Pagina 25 van 32
Geplaatst: 06 okt 2010 14:58
door sooike
Topsnelheden rijden is de ene zaak, acceleraties de andere.......
Nu ik dikwijls lees over 190 of 200+ PK's, en er al verschillende rond rijden met de "speerke"-remap, ben ik toch benieuwd naar tijden 0-100 en 0-150 of 0-160, en dan wel gemeten met drift- of performencebox

, en dan heb ik het over de 'sauger' speedsters hé
Iemand al metingen uitgevoerd met zijn 'geremapte sauger'

Geplaatst: 06 okt 2010 17:14
door Smiley
sooike schreef:Iemand al metingen uitgevoerd met zijn 'geremapte sauger'

Maik zat bij 0-100 op 5.5 (wat voornamelijk aan de 7000 toeren ligt gezien je in zijn 2 naar de 100 kunt nu, wat eerst niet kon)
Geplaatst: 06 okt 2010 17:21
door Herman
Deleted
Geplaatst: 06 okt 2010 17:53
door Maik
Smiley schreef:sooike schreef:Iemand al metingen uitgevoerd met zijn 'geremapte sauger'

Maik zat bij 0-100 op 5.5 (wat voornamelijk aan de 7000 toeren ligt gezien je in zijn 2 naar de 100 kunt nu, wat eerst niet kon)
Die 5.5s was op een vochtig wegdek met bakken wielspin in de eerste versnelling. Het was ook de eerste poging en daarna heb ik het daarbij gelaten. Ik weet wel dat het geheel redelijk wat opgeleverd heeft, daar hoef ik geen exacte cijfers voor te hebben. Ik meet eigenlijk alleen op het circuit

Geplaatst: 06 okt 2010 18:05
door Smiley
Maik schreef:en daarna heb ik het daarbij gelaten.
Dan is Hermans aanbod natuurlijk niet te versmaden.
Wanneer komt het uit herman?
Geplaatst: 06 okt 2010 18:13
door Herman
Deleted
Geplaatst: 06 okt 2010 19:25
door the-duke
en de zaterdag erna:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php ... pid1591747 ??
Past ook vast nog een Speedster of wat tussen voor de liefhebbers, na checken met de organizator. Vorig jaar was er ook 1 bij..
Gr,
The Duke
Geplaatst: 06 okt 2010 20:04
door speedster
Ik heb het 06 nummer van de organisatie voor de mensen die belangstelling hebben.
Geplaatst: 16 okt 2010 16:16
door Exmantaa
Altijd weer leuk hier en vandaag zelf ook maar eens met de Speedy op de bank:
"Base mapped" 2,2 + GM Supercharger
Gemodificeerde standaard 2,2 airbox (met nieuw Fram filter erin)
Piper manifold + 2,5"sportcat
Standaard Turbo einddemper
Resultaat: 253,7pk, gecorrigeerd naar 249,3 DIN pk. Niet slecht voor DIY tuning...
(grafiek volgt)
Geplaatst: 16 okt 2010 16:22
door Smiley
@xmantaa; vergeet de koppel niet; tegen de 300
Een lotus 211 GT4 heeft er 247
Nogmaals bedankt voor het ritje
Mijn meting viel wat tegen; 171 pk, en 201 koppel.
Geplaatst: 16 okt 2010 17:00
door Exmantaa
294,6 Nm, waarvan er bij 6800rpm nog zo'n 260 over waren.

Geplaatst: 16 okt 2010 17:37
door the-duke
Was gezellig jullie weer eens in het echt te ontmoeten, Exmantaa en Smiley. Leuk dagje, ondanks het koukleumen
Top dat jullie de daad bij het woord voegen en ook kijken op de Maha bank hoe de theorie in de praktijk uitwerkt.
Gr,
The Duke
Geplaatst: 16 okt 2010 18:57
door speedster
Smiley schreef:Mijn meting viel wat tegen; 171 pk, en 201 koppel.
Meet gegevens zijn: 161 pk en na correctie 157,1 pk bij 213,7 nm.
Veranderingen zijn: pre-cat verwijdert en een Opel-cup uitlaat. Een 2.4 inlaat spruitstuk en EDS chip. En de brandstof is euro 98. Ook bij Rica.
Geplaatst: 16 okt 2010 20:00
door sooike
Ik veronderstel dat deze meting op dezelfde bank is gebeurt dan die van Smiley?
Raar toch dat jij zonder de 'speerke remap' meer koppel hebt?

Geplaatst: 16 okt 2010 21:46
door Smiley
Mijn beesie heeft er inmiddels als 125k opzitten, en ik heb nooit een meting van mijn basis gedaan. (dus of ik uberhaubt wel met 147 begonnen ben)
Dat ik nog minder koppel zou hebben dan af fabriek (203) terwijl ik wel meer pk's heb, is wel maf ja.