Pagina 28 van 55

Re: Overzicht 2015 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF/skylimi

Geplaatst: 12 aug 2015 21:34
door Smiley
Na 5' en kun je nog even door met DF.
Staat tot nu toe 7 man op de lijst voor 17:00-19:00 :mrgreen:

Re: Overzicht 2015 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF/skylimi

Geplaatst: 12 aug 2015 22:42
door Dominique
In de regen rijden ging met mijn NA bakkie prima, alleen kreeg ik de banden niet warm.
Vorig jaar tijdens de buien op Dijon met SC hetzelfde probleem. Aan de power lijkt het niet te liggen.
Als het vrijdag regent ga ik eens flink experimenteren met de bandenspanning!
Als dat ook niets uitmaakt zal het wel aan mij liggen. :mrgreen:

Re: Overzicht 2015 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF/skylimi

Geplaatst: 13 aug 2015 7:55
door S. Gonzales
Ben ook niet zo'n liefhebber van 'in de regen rijden', maar met een beetje mazzel (en wind) ontstaat er wel snel een droog spoor na een bui. Lage(re) bandenspanning bevordert het doorbuigen van de wang waardoor de temperatuur van binnenuit ipv vanaf het loopvlak, ook iets oploopt. En... 'uit de kart tijd' gas erop houden en met je linkervoet remmen helpt Met een kart gaat dat sowieso makkelijker :lol: Maar dat kan je ook geen ronde(n)volhouden.
Dan scoor ik liever een kop koffie bij Mickey's tot het weer droog is. :D

Re: Overzicht 2015 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF/skylimi

Geplaatst: 13 aug 2015 8:16
door Co'tje
Twijfel nog even aan de bandenkeuze: R1R of Avon ZZR eronder.
Twee sets wielen meenemen gaat hem niet worden.

In Spa ging het redelijk in de regen. Tot er een Exige van de muur werd gepeuterd....
Toen zat de schrik er wel een beetje in.

Re: Overzicht 2015 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF/skylimi

Geplaatst: 13 aug 2015 8:57
door Exmantaa
Gelukkig weinig muur op Zandvoort, maar ik zou wel ff een sleepoog monteren. :wacko:
Die van jou lag nog bij Rob hoorde ik...

Re: Overzicht 2015 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF/skylimi

Geplaatst: 13 aug 2015 9:37
door S. Gonzales
Co'tje schreef:Twijfel nog even aan de bandenkeuze: R1R of Avon ZZR eronder.
In jouw geval zou ik voor de Avon's gaan, je bent er snel genoeg voor. :thumbup:

Re: Overzicht 2015 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF/skylimi

Geplaatst: 13 aug 2015 10:55
door Speedster4Fun
Exmantaa schreef:Gelukkig weinig muur op Zandvoort, maar ik zou wel ff een sleepoog monteren. :wacko:
Die van jou lag nog bij Rob hoorde ik...
Yep Eelco, je (achter) sleepoog lag nog bij rvs-uitlaten.nl.
Ik neem hem morgen mee.

Re: Overzicht 2015 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF/skylimi

Geplaatst: 13 aug 2015 11:23
door S. Gonzales
Twee tips:
1- voor de 98 tankers......vorige week lag de 98 pomp op het circuit eruit! Hopelijk is dat inmiddels hersteld maar handig om dan voor de zekerheid nog even van tevoren te tanken. Met de 95 pomp was niets aan de hand.
2- omdat de kans op beslagen ruiten morgen groot is..... even de binnenkant met een vochtig doekje met afwasmiddel afnemen.

Re: Overzicht 2015 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF/skylimi

Geplaatst: 13 aug 2015 12:54
door Co'tje
Speedster4Fun schreef:
Exmantaa schreef:Gelukkig weinig muur op Zandvoort, maar ik zou wel ff een sleepoog monteren. :wacko:
Die van jou lag nog bij Rob hoorde ik...
Yep Eelco, je (achter) sleepoog lag nog bij rvs-uitlaten.nl.
Ik neem hem morgen mee.

ha ha ha, wat goed!
was ik helemaal vergeten....

