2.2 ECU gekraakt
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Ik heb 10 gaskleppen besteld, dus ben zeker niet de enige
Ik zit "maar" op 192 omdat ik een 200 cells sportcat heb.
De meeste remappers zitten dus hoger dan ik
Ik heb nog geen tijd gehad met de speedy te spelen, vandaar dat ik het vraag.

Ik zit "maar" op 192 omdat ik een 200 cells sportcat heb.
De meeste remappers zitten dus hoger dan ik

Ik heb nog geen tijd gehad met de speedy te spelen, vandaar dat ik het vraag.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Euh, ik was een paar weken geleden door Duitsland vol bepakt terugkomend van vakantie gereden, en heb daar net over de 230 gehaald.... met open kap!
De naald klom nog steeds, maar ik moest van het gas wegens werkaandeweg.
Ik weet niet of ik dat met softtop ook zou doen. Met hardtop moet hij voor mijn gevoel toch richting de 240-250 kunnen. Niet dat dat verder interresant is.

De naald klom nog steeds, maar ik moest van het gas wegens werkaandeweg.
Ik weet niet of ik dat met softtop ook zou doen. Met hardtop moet hij voor mijn gevoel toch richting de 240-250 kunnen. Niet dat dat verder interresant is.

- S. Gonzales
2,2 ecu gekraakt
Onlangs met de badmuts op en met twee badmutsen voor mij en één (eigenlijk twee, ik bedoel het niet verkeerd Kim) achter mij "als aan een touwtje" door België en Duitsland geraasd.Smiley schreef:Ben vooral benieuw of het stabiel blijft bij die snelheden
In "de Gazet van Antwerpen" stond een paar dagen later een artikel (kan het linkje even niet vinden) dat de 250 Km p/u Superbus van Wubbo Ockels gespot was tijdens een geheime testrit dwars door België ..... De bus schijnt 8 koplampen te hebben, 16 wielen, geen dak, bruut geluid en is prachtig blauw van kleur!!! Daarom droegen alle passagiers een speciale busmuts en de piloot (chauffeur) daarbij ook nog een bril.
Is dat toeval!!! Zou er een causaal verband zijn

Sorry, ik dwaal af.... mijn Scangauge2 gaf na een stukje snelweg 237 Km p/u aan (zonder dakje). Moet wel eerlijk zeggen dat de Scangauge nog niet gekalibreerd is m.b.v. GPS. Maar het rijdt prima, eerste keer even wennen maar dan merk je dat de wegligging stabiel is en blijft en worden deze snelheden in de Speedster verslavend, heerlijk! Aanpassingen: 2,4 inlaat+ReVerie Carbon inlaattraject,Piper uitlaatspruitstuk+2,5"downpipe+200cel kat+2,5 DBilas demper+ (toen nog)homemade dbkillers, die het niet overleefd hebben, vandaar nu de RVS StarTwin Dbkillers)+Zimmermann remschijven i.c.m. OMP race/competitie remblokken+Speerke tuning. M.b.t. wegligging: GAZ dempers + veren, verlaagd (10,5 cm voor 11,5 cm achter), turboflaps, originele turbo achterspoiler, Toyo T1Rbanden 205/45-17 + 235/40-17 én de niet te onderschatten invloed van een Swind (bonnet de bain silicone) die slechts 33 gram weegt

Oh ja Smiley...samengevat: eerst even aftasten maar hij blijft dus zeer stabiel en stuurt relaxed.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Over de stabiliteit>>
Eind Augustus vanuit Luxemburg 250 gereden, OPEN!
Maakt wel een hoop herrie
gek heh , je bent wel al je stof in een keer kwijt
Maar met Nitrons 450 550 veren, exige uitlijning, R1R en turbo flapjes en turbo achter spoiler, vond ik het prima te doen, heel stabiel gaf goed vertrouwen.
Maakt wel een hoop herrie

