Pagina 22 van 27

Geplaatst: 09 dec 2009 19:55
door Dennizz
Het was een mooi uitlaatje Piet, lekker groot ook :shock:
Je auto stond er wel netjes bij en schoon!

Geplaatst: 09 dec 2009 20:57
door Piet
Dennizz schreef:Het was een mooi uitlaatje Piet, lekker groot ook :shock:
Je auto stond er wel netjes bij en schoon!
Ja, hij moet nodig weer gewassen worden. :lol: Ik heb de auto niet zo lang geleden gepoetst, vandaar.

Zag jouw auto ook staan, Jan was er mee bezig. Moest wel lachen om dat verhaal van een paar niet belangrijke bouten in het spruitstuk.

Geplaatst: 09 dec 2009 21:50
door Dominique
Piet..... 8)

Ik vind het echt heel vervelend voor je dat je mij niet meer kan horen.... maar:

Afbeelding

Ik heb een hele doos van die groene slecht smakende kauwgom voor je! :wink: :lol:

En voor de jankerds ook op een andere manier te gebruiken!!

Afbeelding

Geplaatst: 10 dec 2009 8:09
door Piet
:lol:

Geplaatst: 10 dec 2009 9:41
door Dennizz
piet schreef:
Dennizz schreef:Het was een mooi uitlaatje Piet, lekker groot ook :shock:
Je auto stond er wel netjes bij en schoon!
Ja, hij moet nodig weer gewassen worden. :lol: Ik heb de auto niet zo lang geleden gepoetst, vandaar.

Zag jouw auto ook staan, Jan was er mee bezig. Moest wel lachen om dat verhaal van een paar niet belangrijke bouten in het spruitstuk.
mmm, wel benieuwd wat je precies bedoeld :wink:
- 1 boutje van de ecu houderplaat die ik met een ty-rap heb vast gemaakt?
- de moertjes die eruit kwamen vallen toen de bodemplaat eraf werd gehaald.

Verder zijn alle andere bouten in het inlaatspruitstuk zeker wel belangrijk en zaten er ook zeker in :wink:

Geplaatst: 10 dec 2009 13:11
door Piet
Dan zal ik Jan verkeerd begrepen hebben. :)

Geplaatst: 25 dec 2009 20:13
door patje
Vandaag eindelijk begonnen met het demonteren van opel en monteren van de tullet.

Einddemper is geplaatst bijna niet gesneden in het hitteschild juist enkel vanboven waar de vaste steun zit van de tullet demper een kleine gleuf gemaakt, de zijkant een beetje uitgeklopt wat wring en duwwerk maar het is toch gelukt.

Tevens daardoor de onderste motorsteun moeten verwijderen.

Ga denk wel nog de u-bend laten cermic coaten.

Tevens de uitlaten gewogen dit waren de resultaten:

tullet / opel
Demper 10kg 12kg
u-bend 0,758kg 0,985kg
cat 3,8kg 6,2kg
spruitstuk 3,2kg 4,7kg
hitte schild 0,693kg (opel)
0,219kg (opel)


totaal 17,758kg / 24,797kg

tullet is dus 7,040kg lichter

:D

groetje patje

Geplaatst: 25 dec 2009 21:01
door Spider
patje schreef:Vandaag eindelijk
Vandaag? en geen kerstdiner??

maar wel lichter daardoor :D

Geplaatst: 25 dec 2009 21:14
door patje
Kerstdiner was gisteren avond :wink: vandaag was den overschot :D

Geplaatst: 25 dec 2009 21:24
door Spider
Oh ja, jullie doen het anders met kerst, fijne dagen verder :wink:

eerste kilometers

Geplaatst: 16 apr 2010 12:44
door Maarten
Eindelijk heb ik ook de eerste km"s met de Tullet uitlaat gereden.



Wat een herrie maakt dat ding zeg. Maar bij een beetje gas klinkt het wel weer erg lekker.
Moet mijn motor nog inrijden dus wil nog niet volgas en hoge toeren rijden, maar ben wel heel benieuwd hoe straks de tunneltjes in de alpen gaan klinken!

Maarten

Geplaatst: 16 apr 2010 17:20
door Piet
Ik mis nu al dat oude straaljager geluid. Was altijd een feest om jouw en Pascal vol gas de berg op te horen rijden.

De Tullet klinkt inderdaad wel erg lekker bij rustig rijden.

Geplaatst: 06 mei 2010 11:52
door Co'tje
Heb de complete uitlaatlijn van Tullett inmiddels thuis liggen.

Heeft één van jullie het voor elkaar gekregen alles te monteren zonder de achterclam eraf te halen? Nog tips daarvoor? Thanks!

Geplaatst: 06 mei 2010 13:35
door Piet
Nee.

Geplaatst: 06 mei 2010 14:03
door Maik
Stefan (die kleine belg met grote mond) heeft hem erop gekregen zonder de clam eraf te hoeven halen. Hij moest wel een stukje isolatie van het schot van de achterbak weghalen om de draai te maken. Hij heeft wel de niet-compressor versie. Had jij nou niet een compressor? Dan kan het weer anders zijn natuurlijk...