Re: Overzicht 2015 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF/skylimi

Geplaatst: 13 aug 2015 14:20
door alain
In Dijon vorig jaar in de gietende regen met semi slicks met meer spanning in de banden gereden en dat was prima te doen zolang je niet te bruusk op het gas ga.
Kleiner oppervlakte die de grond raakt wordt sneller warm en minder kans op aqua planning.
Ik geloof dat ik met 2.8 en 2.6 bar reed.
En ook de ideale lijn mijden daar ligt rubber op de baan en heb je minder grip in de regen.

Hoe sneller je gaat in de bochten hoe warmer de banden worden hoe meer grip je krijgt :yes:

Re: Overzicht 2015 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF/skylimi

Geplaatst: 13 aug 2015 23:02
door aKra
S. Gonzales schreef:Twee tips:
1- voor de 98 tankers......vorige week lag de 98 pomp op het circuit eruit! Hopelijk is dat inmiddels hersteld maar handig om dan voor de zekerheid nog even van tevoren te tanken. Met de 95 pomp was niets aan de hand.
2- omdat de kans op beslagen ruiten morgen groot is..... even de binnenkant met een vochtig doekje met afwasmiddel afnemen.
Ik tank vaak aan de boulevard bij de TinQ Super 98, gezien deze iets van 12 ct. goedkoper is dan die op het circuit (€ 1,73 nu).

Voor de mensen met wazem, ik heb Meguiars NXT ruitenreiniger die goed werkt tegen het beslaan, en goed schoonmaakt. Ook voor de mensen die met bandendruk willen spelen heb ik een op 12V gevoedde luchtpomp bij me ;)

Re: Overzicht 2015 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF/skylimi

Geplaatst: 15 aug 2015 11:35
door aKra
Blijkbaar heeft de TinQ aan de zeereep helaas geen 98 meer... Maar de BP 'om de hoek' gelukkig nog wel! ;-)

Ik vond het weer een enorm geslaagde dag, met heerlijk weer! (waar hebben we ons dan ook zorgen om gemaakt)...

Re: Overzicht 2015 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF/skylimi

Geplaatst: 18 aug 2015 15:13
door Co'tje
Volgende week dinsdag is er een Driving Fun/Sky Limit dag gepland.

Iemand ervaring met de combinatie dagen DF/SL? Het is de eerste dag van de vakantie en heb eigenlijk wel zin in een aan de rondentijden werken.

Re: Overzicht 2015 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF/skylimi

Geplaatst: 18 aug 2015 15:15
door Smiley
Net als een normale DF dag.
Met die kanttekening dat je niet weet hoeveel er in totaal op komen dagen van SL.
Het kan dus poepdruk zijn, of lekker rustig. Role the dice :mrgreen:

Re: Overzicht 2015 - Track day(s) (LOT/Bookatrack/DF/skylimi

Geplaatst: 18 aug 2015 16:08
door Dominique
Gisteren hebben Alain en ik een half dagje op circuit Paul Recard in Frankrijk gereden.
Het is een ongelooflijk snel circuit dat naast snelheid ook complexe bochten heeft.
Voor 'onbekende' clubs wordt in principe altijd de cicane in het midden van het rechte eind van 1,8km! geplaatst. Snelheden zouden gewoon te hoog worden om aan het eind een bocht in te gaan die steeds krapper wordt.
Het mooie van dit circuit dat eigenlijk een testcircuit is voor F1 etc., en dat de runoffs enorm groot zijn en van een hoger niveau grip asfalt is.
Door het vrijwel ontbreken van barriers, gebeurt er dus echt wel wat in je hoofd: je gaat veel makkelijker rond de limiet van de grip van je auto rijden!
De halve dag was veels te kort om het verslavende circuit goed te leren kennen...
affein, het is een mooie om in het lijstje te hebben staan. :mrgreen: