Pagina 24 van 77

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 15 okt 2013 18:47
door Daan
Wat voor turbo komt er op? Trim, A/R, hoeveel boost etc?

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 15 okt 2013 20:07
door tibby
Awel, da is een goei vraag!

Ik ben nog op antwoord aan het wachten van Janssens/Vmax.

Uit mijn eigen opzoekwerk dacht ik de garret gt2871rs te pakken maar ik weet niet of hij echt de 400 gaat halen zonder nokken. Daarom mss de gt3071??
Vmax heeft ook upgradeladers in z'n assortiment:

http://www.vmax-performance.de/shop/pro ... lader.html

of deze :

http://www.vmax-performance.de/shop/pro ... lader.html

grtz

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 16 okt 2013 12:22
door Daan
"Stage"-turbo's.... :yawn:

Ga me er niet al teveel mee bemoeien maar voor het geld wat je er in steekt zou ik zelf het e.e.a eens uitzoeken hoe zaken werken zodat je ook kritisch kan zijn op wat een ander allemaal aan je Speedster verbouwt.

On topic: GT2871R .64 met de 52 trim kan 400hp (360ishwhp) wel halen. Haalde zelf op de GT2871R .86 met 52trim versie 350 whp op 1.4 bar... wel een partij turbogat.... :bash:
Zou wel eerder de GTX3071R .63 twinscroll kiezen als de pegels er niet heel erg toedoen: Snellere spoolup en minder boost om hetzelfde vermogen te halen. Minder boost = minder warmte = Goed.
Wel ook een twinscroll manifold dan gebruiken anders schiet het nog niet op. Rijd een maat van me mee op zn Nissan, mooi spul.

Succes

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 16 okt 2013 12:54
door tibby
Hoi Daan

Nogthans ben ik tevreden over mijn stage 4 turbo van Regelin . Is gewoon ook een herwerkte oem lader. Geen gat , pakt direct op en op 3000 breekt de hel los tot er bij een 5000 nog een schepje (bij koud weer) boven opkomt. Leuke eraan is dat het ook plug and play is. Geen inlaat of uitlaattraject dat weer aangepast moet worden.

Dbilas heeft ook leuke plug and play garret laders in z'n assortiment.
http://www.dbilas-shop.com/Fahrzeughers ... :6493.html
http://www.dbilas-shop.com/Fahrzeughers ... :8662.html

Jammer genoeg zit er ginder een m*ng**l achter de bureau voor info achter te vragen die zelf van toeten of blazen weet :roll: En Zisis is gewoon niet vast te krijgen :(

Maargoed, ik laat het denkwerk wel aan de bouwers over van m'n project. :yes: Ze weten wat ik wil.


viewtopic.php?f=10&t=2619&start=1230&hilit=Herman: dit beest is ook een creatie van de tuner die m'n kit aan het samenstellen is. 8)

grtz

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 16 okt 2013 17:38
door tibby
Het wordt een Borg Warner turbo :mrgreen:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 16 okt 2013 17:48
door aKra
Zeker die van de C20LET? ;)

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 16 okt 2013 20:10
door tibby
Ik veronderstel de K16 versie. Het vermogen zou rond de 380pk gaan draaien. 8)

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 16 okt 2013 21:09
door Neetmans
380pk met een k16 lader?
Zeker dat het geen hoger model is?

Bijv een k24 of k26?

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 16 okt 2013 21:19
door tibby
Er komen nog nokken bij aan te pas om het vermogen te halen. Is ook dezelfde figuratie wat Regelin gebruikt.


https://www.google.com/url?q=http://www ... Lmaay35Wyw

Ik veronderstel dit .... Frank heeft me nog niet medegedeeld welk type het is.

grtz :D

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 16 okt 2013 22:05
door Exmantaa
Quote over deze K16 hybrid lader:

There are several Speedsters here in Germany running this charger, all between 380 und 390PS (375...385BHP), including mine. You should NOT try this with standard internals, the engine cannot cope this power. But using forged pistons and cons you can have a lot of fun with this charger.

BUT... do not think this is a cheap one! You also have to do:

- exhaust (70mm at least)
- 80mm MAF
- complete optimized intake with large air filter
- an external *big* dump valve leading the air back to the intake, *not* out into the atmosphere(!!!), i.e. the Forge RS
- a better induction manifold like the Klasen SSR or the EDS pendant
- 630ccm Siemens Deka injectors
- high power fuel pump
- organic Sachs clutch for "normal" driving, sinter clutch from Mitsubishi Evo adapted for F23 if you drive Semi Slicks and have a launch control mounted (like me, just smoked the organic Sachs some weeks ago)
- and lots of other optimizations.

Only the charger is not enough to get there. But if the whole peripherals are OK you will get a very smooth setup, high power with very nice drivability. You are f*cking fast and it still feels like a stage 2 or 3, only faster.


:wink:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 17 okt 2013 15:06
door Neetmans
ah, hybride lader :-)

Voor een poepie-standaard K16 vond ik het wel vrij veel ;-)

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 17 okt 2013 15:30
door tibby
Exmantaa heeft het hier over de NG2 charger van Regelin. Ik zal eens mailen welke warner turbo het is bij me :yes:
grtz

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 17 okt 2013 15:50
door speedy1949
Turbo Kit Opel Z20LEL/Z20LER/Z20LET/Z20LEH with GT2871
Zoom image
instead of 1.999,00 EUR
only 1.799,00 EUR
you save 10 % / 200,00 EUR
19 % VAT incl. excl. Shipping costs
Shipping time: 5-10 business days
More cheaply seen?

Product no.: 01.150.011T

Add to cart

Turbo Kit for retrofitting

Opel Z20LEL/Z20LER/Z20LET/Z20LEH

Include in the kit : Turbocharger GT2871RS, exhaust manifold, inlet-pipe, oil-pipes, downpipe, decat pipe.

The included Turbocharger can make 400hp.

The price for fitting is € 375,--.

with german TÜV


Begrijp ik dat dit voor 2000 kant en klaar is, of zie ik iets over het hoofd?

mvgr Frank

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 17 okt 2013 16:13
door tibby
Dit hebben ze me gestuurd erover:

Hello,
the kit is good for 380-400PS.
You need:
- the turbokit
- 630ccm injectors
- camshaft set
- valve spring set


Hello,
the cams are soft, so the idle ist standard.

We suggest:
- GT2871 Kit or € 1799,-
- GT3071 Kit € 2089,-
- Injector set 630ccm € 260,-
- 3 bar map sensor € 119,-


The kit include a downpipe they fit on the standard position on the catalysator.
I do not know if your exhaust system will fit. Please send us a picture.


Hello,
you have to change the first part of the exhaust (at the turbo). The rest is ok.
The intake fit without changes.


Yes, it is possible to send us the ecu.

PS: Voor deze info kunnen vast te krijgen heb ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mails en telefoontjes gepleegt :bash:
De kit is inderdaad goedkoper tegenover de kit die ik ga hebben MAAR ik heb wel personen die ik direkt kan aanspreken erover indien vragen en problemen.

grtz

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 17 okt 2013 16:49
door tibby
Je moet nog indien geen dumpvalve deze ook toevoegen. Een andere inlaatmanifold: Dbilas,Eds,Klasen hoort er ook nog bij. Benzinepomp dient ook vervangen te worden.
80mm lmm (goed tot 400pk) met aangepaste air intake. En mss nog wat dingen die ik vergeten ben :roll:
Dus, zo een plug en play kit is het niet als je van een standaard turbo moet opbouwen.

grtz