Pagina 24 van 25

Geplaatst: 02 apr 2009 20:39
door alain
allen schreef:NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!! :cry:

Net gebeld door Jan en de bakolie zat gewoon net onder max. Alles schoongemaakt, 7 kilometer gereden en alles was gewoon nog kurkdroog. Samenvattend: ik heb voor niets maar een ochtendje gereden en ben, tot overmaat van ramp, voor niets met 100 km/u naar huis gekacheld. :?

Hij past nu de bakontluchting even aan en dan kan ik hem weer ophalen.


Ik baal nu echt zo waanzinnig!


Ik heb het je toch gezegd dat het dat was!!!
Ik heb hetzelfde meegemaakt op Zolder.

Geplaatst: 02 apr 2009 21:18
door Maarten
alain schreef:Mijn topsnelheid op Croix = 188 Km/h (beste tijd was 1'02"1)

Niet slecht denk ik op zo'n Mickey Mouse circuit !!?


Herman kan je nog zien wat je top was ?
Bij Maik was het 166km/h geloof ik ?
Bij jou schat ik dan op 200 of zoiets ??
Ik heb 190 km/h op de teller voor dat ik remde en Neeltje (eerste keer op het circuit) 170.

Geplaatst: 02 apr 2009 21:28
door allen
Tja, Alain, als een Lotusspecialist mij verteld dat het einde oefening is, dan durf ik natuurlijk niet meer te rijden. :oops:

Maar Abbeville komt wel hoor. 8)

Geplaatst: 03 apr 2009 6:42
door Maik
Het was wel ERG veel olie die op je bak en achterclam uitgesmeerd was hoor, ik had het ook zeker niet aangedurft om verder te rijden. En als Jan zegt dat het peil maar ietsje onder max. zat, dan vraag ik mij af hoeveel er wel niet voor het rijden ingezeten heeft :shock:

Die 166km/u op het rechte eind is trouwens GPS-geijkte snelheid. Gemeten met de ScanGauge, handig ding is dat toch 8)

Geplaatst: 03 apr 2009 7:27
door Piet
Als je tijd hebt om te zien hoe hard je gaat dan ga je niet hard genoeg. :idea:

Geplaatst: 03 apr 2009 7:38
door Maik
Piet, jij had toch ook een ScanGauge? Jij hebt duidelijk het instruktieboekje daarvan nog niet doorgelezen. Je kan namelijk in de tripmaster NAlezen wat de hoogste snelheid, koelwatertemperatuur, toerental en ik dacht nog wat zaken van de huidige trip (current), over de dag (today), de dag ervoor (previous day) en sinds de laatste tankbeurt (tank) was :wink:
Dus ik kon dat rustig in de pits nalezen nadat ik jou 5 keer gelapt had :lol:
The ScanGauge II automatically tracks
and stores data for 4 Trips.


The CURRENT trip is restarted after the engine has been off for more than 3 minutes. The TODAY trip is restarted after the vehicle has not moved for 9 hours. The data from TODAY is moved to PREVIOUS DAY when it is restarted. This way, you don't have to reset the trip computers when you start a trip. There is also a TANK Trip which you reset when you fill up the tank. It can provide you with "to empty" data as well as other useful information. The information is available anytime during the trip. The CURRENT trip can be reset. This is useful for making fuel economy measurements at a steady speed.

The GAUGE mode can display instantaneous fuel economy, but small variations in throttle, terrain or even wind will cause this to wander around some. The CURRENT trip computer and its RESET capability can smooth this out over a longer distance. A demonstration of how to do this can be chosen below.

The TRIP modes in the ScanGauge II can be used to save gas. Improved driving habits can improve fuel economy by up to 30% according to a US Government source. The ScanGauge II lets you try different driving techniques and routes and gives quick feedback on how they affect fuel use.

Geplaatst: 03 apr 2009 8:05
door Stéphane
allen schreef:Tja, Alain, als een Lotusspecialist mij verteld dat het einde oefening is, dan durf ik natuurlijk niet meer te rijden. :oops:

Maar Abbeville komt wel hoor. 8)
Volgens mij kun je op één van mijn films zien dat er steeds een wolkje blauwe rook linksonder jouw auto vandaan komt. En ik zag ook kleine spettertjes olie er vanaf komen, wat onderschreven wordt door het feit dat jij het op je band had. Ik was ook gestopt als ik jou was.

