Pagina 29 van 32

Geplaatst: 24 jun 2012 10:18
door the-duke
Dus..
Pascal, ondertussen de 2-de ECU verwijderd begrijp ik en de software van Speerke erop ?!
Verder alles hetzelfde gehouden of nog wat dingen geoptimaliseerd misschien ?

Gr,
The Duke

Geplaatst: 24 jun 2012 11:31
door Pascal
the-duke schreef:Dus..
Pascal, ondertussen de 2-de ECU verwijderd begrijp ik en de software van Speerke erop ?!
Verder alles hetzelfde gehouden of nog wat dingen geoptimaliseerd misschien ?

Gr,
The Duke
Hoi William,

Inderdaad 2 weken geleden de nieuwe software in de originele ecu, de KMS ecu is er uit, extra injectoren eruit, originele injectoren eruit en lsj`s in de plek. enz enz.

Voor de rest aan het blok niets veranderd, dikkere koppakking heb ik laten zitten ivm het vele werk om deze te verwijderen voor ongeveer 14pk. heb dus wel iets minder vermogen dan een stage 2 zit nu op 241 ipv 255 pk. Maar door de remap klop alles veel beter en knal ik lekker door de toeren. Hierdoor heb je voor je gevoel veel meer vermogen.

Ik ben eigenlijk opzoek naar een Z22SE motor om deze van de winter lekker te prepareren voor Stage 3 dit lijkt me wel het ultieme. :D.

Geplaatst: 24 jun 2012 11:42
door the-duke
Klinkt helemaal goed :thumbup:
Heb je toevallig een vemogensgrafiek van voor en na de remap, want het zou me niet verbazen als je op bepaalde punten weldegelijk vermogen gewonnen hebt.

Nu nog wat mooi weer om ervan te genieten :wink:

Gr,
The Duke

Geplaatst: 24 jun 2012 11:47
door Smiley
Pascal schreef:Ik ben eigenlijk opzoek naar een Z22SE motor om deze van de winter lekker te prepareren voor Stage 3 dit lijkt me wel het ultieme. :D.
Aan welke mods zat je te denken pascal?

Geplaatst: 25 jun 2012 8:13
door Pascal
Smiley schreef:
Pascal schreef:Ik ben eigenlijk opzoek naar een Z22SE motor om deze van de winter lekker te prepareren voor Stage 3 dit lijkt me wel het ultieme. :D.
Aan welke mods zat je te denken pascal?
Zuigers, drijfstangen, vliegwiel, eventueel ballansassen verwijderen, nokkenassen .
Heb het zo wel ongeveer gehad denk ik dus vandaar een donor blokje :wink:

Geplaatst: 25 jun 2012 9:03
door Smiley
Pascal schreef:Zuigers, drijfstangen, vliegwiel, eventueel ballansassen verwijderen, nokkenassen .
Heb het zo wel ongeveer gehad denk ik dus vandaar een donor blokje :wink:
Klinkt goed. 68mm gasklep of een 65mm?
Welke pully zat je aan te denken?

Geplaatst: 25 jun 2012 15:01
door Exmantaa
Wordt het al tijd voor een group-buy voor wat sets "knappe" gesmede 2,2 zuigers???
:wink:

Geplaatst: 25 jun 2012 19:31
door Co'tje
Exmantaa schreef:Wordt het al tijd voor een group-buy voor wat sets "knappe" gesmede 2,2 zuigers???
:wink:
Wat zijn knappe zuigers? Wiseco goed genoeg?

Geplaatst: 25 jun 2012 19:53
door Smiley
Exmantaa schreef:Wordt het al tijd voor een group-buy voor wat sets "knappe" gesmede 2,2 zuigers???
:wink:
Eindelijk die langverwachte 4032's gevonden?

Geplaatst: 25 jun 2012 21:47
door Exmantaa
Zag laatst dat Wossner (D) zuigers voor de Saab B207 levert in 4032 aluminium, dus waarschijnlijk kunnen ze deze ook wel voor de Z22SE maken.
Zijn alleen niet de goedkoopste...

(meeste forged pistons zijn van 2618 gemaakt. Sterk, maar ze hebben ook een hogere uitzetting waardoor je met een grotere zuigerspeling moet draaien. En da's toch minder voor een straatauto...)

Geplaatst: 26 jun 2012 1:09
door Maarten
Mahle Motorsport maakt hun zuigers ook met 4032 AL.
Ik heb ze 2 jaar geleden via HiTec gekocht, kwamen uit de states. De mijne hebben wel een grotere diameter zuiger pen (22mm ipv 21mm uit mijn hoofd), mijn gesmede drijfstangen zijn daarop aangepast.

