en dan wil je wel wat dingen doen/leren, die op het circuit
wel kunnen/mogen en op de openbare weg in principe niet.
Even voor de goede orde: ik zeg niet af of zo, maar ik hoop wel dat
je een iets aantrekkelijker programma kan realiseren
Groeten.
Paul
Niet om je goede initiatief onderuit te halen hoor Hendrik Jan, maar nu
ik het programma zie, valt mij dat toch een beetje tegen.
Ik denk dat de meeste die mee willen doen, toch al wel (heel) wat
jaartjes rijervaring hebben en bij zaken als : "achteruit rijden op de
spiegels", "rijden door een smalle doorgang" en "keren in een straat"
niet direkt het klamme zweet uitbreekt.

Hiervoor hoef je mijns inziens ook niet naar een circuit, maar kan je
ook gewoon zelf op een rustig industrieterrein oefenen, als je dat wilt.
Ik was ook in de veronderstelling dat het meer een "circuitdag" zou
worden, dus leren hoe je ideale lijnen rijdt, op snelheid een bocht
nemen, rempunten bepalen etc.
Hierbij passen misschien een paar onderdelen uit het door jou genoemde
programma wel in, bv. formatierijden, uitwijkproef en bermproef(zaken
die op het circuit, op hogere snelheid, ook kunnen voor komen, dus nuttig
kunnen zijn).
Misschien is dit alles wel bespreekbaar en aan te passen?? Ik denk
in ieder geval dat het dan voor ons, Speedsterrijders, een leukere
en meer leerzame dag zal worden.
Nogmaals Hendrik jan, Ik hoop niet dat je je aangevallen zult voelen
door de commentaren, maar we moeten er toch ruim honderdvijftig Euro
voor betalen en dan wil je wel wat dingen doen/leren, die op het circuit
wel kunnen/mogen en op de openbare weg in principe niet.

Even voor de goede orde: ik zeg niet af of zo, maar ik hoop wel dat
je een iets aantrekkelijker programma kan realiseren

Groeten.
Paul
Cars are fun and without fun, life is nothing.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Hallo Paul,
Ik heb het standaard programma opgevraagd. Er zijn mogelijkheden om dit aan te passen. Volgens mij wordt het langzaam duidelijk hoe we de dag willen.
Het is niet aan mij om het programma te kiezen dus vandaar dat ik jullie hulp heb ingeroepen.
Zondagavond gaat er een mail de deur uit met onze wensen.
Ik kan mij goed vinden in jouw idee over het programma.
Ik heb het standaard programma opgevraagd. Er zijn mogelijkheden om dit aan te passen. Volgens mij wordt het langzaam duidelijk hoe we de dag willen.
Het is niet aan mij om het programma te kiezen dus vandaar dat ik jullie hulp heb ingeroepen.
Zondagavond gaat er een mail de deur uit met onze wensen.
Ik kan mij goed vinden in jouw idee over het programma.
Lotus Elise S2
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Vandaag reactie gehad van Raceplanet.
Graag jullie mening over het voorstel.
Kort samengevat komt het hier op neer:
Aanpassen zoals wij dat willen kan. Dus bepaalde onderdelen weglaten en vrij rijden toevoegen. Echter voor vrij rijden moeten we de baan afhuren en dan komen daar kosten bij van € 1.025,- (zie onderstaande mail).
Als ik uit ga van 15 auto's kom ik op het volgende plaatje:
1. Programma Raceplanet € 135,-
2. Huur baan (1.025/15) ca € 70,-
3. Verzekering € 25,- (voor een 2004 2.2, een Turbo kost € 15,- meer om te verzekeren)
Totaal € 230,- (Turbo € 245,-)
Hebben we 25 deelnemers dan kost het € 200,- (Turbo € 215,-)
Mail van Raceplanet:
Hallo Hendik-Jan,
Wij kunnen het programma grotendeels op uw wensen aanpassen, alleen het vrij rijden is een probleem, wij doen dit nooit met onze deelnemers. Ook omdat er tijdens onze dagen ook andere bedrijven met hun deelnemers op de baan aanwezig zijn, wij rijden dus altijd in treintjes achter een instructeur. Wij kunnen wel vrij rijden in het programma aanbieden maar daarvoor zouden wij de baan alleen voor jullie groep moeten huren en hierdoor zal het prijskaartje er heel anders uit gaan zien, bovenop de kosten voor de Rijvaardigheidstraining komt dan nog ongeveer € 1.025,- per uur aan circuithuur.
Mocht u verder vragen hebben dan hoor ik dat graag van u.
Met vriendelijke groet,
Bleekemolens Raceplanet
Kelly van der Poel
Dat in treintje rijden gaat nog vrij hard. Bij vrij rijden dus geen treintje.
Graag jullie mening over het voorstel.
Kort samengevat komt het hier op neer:
Aanpassen zoals wij dat willen kan. Dus bepaalde onderdelen weglaten en vrij rijden toevoegen. Echter voor vrij rijden moeten we de baan afhuren en dan komen daar kosten bij van € 1.025,- (zie onderstaande mail).
Als ik uit ga van 15 auto's kom ik op het volgende plaatje:
1. Programma Raceplanet € 135,-
2. Huur baan (1.025/15) ca € 70,-
3. Verzekering € 25,- (voor een 2004 2.2, een Turbo kost € 15,- meer om te verzekeren)
Totaal € 230,- (Turbo € 245,-)
Hebben we 25 deelnemers dan kost het € 200,- (Turbo € 215,-)
Mail van Raceplanet:
Hallo Hendik-Jan,
Wij kunnen het programma grotendeels op uw wensen aanpassen, alleen het vrij rijden is een probleem, wij doen dit nooit met onze deelnemers. Ook omdat er tijdens onze dagen ook andere bedrijven met hun deelnemers op de baan aanwezig zijn, wij rijden dus altijd in treintjes achter een instructeur. Wij kunnen wel vrij rijden in het programma aanbieden maar daarvoor zouden wij de baan alleen voor jullie groep moeten huren en hierdoor zal het prijskaartje er heel anders uit gaan zien, bovenop de kosten voor de Rijvaardigheidstraining komt dan nog ongeveer € 1.025,- per uur aan circuithuur.
Mocht u verder vragen hebben dan hoor ik dat graag van u.
Met vriendelijke groet,
Bleekemolens Raceplanet
Kelly van der Poel
Dat in treintje rijden gaat nog vrij hard. Bij vrij rijden dus geen treintje.
Lotus Elise S2
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Als we er voor zorgen dat we met 25 auto's (Speedster en Elise/Exige) zijn dan valt het nog mee.jans schreef:Hmm, dat kon in Assen 2 jaar geleden voor totaal 180 euro wel![]()
Oók van Prodrive.denk dat ze de prijzen aangapast hebben dan
En in de oude gevraagde offerte, zat dat vrij rijden dus niet in
Lotus Elise S2