Pagina 22 van 28
Re: BlueDemon Awakens
Geplaatst: 11 mei 2017 15:02
door Exmantaa
Je hebt natuurlijk chronisch ruimtegebrek daar achterin de Speedster, maar ik zou wel proberen de turbo zo hoog mogelijk te monteren. En daarbij zou ik ook kijken wat je kunt winnen door die aluminium waterpijp wat te veranderen of anders te positioneren. De Turbo versie van dit blok heeft ook een wat anders lopende waterpijp achter de turbo...
Re: BlueDemon Awakens
Geplaatst: 11 mei 2017 15:06
door timmyboy55
Welke aluminium waterpijp? Ik heb nml geen last vd bestaande water toevoer... de Feed en retour leidingen zijn echt een verschrikking....
Wel liet Speedster4Fun mij laatst een originele B207R retour zien... dit leek een karig stukje flexibel metaalpijp, maar het lijkt toch wel een optie te worden haha
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Re: BlueDemon Awakens
Geplaatst: 11 mei 2017 16:54
door Exmantaa
timmyboy55 schreef:Welke aluminium waterpijp? Ik heb nml geen last vd bestaande water toevoer... de Feed en retour leidingen zijn echt een verschrikking....
Wel liet Speedster4Fun mij laatst een originele B207R retour zien... dit leek een karig stukje flexibel metaalpijp, maar het lijkt toch wel een optie te worden haha
"De turbo hoger plaatsen gaat hem niet worden.. het compressorhuis is te groot en past niet tussen KVBuis en subframe in (misschien een keer een kleiner huis erop zetten)."
Die alu pijp tussen de thermostaat en de waterpomp is een los buisje met 2 o-ringen en kun je (na aanpasssen borglipje) verdraaien. Of de pijp van een turbo blok monteren.
Je probleem zit toch hier bij het inlaathuis?

Re: BlueDemon Awakens
Geplaatst: 11 mei 2017 17:02
door Daan
Ik vraag mij af en toe af wat dat toch is met bov's hier op het forum.. :wacko
Plug in het blok moet goed sluiten... Dat was nl mijn olielekkage waar ik lang naar heb lopen zoeken.
Opnieuw getapt, 1 laagje teflon, indraaien, rondom vetvrij maken (brakecleaner) en afronden met een klein laagje vloeibare pakking op de naad. Al een paar duizend km kurkdroog.
Re: BlueDemon Awakens
Geplaatst: 11 mei 2017 17:05
door Daan
Jouw turbo hangt zo te zien nog lager dan de mijne zo op de foto gezien.
Re: BlueDemon Awakens
Geplaatst: 11 mei 2017 17:09
door timmyboy55
Daan schreef:Jouw turbo hangt zo te zien nog lager dan de mijne zo op de foto gezien.
Vrij laag ja....... :'(
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Re: BlueDemon Awakens
Geplaatst: 12 mei 2017 7:28
door timmyboy55
Gister even bij Speedster4Fun langs geweest om de ontstekingsmodules te verwisselen..
hij had in een oud blok nog goede iridium bougies liggen dus raadde hij aan deze ff in het blok te draaien... het waren NGK R Iridiums (Temp 7) bougies in hele goede staat...
Ff testen,.... auto trekt nu in 1 stuk door de begrenzer in
Weer een probleem opgelost

aankomende week komen ook mn eigen bougies binnen, dit zijn dezelfde bougies als Daan erin heeft, deze zijn 2 stappen kouder...
Ik heb de auto niet meer zien olie verbranden, ook konden we amper olie vinden in de IC piping, ik heb het idee dat de retour wel acceptabel is, alleen dat de aandrijfas er tegenaan komt is weer net jammer.... moet dus alsnog verholpen worden...
De plug in het blok houd ik ook nu elke keer in de gaten (kan het net zien door een gat de onderplaat) en die is nog netjes droog (Thanks Remmie!).
Plan is om als er weer tijd voor is, alles weer eraf, zoeken naar een oplossing voor de KV buis op het blok en hier een dunner exemplaar voor plaatsen, of op een fijnere positie verdraaien... hierdoor hoop ik de turbo een stukje hoger te kunnen plaatsen.
Re: BlueDemon Awakens
Geplaatst: 12 mei 2017 10:17
door Exmantaa
Mooi dat je "2e hands" boougies het rpm probleem verholpen hebben. (Ook met een andere coilpack?)
Je olieprobleem lijkt dan toch wel in de drain te zitten, maar ik zou eerst eens kijken of je een custom retouraansluiting kan maken die gelijk al de bocht om gaat. Dus geen koppeling gebruiken die weer hoogtre nodig heeft, maar gelijk na het aansluitflensje de bocht om met een gelaste aansluiting.
Iets wat hier op lijkt:

Re: BlueDemon Awakens
Geplaatst: 12 mei 2017 11:23
door timmyboy55
Dat ziet er erg goed uit frank! Dat zou een mooie oplossing zijn.
Ik heb geen andere coilpack erop gezet.
Re: BlueDemon Awakens
Geplaatst: 12 mei 2017 12:03
door Smiley
Exmantaa schreef:Mooi dat je "2e hands" boougies het rpm probleem verholpen hebben.
Zo oud waren die uit mijn oude blok nu ook weer niet.
Net ingereden zeg maar.

Re: BlueDemon Awakens
Geplaatst: 12 mei 2017 13:18
door Exmantaa
timmyboy55 schreef:Dat ziet er erg goed uit frank! Dat zou een mooie oplossing zijn.
Ik heb geen andere coilpack erop gezet.
Op ebay kun je nog wel eens zo'n turbo drainpipe scoren, alleen is de afmetingen van de aansluiting dan wel wat gokken.
(
http://www.ebay.com/itm/1986-1987-Grand ... YX&vxp=mtr ??)
Misschien kan ik aan een stukje van dat soort metalen flextube komen, dan is er zelf wat te fabrieken..

Re: BlueDemon Awakens
Geplaatst: 12 mei 2017 14:19
door S. Gonzales
Dat soort pijpjes vind je bijvoorbeeld ook op de EGR aansluiting van een Golf (diesel) Wel goed inwendig reinigen voor gebruik.

Re: BlueDemon Awakens
Geplaatst: 12 mei 2017 14:20
door Daan
Kijk eens hoe ik mn drainpijp gemaakt heb...
Flens en dan 15mm ID gelijk de bocht om. De enige manier om ruimte te winnen.
Re: BlueDemon Awakens
Geplaatst: 12 mei 2017 14:22
door Exmantaa
Ben net even voor je de werkplaats ingedoken en een stuk rvs vacuumslang gemodificeerd.
Flexibele rvs tube. Inwendig ~16mm diameter, lengte ca. 200mm. Als je een passende GT28RS drainflens hebt dan is hier vast iets moois van te maken...

Re: BlueDemon Awakens
Geplaatst: 12 mei 2017 14:31
door Exmantaa
Daan, zit die van jou nog steeds zo?
