Pagina 21 van 23

Geplaatst: 19 nov 2007 21:58
door Herman
Deleted

Geplaatst: 19 nov 2007 22:10
door Herman
Deleted

Geplaatst: 20 nov 2007 20:41
door Herman
Deleted

Geplaatst: 21 nov 2007 7:24
door Arno
Herman schreef: Veel minder gaat niet lukken denk ik :?:
Jawel.. Stalen fusee vervangen door een alu variant..

Scheelt je ook nog iets, hoewel je dan wel in het gebeid van de 'diminishing returns' gaat komen.

Afbeelding

Bye, Arno.

Geplaatst: 22 nov 2007 20:36
door Herman
Deleted

Geplaatst: 23 nov 2007 19:32
door Herman
Deleted

Geplaatst: 23 nov 2007 20:33
door Herman
Deleted

Geplaatst: 23 nov 2007 21:46
door Dominique
Staal is bijna 3x zo zwaar als een alu-legering.
Beslist een gewichtsbesparing en bovendien in het onafgeveerde gedeelte van je auto. Ook voordeel in car handling!

Ik denk niet dat je je naaf zo even over kan zetten. De naaf compleet met lager is een geheel, onderhoudsvrij en niet afstelbaar. Deze zit met 3 bouten vast aan de naafdrager. Het zou GM niet zijn als ze niet hun eigen steekmaat zouden ontwikkelen. :?
Arno kan je waarschijnlijk meer vertellen over de verschillen tussen de Lotus en de Speedster naven.

Geplaatst: 24 nov 2007 9:28
door Arno
Herman schreef: Ik weet niet of je daarmee veel bespaart, de stalen versie lijkt wat kleiner (en ook sterker). Heeft iemand de gewichten gemeten? En daarbij ga je dan van 5x110 naar 4x110(?) en kun je op zoek naar andere velgen. Of kun je dat omzetten?
Nee, je kunt gewoon de lager/naaf units van de Speedster (nou ja.. Vectra) er op zetten. Die zijn gewoon uitwisselbaar en zitten met een 3-tal bouten aan de gusee vast.

Deze vervangende fusee's zijn lichter en sterker als de originele, maar zoals ik al aangaf ga je hooguit een kilo'tje of zo besparen.

Grootste voordeel van deze constructie fusee's zit 'm in de spoorstangen die nu echt dubbel vast zitten in plaats van maar aan 1 kant (kunnen dus niet meer buigen) en dat de hele as/naaf ongeveer 15mm hoger in de fusee zit. Oh.. Je hebt dan dus ook nieuwe spoorstangen nodig..

Hiermee verlaag je de auto meteen 15mm, maar hou je de hoek van de wishbones tov de auto goed. Als je de auto 'conventioneel' verlaagt dan ga je uiteindelijk de wishbones te ver schuin zetten om de juiste sporing bij in- en uitveren te handhaven.

De alu fusee's geleiden de warmte van de lagers en de homikineten ook wat beter, dus kunnen daar nog wt helpen qua levensduur bij circuitgebruik.

Vrij serieuze modificatie dus en kost ook behoorlijk wat geld.

Vandaar dat ik al opmerkte dat je in een 'area of diminishing returns' gaat komen. Meer 'besparen' op gewicht wordt steeds kostbaarder op een bepaald moment.

Bye, Arno.

Geplaatst: 24 nov 2007 9:53
door Herman
Deleted

Geplaatst: 24 nov 2007 10:36
door jans
Zeg Herman , waar haal je die 40 pk ergens weg :idea: GT 30 :?:

Geplaatst: 24 nov 2007 12:11
door Herman
Deleted

Geplaatst: 24 nov 2007 12:18
door jans
Was er toevallig afgelopen donderdag bij, toen Vmax je een berichtje deed :wink: ging dus hierover :P zitten nog wel een paar pk's in , had zelf toen 380 / 390 pk, dus een pk of 10 / 15 d.m.v. water injectie en betere koeling zitten er wel in.

Geplaatst: 07 dec 2007 12:03
door Herman
Deleted

Geplaatst: 07 dec 2007 12:12
door jans
ziet er allemaal goed uit Herman. :thumbup:
Maar waarom niet gelijk een Garrett GT 30 zoals rik monteren = 450 pk.
zal voor vmax wel een makkie zijn qua uitlaatspruitstuk. (=zelfde als Rik)