Ik heb de orginele boring genomen en nadat ik mijn orginele zuigers uitgebouwd had, zag ik nog bijna alle orginele hoongroeven in de cylinderwand. Dus overmaat en honen is niet nodig als je niet al heel veel km's hebt gemaakt of motorschade hebt gehad.

Geplaatst: 26 jun 2012 7:14
door Exmantaa
Ja, die Mahle zijn ook van 4032 en zijn erg leuk geprijsd. Helaas dus die rare maat zuigerpen van 21mm waardoor je aan custom drijfstangen vastzit. :(
En de Mahle compressie is mij te laag voor een SC (8,5 oid), maar als je dan toch custom drijfstangen laat maken kun je dat misschien ook gelijk tackelen.

Welke drijfstangen heb jij laten aanpassen? Heb de Eagles eens bekeken en helaas is de bronzen bus daarvan wat klein uitgevoerd om naar 22mm op te boren...

Geplaatst: 25 sep 2012 18:09
door RCduck7
Ik denk dat het volgende mogelijks kan aansluiten bij dit topic...

Iemand al gehoord van de Superchips Bluefin?? Ik zag dit net in een aflevering van Fifth Gear.
Doorspoelen naar zo een 5 minuten
http://www.youtube.com/watch?v=rxD3c7clk64

De website
http://www.mybluefin.co.uk/

En wat het zou moeten betekenen voor een Speedster.
http://www.mybluefin.co.uk/search?make= ... riant=1509

Iemand ervaring mee? Waardeloos op een Speedster?
Ik heb nog niet heel de site doorgenomen maar ik neem aan dat in combinatie met andere modificaties nog een gunstiger effect bereikt kan worden?

Geplaatst: 25 sep 2012 19:06
door Smiley
Volgen mij is speedster de enige die iets in deze categorie geprobeert heeft (een eds chip, met alleen wat uitlaat lijn wijziging).
Hielp geen fuck.

Het is redelijk bewezen inmiddels dat een 2.4 inlaatspruitstuk, en een dikke pijp tussen luchtfilter en gasklep en de precat eruit tikken prima werkt. (dat hebben er inmiddels wel 10 tot 20 man gedaan)
Dan nog kiezen waar je je remap haalt, of dat je het full blown waard vindt en er obdtuner 1.0 opzet.
(met obdtuner kan er ook nog een 65mm gasklep op)
Dan kun je ergens rond de 170/175 zitten.

Alle mods zonder de remap wordt niet zo op prijs gesteld.
Dennizz heeft zijn 2.2 geloof ik zelfs teruggebouwd na teleustelende 0-100 resultaten met de 2.4 zonder remap.

Geplaatst: 26 sep 2012 18:26
door RCduck7
Smiley schreef:Volgen mij is speedster de enige die iets in deze categorie geprobeert heeft (een eds chip, met alleen wat uitlaat lijn wijziging).
Hielp geen fuck.

Het is redelijk bewezen inmiddels dat een 2.4 inlaatspruitstuk, en een dikke pijp tussen luchtfilter en gasklep en de precat eruit tikken prima werkt. (dat hebben er inmiddels wel 10 tot 20 man gedaan)
Dan nog kiezen waar je je remap haalt, of dat je het full blown waard vindt en er obdtuner 1.0 opzet.
(met obdtuner kan er ook nog een 65mm gasklep op)
Dan kun je ergens rond de 170/175 zitten.

Alle mods zonder de remap wordt niet zo op prijs gesteld.
Dennizz heeft zijn 2.2 geloof ik zelfs teruggebouwd na teleustelende 0-100 resultaten met de 2.4 zonder remap.
Ho, ho!! Effe dimmen, ik ben niet van gisteren hoor! Niet slecht bedoelt maar ik zit hier al zo lang op het forum om te weten dat opgenoemde modificaties door jou het grootste verschil gaan maken. Ik heb zelf ondertussen ook de 2.4 inlaat. Een remap heeft zijn nut maar de toerentalbegrenzer hoger laten gaan daar heb ik het niet zo voor. Die Bluefin is niet gewoon maar een chip steken neem ik aan met het display en de instelopties. Wat ik eigenlijk afvraag is of je er een soort vereenvoudigde remap mee kan verwezenlijken. In Fith Gear had men het oa over het timen van de brandstofinspuiting. En gaat de Bluefin zijn nut kunnen bewijzen NA de modificaties net zoals de remap?