Pagina 23 van 26
Geplaatst: 24 jul 2006 11:34
door Dominique
Wanneer ik met de standaard veren maximaal inveerde raakte de achter banden net de zwarte kunststof rand. Een shimplaatje verwijderen zou al genoeg moeten zijn, maar ik had niet het juiste gereeschap

(de inbus kreeg ik niet los)
Ik rijd nu met de Nitron fabrieks instelling qua hoogte. Voor t vergelijk moet ik weten waartussen jij de hoogte hebt gemeten. (appelen en peren verhaal)
Ik heb wel het aantal kliks gecheckt of beide kanten gelijk waren. 11 voor, 10 achter.
Als ik kort moet samenvatten hoe de rijeigenschappen zijn veranderd: Stugger en toch soepeler. De klappen bij 'randen' in de weg zijn verdwenen. Werden waarschijnlijk veroorzaakt door de rubberen silentblocks bij de bevestiging van de standaard veren. Nu 'voel' ik de vervorming van de banden bij stevig bochtenwerk.
geg, wanneer gaan we naar Assen
(ohja, zal vanavond wel ff een fotootje posten)
Geplaatst: 24 jul 2006 12:29
door Maik
Probeer de meest harde punten van de bodemplaat te vinden bij de voor en achteras.
En dan moet je gaan meten met 2x70kg en een halve tank benzine
Voor ongeveer 110mm, achter 115mm is mooi, vind je dat te laag, dan kan je er 5 of 10mm bij doen.
11voor en 10 achter (klinks, vanaf hard) is vrij hard, te hard naar mijn smaak. Ga er eens mee experimenteren!
Geplaatst: 24 jul 2006 22:20
door Dominique
FOTOOOOOOOS
hoogte (voorspanning dus) en demping ga ik nog wel ff mee stoeien.....
Geplaatst: 25 jul 2006 7:05
door Maik
Kijk, dat lijkt er meer op.
Ik denk dat je hem nog wel een paar strepen kan laten zakken!
Maar meet eerst maar eens op hoe hij er nu bijstaat.
Weet iemand trouwens al hoeveel de voor en achterkant inzakt als je 2x 70kg in de stoelen zet? Dit in samenwerking met de Nitrons natuurlijk. Dan kan je gewoon omrekenen en hoef je niet persee die 2x 70kg erin te zetten.
Geplaatst: 21 dec 2006 19:31
door joel do desert
Vandaag bij de spuiter geweest en mijn DTC velgen opgehaald. Gespoten in de kleur antraciet. Volgende week de banden erop en onder de speedster en ben vrijwel zeker van dat het een prachtcombi gaat worden
Groetjes,
Hans
Geplaatst: 21 dec 2006 20:31
door Hendrik-Jan
Dat is mooi en zal zeker goed staan onder een oranje Speedster!
Goed werk.

Geplaatst: 21 dec 2006 21:36
door Maik
Mooi Hans! Alleen kan ik het plaatje niet zien!
Heb je Wilbert wel de rechten voor deze kleur betaald?
En wanneer komen de Nitrons (of had je die nou al

)?
Geplaatst: 21 dec 2006 21:45
door paul
Kan ook het plaatje niet zien, maar zal er vast prachtig uitzien
Paul.
Geplaatst: 21 dec 2006 22:10
door joel do desert
Ik zie de foto ook niet meer, daarom voeg ik hem nogmaals toe.
@Maik, deze antraciet kleur (code MA 540.50) is iets lichter als die van Wilbert. Nitrons komen bijna zeker volgend jaar, in de tussenliggende periode wordt die verlaagd met veren die ik al heb liggen.
Groetjes,
Hans
Geplaatst: 21 dec 2006 22:12
door Maik
Nice! De velgen en je Nitron-plan

Geplaatst: 22 dec 2006 2:40
door Rotax
Woohoo!

Geplaatst: 07 jan 2007 14:27
door joel do desert
Afgelopen vrijdag zijn eindelijk bij Leen Post in Sliedrecht de banden (Goodyear Eagle F1) op de DTC velgen geplaatst en gemonteerd op Speedster. Deze middag de polder ingereden om een paar foto’s te schieten en zie hier het resultaat.
Groetjes,
Hans
Geplaatst: 07 jan 2007 14:58
door jans
Zéér mooi , alleen de speedster móet een paar cm lager.
Geplaatst: 07 jan 2007 15:21
door Gerard
Mooi hoor.
Geplaatst: 07 jan 2007 17:19
door Hendrik-Jan