Maar met Nitrons 450 550 veren, exige uitlijning, R1R en turbo flapjes en turbo achter spoiler, vond ik het prima te doen, heel stabiel gaf goed vertrouwen.
¨speed is life, but control is everything...¨
- S. Gonzales
2,2 ecu gekraakt
Je kan beter "iets" verder vooruit kijken Pietpiet schreef:Durven jullie naar de voorklep te kijken of hebben jullie dat mentaal geblokkeerd

Voorklepje doet (mij) niets, waar ben je bang voor? Je verliest hem echt niet hoor.
A je to!
tot 220 zweeft het klepje wat maar daarboven wordt ie weer naar beneden gedrukt,
moraal; gewoon nog harder Piet
op het engelse forum staat hier een mod voor maar ben ik nog niet aan toegekomen om het uit te voeren, het klepje beweegt namelijk omdat de slot constructie maar aan een kant vast zit aan de auto, door een soort steuntje aande voorkant hieronder te plaatsen, zit gelijk ook de klep veel beter dicht en juttert ie niet meer, onder de 220 dan..
maar misschien heeft iemand hier op het forum dit al uitgevoerd en kan een foto laten zien.

moraal; gewoon nog harder Piet

op het engelse forum staat hier een mod voor maar ben ik nog niet aan toegekomen om het uit te voeren, het klepje beweegt namelijk omdat de slot constructie maar aan een kant vast zit aan de auto, door een soort steuntje aande voorkant hieronder te plaatsen, zit gelijk ook de klep veel beter dicht en juttert ie niet meer, onder de 220 dan..

maar misschien heeft iemand hier op het forum dit al uitgevoerd en kan een foto laten zien.
- Maik
Uitlijning is het belangrijkste in deze. Ik heb eens in Mark z'n speedster de 200 aangetipt (tsja, ik moest zijn nieuwe mapping testen van hem, dus dat maar even serieus aangepaktSpider schreef:Over de stabiliteit>>
Maakt wel een hoop herriegek heh , je bent wel al je stof in een keer kwijt
![]()

Mijn auto ligt met 240 op de teller "matig tot redelijk stabiel". Ik ben eraan gewend, na jaren met deze uitlijning rond te hebben gereden. Mijn uitlijning staat redelijk agressief met ook wat uitspoor en -1 graad camber aan de voorkant.
Het ligt er dus maar net aan. Als je je auto lekker laag legt (voor wat lager dan achter) en camber op 0 graden zet, wat toespoor op de voorkant, dan kan je denk ik met 1 hand aan het stuur de 250+ aantippen. Maar die uitlijning is wel erg safe en saai

weet niet of mijn uitlijning saai en safe is
, vindt hem best goed de hoek om gaan, maar ik denk dat je een waar wordt spreekt, maar denk ook dat bij die snelheden van 200+ de effecten van 'kleine' dingen zoals turbo front flapjes en een achter spoilertje onderschat worden.

- Maik
Klopt, aerodynamische tupperware toevoegingen
kunnen een groot effekt hebben bij die snelheden. Die heb ik er ook opzitten, althans, turbo front lipjes en een TMS diffuser systeem.
En ik wilde niet andere auto's gelijk als saai betitelen hoor, een speedster kan met een iets vriendelijkere geo set-up nog steeds heel goed sturen, maar het houdt een keer op denk ik. Ik denk dat jouw auto "best goed" ligt bij 250, maar ik denk niet dat jij dan met 1 handje aan je stuur zit (of wel?
). In een mercedes is dat dan weer geen probleem.

En ik wilde niet andere auto's gelijk als saai betitelen hoor, een speedster kan met een iets vriendelijkere geo set-up nog steeds heel goed sturen, maar het houdt een keer op denk ik. Ik denk dat jouw auto "best goed" ligt bij 250, maar ik denk niet dat jij dan met 1 handje aan je stuur zit (of wel?