Als je midden in een bocht ineens een goed set druppels olie op je band krijgt gaat dat ook tot onprettige situaties leiden, volgens mij :roll:

Geplaatst: 03 apr 2009 8:43
door allen
Je sloopt het liever niet nee. Maar goed, het blijkt dus de bakontluchting te zijn. Blijft uiteindelijk wel mijn fout. Had al eeuwen een slang liggen om die aan te passen, maar ben er gewoon te lui voor geweest. :lol:

Die spettertjes olie zijn gewoon echt typisch Speedster geloof ik.
Pro Alloy maakt er zelfs kitjes voor:
http://www.proalloy.co.uk/cgi-bin/sitew ... d=proalloy

Nou moet ik wel zeggen dat ik voor een tiende van het geld dat ook wel heb opgelost. :lol:

@Piet: Als je jezelf eens wat meer ontspant tijdens het rijden, merk je dat je tijd genoeg hebt om te zien wat je als top kunt halen. :wink:
Ik heb zelf overigens ook geen flauw idee. Reset m'n rommel nooit en op het circuit kijk ik nooit naar m'n tellerbakje.

Geplaatst: 03 apr 2009 9:11
door Piet
Mij interesseert het geen moer hoe hard ik ga of hoe snel ik ben, als ik maar fun heb. Het was maar een idee voor jullie aangezien jullie daar nogal aan hechten. :wink:

Geplaatst: 03 apr 2009 10:30
door Dennizz
piet schreef:Mij interesseert het geen moer hoe hard ik ga of hoe snel ik ben, als ik maar fun heb.
Ik hoop dat ik ook nog eens die instelling krijg.

Geplaatst: 03 apr 2009 10:53
door Hendrik-Jan
piet schreef:Mij interesseert het geen moer hoe hard ik ga of hoe snel ik ben, als ik maar fun heb. Het was maar een idee voor jullie aangezien jullie daar nogal aan hechten. :wink:
Kijk, Piet snapt het.

Geplaatst: 03 apr 2009 12:03
door allen
piet schreef:Mij interesseert het geen moer hoe hard ik ga of hoe snel ik ben, als ik maar fun heb. Het was maar een idee voor jullie aangezien jullie daar nogal aan hechten. :wink:
En? Heb je nog fun gehad daar of was het toch een tikkie te koud? :bag:

Geplaatst: 03 apr 2009 12:10
door Maik
Dames, dames, niet zo kibbelen hier. Het is allemaal heel simpel, ik zal het nog 1 keer uitleggen:
Je bent een poetser als je:
- niet voor de ultieme tijd gaat op het circuit
- niet voor de maximale topsnelheid op het rechte stuk gaat
- niet remt VOORBIJ het 50meter bordje
- een druppeltje olielekkage je gelijk al uit het veld slaat
- Piet heet
- niet Maik heet

Nou, das toch simpel?

Geplaatst: 03 apr 2009 13:03
door allen
2 puntjes die geschrapt dienen te worden.
Maik schreef:Dames, dames, niet zo kibbelen hier. Het is allemaal heel simpel, ik zal het nog 1 keer uitleggen:
Je bent een poetser als je:
- niet voor de ultieme tijd gaat op het circuit
- niet voor de maximale topsnelheid op het rechte stuk gaat
- niet remt VOORBIJ het 50meter bordje
- een druppeltje olielekkage je gelijk al uit het veld slaat
- Piet heet
- niet Maik heet

Nou, das toch simpel?

Geplaatst: 03 apr 2009 18:05
door Hendrik-Jan
Maik schreef:Dames, dames, niet zo kibbelen hier. Het is allemaal heel simpel, ik zal het nog 1 keer uitleggen:
Je bent een poetser als je:
- niet voor de ultieme tijd gaat op het circuit
- niet voor de maximale topsnelheid op het rechte stuk gaat
- niet remt VOORBIJ het 50meter bordje
- een druppeltje olielekkage je gelijk al uit het veld slaat
- Piet heet
- niet Maik heet

Nou, das toch simpel?
Ok, iedereen behalve Maik is en poetser. Zo, nu weer iets zinnigs?