Pagina 28 van 77

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 23 mei 2014 16:01
door Weazle
Neetmans schreef:En heel veel van de gelaste spruitstukken gaan scheuren, door welke oorzaak dan ook. Ik had zelf ook een gegoten genomen. Ziet er ook lekker OEM uit. Goede keus Tibby!! En voor zover een prachtig resultaat!!
Die moet je ook niet door achmed laten lassen. :mrgreen:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 24 mei 2014 18:58
door Pipo
Weazle schreef:Die moet je ook niet door achmed laten lassen. :mrgreen:
Hmm, ik heb een vriend, Mohammed, die de trainingen geeft in lastechnieken bij de VDAB. Ik kan je verzekeren dat hij het een en ander afweet van lassen :wink:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 06 jun 2014 8:20
door Weazle
Maar nu toch naar een leh blok :bangin:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 06 jun 2014 13:22
door tibby
Yep, en eentje waarvan de fabrieksboring perfect is. Blok is opgemeten geweest.

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 09 aug 2014 20:15
door Weazle
Nou de 'Hayabusa is verkocht afhankelijk of ik snel de speedster verkocht krijg anders moet ik ook maar eens richting de 500pkaas

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 18 aug 2014 21:24
door aKra
Wat heb je nou precies in je LET blok zitten en waar ben je ontevreden mee? Want ik begrijp dat je naar een LEH blok over wilde, terwijl ik begreep dat de LET krukas en onderblok sterker waren dan de LEH alleen de zuigers en drijfstangen zijn sterker in het blok.

Zelf nu toch maar ook aan het rondshoppen voor een +/- 400 PK badkuip.

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 19 aug 2014 14:52
door tibby
Beste oplossing: nieuw z20LET blok (oem boring) met z20LEH zuigers en andere drijfstangen (mss nog pistonkoeling sproeiertjes plaatsen)
of oud blok met nieuwe liners met .........................................................................................................

Beste 1ste boring : c20let (dikkere cilinderwanden) met z20LEH overmaat zuigers of aftermarket zuigers (wel olieverbruik dmv pistonslap en vluggere slijtage) en andere drijfstangen.

Nieuw of gebruikt Z20leh blok met andere drijfstangen (heeft standaard deleted balance shafts)

Z20LET crank = beste optie

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 19 aug 2014 15:09
door aKra
Snap alleen niet waarom er zoveel Z20LET's zijn met veel vermogen d.m.v. Garett's maar dat jij er dan niet uitkomt?

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 19 aug 2014 16:24
door tibby
Tja, wie zal het zeggen he

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 16 sep 2014 6:46
door Weazle
Omdat z20leh kosten bespaard.

z20let 3mm wand z20leh 4mm wand omdat de z20let wanden het wel eens scheurden

Boven de 300pk heb je olie koeling nodig zuigerkoeling die heeft de z20let niet en z20leh well.

Balansassen zijn al verwijderdt je hoeft geen kit te kopen.

Standaard 80mm maf op de leh in plaats van 70mm let scheelt weer.

470cc injectors op de leh scheelt ook in aanschaf.

Grotere turbo op de leh scheelt weer.

Zuigers kunnen tot 700pk hebben van de leh standaard en let 300pk scheelt een setje zuigers.

Tja als het basis van een leh al zoveel beter is dan een let op het let motorblok even sterk te krijgen met de zuigerbodem koeling ben zoveel euro"s kwijt en moet je nog eens hopen
dat je zuiger bodem koeling de sproeier goed erin zij gefreesd of je nieuwe blok draait ook bij 500 pk vast en dat de z20let wand het houdt omdat deze willen scheuren rond de 500pk.
Ze hebben hier wel ondertussen verstevigen gedaan voor de z20let maar dat is het probleem uitstellen..

Daarom gebruikt klasen een 20xev opc basis blok deze heeft 6mm wand dacht ik en kan vermogens van 700-1000 pk hebben. Kijk maar naar zijn opel astra dat was to much

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 03 okt 2014 19:43
door tibby
nog een weekje :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: :jump: slapen

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 11 okt 2014 20:05
door tibby
Nog 1 nachtje

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 12 okt 2014 8:50
door Weazle
Toch effe kijken wie er sneller naar de 100 is jij of ik tibby :mrgreen:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 12 okt 2014 10:30
door tibby
Hoi , sta altijd wel open voor sprintjes in de toekomst. :yes:
Het hangt ervan vanaf om het vermogen op de grond te krijgen zonder teveel wielspin.
Als je geen reet kan rijden (zoals ik :bag: :bag: ) heb je er niet veel aan :lol: :lol:
Ik weet nu niet zeker of de oem final drive van de turbo bak in de revisiebak steekt. Indien dit niet het gaval is , zit er een 4.17 in (wat het nog moeilijker maakt om sprintjes te trekken ivm wielspin en het vele tijdverliezend schakelen)

Nog mensen voor sprintjes???

1) Weazle
2) Frederik (ben ik al zeker van :lol: )
3) Vauxhall ?
4) Herman (liever niet :wacko: )
5)....

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 12 okt 2014 10:55
door Smiley
tibby schreef: 4) Herman (liever niet :wacko: )
http://www.youtube.com/watch?v=JGWopd_RZ74